Οι σημαίες στη Bουλή στον νότο κυματίζουν μεσίστιες. Κυματίζουν μεσίστιες και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σε πάρα πολλά μέρη, γράφτηκε σε τρεις γλώσσες ότι «ο πόνος μας είναι κοινός». Όπως ολόκληρη η κοινότητά μας, έτσι και η ελληνοκυπριακή κοινότητα, ένιωσε αυτόν τον πόνο στα βάθη της καρδιάς της. Ελληνοκύπριοι μαθητές έστειλαν συλλυπητήρια μηνύματα με ζωγραφιές. Διάβασα αυτά που έγραψαν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης πολλά αδέλφια μας Ελληνοκύπριοι. Όλα αυτά με έκαναν να ζήσω στιγμές γεμάτες συναισθήματα. Έζησα άλλη μια φορά το αίσθημα ότι όλοι είμαστε άνθρωποι πέρα από τη φυλή, τη θρησκεία, το έθνος. Ανάμεικτο με πόνο. Γίνεται χαρά από τον πόνο; Δεν γίνεται! Μήπως είναι παρηγοριά αυτή; Ωφελεί για την ειρήνη και τη λύση; Λέμε ότι μας ενώνει ο πόνος, όμως και αυτό δεν είναι εντάξει. Γιατί, κάθε 20 Ιουλίου, η μία πλευρά χορεύει την ώρα που η άλλη κλαίει; Μήπως μπορεί κάτι που είναι θλίψη για τη μια πλευρά, να είναι χαρά για την άλλη;
Την ώρα που γράφω αυτό το άρθρο, τα τηλεοπτικά κανάλια στην Τουρκία μεταδίδουν κοινό πρόγραμμα και μαζεύουν χρήματα από τον λαό για τους σεισμόπληκτους. Μάζεψαν 7 δισεκατομμύρια λίρες μέσα σε μια ώρα, λέει. Αλλά ο πιο χουβαρντάς είναι η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας. Χάρισε τριάντα δισεκατομμύρια λίρες, λέει! Η Κεντρική Τράπεζα δεν είναι ιδιωτική. Είναι κρατική τράπεζα. Όμως, κάνει εισφορά σαν να πρόκειται για το τσιφλίκι του πατέρα της! Πού θα πάνε αυτά τα χρήματα; Όπου πήγαν τα δισεκατομμύρια λίρες φόροι για τον σεισμό προηγουμένως, εκεί θα πάνε και αυτά. Τα καταβρόχθισαν. Σίγουρα κάποια από αυτά μπήκαν και σε κουτιά παπουτσιών. Ε, λαέ. Είσαι βέβαιος ότι δεν θα πάνε και αυτά εκεί; Εμείς εδώ δεν είμαστε βέβαιοι. Δεν τους εμπιστευόμαστε. Δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι ότι δεν θα πάνε στο ταμείο του Ταγίπ Ερντογάν. Κοιτάξτε εκείνη την αμερικάνικη γελοιογραφία. Ο γελοιογράφος σκίτσαρε με μαύρα χρώματα τις συμφορές που βρήκαν τις χώρες. Στο Σουδάν, ξηρασία και πείνα. Στην Ινδονησία, τυφώνας. Στη Μυανμάρ, τσουνάμι. Στη Χιλή, τραγωδία από το ηφαίστειο. Στην Κίνα, σεισμός. Και στην Τουρκία, ο Ταγίπ Ερντογάν! Όλες εκτός από μία είναι φυσικές καταστροφές.
Κινητοποιήθηκε η εδώ κυβέρνηση μαριονέτα των συνεργατών. Εξέδωσε διάταγμα με ισχύ νόμου. Χώθηκε στην τσέπη του λαού. Θα αποκόψει από τους μισθούς! Θα μαζέψει χρήματα. Χωρίς ντροπή και χωρίς αιδώ έβαλαν στη λίστα τους και ένα κονδύλι δωρεάς με την ονομασία «για τις ταφόπετρες των παιδιών». Τι αναίδεια. Τι ξεδιαντροπιά. Ευτυχώς που οι οικογένειες απέρριψαν την πρόταση του Δήμου Αμμοχώστου για ανέγερση μνημείου πεσόντων. Τι σημαίνει να αφιερωθεί ένα κομμάτι στο νεκροταφείο ως «μνημείο πεσόντων» και να ταφούν εκεί τα παιδιά; Ποιο μυαλό το ανακάλυψε αυτό; Μήπως έσμιξαν διάβολοι τζιχαντιστές στο πνεύμα μας;
Ο άνθρωπος έχει παλάτι χίλιων δωματίων. Κανείς δεν ξέρει τον αριθμό των υπηρεσιακών του αυτοκινήτων τελευταίου μοντέλου. Έχει ιδιωτικά αεροσκάφη. Όταν κάθισε στον θώκο έλεγε ότι δεν είχε τίποτε άλλο εκτός από το δαχτυλίδι που φορούσε, ενώ τώρα συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο πλούσιους του κόσμου. Η σύζυγός του ψωνίζει από τα πιο πολυτελή μαγαζιά της Ευρώπης. Πληρώνει τους μισθούς των πλιατσικολόγων τζιχαντιστών που κόβουν κεφάλια στη Συρία. Δημιούργησε τη βάση για ένα έγκλημα, εκδίδοντας πολεοδομική αμνηστία για χιλιάδες σάπια παράνομα κτήρια. Δύο μέρες δεν πήγε να δει τα ερείπια του ξενοδοχείου που βρίσκονταν τα παιδιά μας. Και από πάνω περιμένει και χρήματα από εμάς; Τι νόμισε αυτήν την κοινότητα; Είναι τόσο ανόητη όσο να δώσει χρήματα σε δολοφόνους και σε κλέφτες; Ο κυπριακός λαός, Τούρκοι και Έλληνες, είναι ένας λαός που δεν τσιγκουνεύεται καθόλου τη βοήθειά του σε παρόμοιες συμφορές. Όμως, γιατί να δώσει χρήματα κάπου που δεν εμπιστεύεται ότι θα πάνε στο σωστό μέρος; Ευτυχώς που οι συντεχνίες μας αρνήθηκαν. Ιδού, είναι η πιο ξεκάθαρη απόδειξη της έλλειψης εμπιστοσύνης προς την κυβέρνηση στην Άγκυρα! Αν δεν την εμπιστευόμαστε σε αυτά τα ζητήματα, γιατί να την εμπιστευτούμε στα άλλα;
Κοιτάξτε τι λέει κάποιος, ο οποίος σώθηκε τραυματίας από τα ερείπια μετά από πολλές ώρες: «Μην με πάρετε σε ιδιωτικό νοσοκομείο, διότι δεν έχω χρήματα!». Γιατί δεν έχει; Διότι έφαγαν τα χρήματα οι κλέφτες!







