Τι είναι αυτό που αλλάζει στους νέους κανονισμούς Euro5+ για τις μοτοσικλέτες;

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 17.4.2024
Τι είναι αυτό που αλλάζει στους νέους κανονισμούς Euro5+ για τις μοτοσικλέτες;
Οι νέοι κανονισμοί ρύπων Euro5+ μπαίνουν στη ζωή μας από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Οι προδιαγραφές ρύπων Euro5+ έγιναν… viral όταν η Yamaha ανακοίνωσε ότι δεν θα εξελίξει την καινούρια YZF-R1 σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές και θα σταματήσει να την πουλάει στην Ευρώπη παρά μόνο για χρήση σε πίστα.

Τι είναι όμως αυτό το Euro5+ και πόσο θα επηρεάσει τελικά τις μοτοσικλέτες τα επόμενα χρόνια; Η απάντηση με λίγα λόγια θα ήταν «ελάχιστα» καθώς στην πραγματικότητα το πρωτόκολλο είναι σε πολλά σημεία ίδιο με το υπάρχον σύστημα Euro5.

Ας ξεκινήσουμε από αυτά που παραμένουν ίδια και αυτά είναι τα όρια στις εκπομπές ρύπων και το ότι θα συνεχίσουν απλά να αναγράφονται σε γρ/χλμ. Από εκεί και πέρα τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά κυρίως όσον αφορά τους διαγνωστικούς ελέγχους της μοτοσικλέτας.

Με το Euro5+ οι μοτοσικλέτες θα πρέπει να έχουν ένα αναβαθμισμένο σύστημα On Board Diagnostics 2 (OBD II) το οποίο θα αναλάβει να παρακολουθεί την ποιότητα καύσης, τις εκπομπές καυσαερίων, την ολοκλήρωση της διαδικασίας καύσης του μείγματος και την αποτελεσματικότητα του καταλύτη.

Σε σχέση με το Euro5, το νέο σύστημα θα είναι πιο… αυστηρό στους ελέγχους και σίγουρα θα πρέπει να είναι πιο ανθεκτικό στην πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων. Αν κάτι πάει στραβά, θα ενημερώνει με ειδική λυχνία (Check Engine) τον αναβάτη για πιθανή δυσλειτουργία του συστήματος. Σε περίπτωση που το OBD II αντιληφθεί ότι η απόκλιση στις εκπομπές ρύπων ξεπερνάει το 20%, η λυχνία θα μένει αναμμένη μόνιμα και η μοτοσικλέτα θα πρέπει να μεταφερθεί στο συνεργείο για να διαγνωστεί το πρόβλημα.

Μάλιστα, το σύστημα μέσω της ECU θα μειώνει την ισχύ της μοτοσικλέτας μέχρι ο αναβάτης να επισκεφτεί συνεργείο για να διορθώσει τη ζημιά. Τα εργοστάσια λοιπόν καλούνται να αλλάξουν τη διαδικασία δοκιμών η οποία πλέον πρέπει να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες για 35.000 χιλιόμετρα, αντί για το θεωρητικό των 17.500 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει ένα επιπλέον κόστος σε τεχνολογικό και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ σίγουρα είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία.

Ουσιαστικά λοιπόν η αλλαγή έχει να κάνει με τον κύκλο ζωής του καταλύτη, ο οποίος πρέπει να αντέχει για πολλά περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με το παρελθόν.

Πηγές: newsmoto.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ιράν: Θρίλερ με το ελικόπτερο του Ραϊσί - Βρέθηκε, λένε κρατικά ΜΜΕ, διαψεύδει ο Ερυθρός Σταυρός
ΚΟΣΜΟΣ

Ιράν: Θρίλερ με το ελικόπτερο του Ραϊσί - Βρέθηκε, λένε κρατικά ΜΜΕ, διαψεύδει ο Ερυθρός Σταυρός

Ιράν: Θρίλερ με το ελικόπτερο του Ραϊσί - Βρέθηκε, λένε κρατικά ΜΜΕ, διαψεύδει ο Ερυθρός Σταυρός

Γυναίκα έπεσε από μπαλκόνι στη Λευκωσία - Την χτυπούσε ο σύζυγός της και προσπάθησε να ξεφύγει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γυναίκα έπεσε από μπαλκόνι στη Λευκωσία - Την χτυπούσε ο σύζυγός της και προσπάθησε να ξεφύγει

Γυναίκα έπεσε από μπαλκόνι στη Λευκωσία - Την χτυπούσε ο σύζυγός της και προσπάθησε να ξεφύγει

Όλα στον αέρα σε περίπτωση νέου αδιεξόδου στο Κυπριακό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Όλα στον αέρα σε περίπτωση νέου αδιεξόδου στο Κυπριακό

Όλα στον αέρα σε περίπτωση νέου αδιεξόδου στο Κυπριακό

«Τελικά όλο το σύστημα υπηρετεί τον Αναστασιάδη;» του Διονύση Διονυσίου
ΣΤΗΛΕΣ

«Τελικά όλο το σύστημα υπηρετεί τον Αναστασιάδη;» του Διονύση Διονυσίου

«Τελικά όλο το σύστημα υπηρετεί τον Αναστασιάδη;» του Διονύση Διονυσίου

Τσίγκης, Σταυρινίδης, Παπαχαραλάμπους και Ντε Πέτρο - Στον «Π» οι τέσσερις υποψήφιοι για τη δημαρχία Στροβόλου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσίγκης, Σταυρινίδης, Παπαχαραλάμπους και Ντε Πέτρο - Στον «Π» οι τέσσερις υποψήφιοι για τη δημαρχία Στροβόλου

Τσίγκης, Σταυρινίδης, Παπαχαραλάμπους και Ντε Πέτρο - Στον «Π» οι τέσσερις υποψήφιοι για τη δημαρχία Στροβόλου