Το γράμμα στο κιβώτιο ταχυτήτων που κανείς δεν γνωρίζει -Τι σημαίνει το «L» και πότε χρησιμοποιείται

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Μπορεί οι περισσότεροι να γνωρίζουν τις τέσσερις βασικές επιλογές που προσφέρουν τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά υπάρχει μια ακόμα που πολλοί μπερδεύουν τη χρήση της.

Με τα αυτόματα κιβώτια να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στα σύγχρονα αυτοκίνητα και πολλές μάρκες να αποσύρουν τα χειροκίνητα, η εξέλιξη των σασμάν είναι σχεδόν αλματώδης. Πλέον υπάρχουν διάφοροι τύποι κιβωτίων, από κλασικά πλανητικά μέχρι διπλού συμπλέκτη και CVT, με σχεδόν κάθε κατασκευαστή να προσφέρει παραλλαγές, όπως το multimode κιβώτιο της Renault, το σύστημα Strong Hybrid της Suzuki ή το e-CVT της Toyota.

Παρόλο που η τεχνολογία πίσω από τα κιβώτια διαφέρει, η λειτουργία του επιλογέα παραμένει κατά βάση ίδια. Αυτό που αλλάζει είναι η θέση του (στο τιμόνι, στο τούνελ), η μορφή του (μοχλός, κουμπιά, διακόπτης) και ο τρόπος μεταφοράς του σήματος (μηχανικά ή ηλεκτρονικά), αλλά οι βασικές επιλογές (P, D, N, R) παραμένουν σταθερές.

Σε ορισμένα αυτοκίνητα, κυρίως σε υβριδικά ή ηλεκτρικά, υπάρχει και η θέση B, η οποία επιλέγεται από τη θέση D και ενισχύει την αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Έτσι, εκτός από την επιπλέον παραγωγή ρεύματος, γίνεται και μια "εξοικονόμηση" στο σύστημα πέδησης, αφού ακόμα και σε δρόμους με έντονη κλίση, δεν χρειάζεται ο οδηγός να πατάει συνεχώς το πεντάλ του φρένου για να διατηρήσει την ταχύτητα σε λογικά επίπεδα.

Ωστόσο, αρκετά μοντέλα διαθέτουν και την ένδειξη L, η οποία πολλοί θεωρούν ότι προέρχεται από τη λέξη "load" (φορτίο), δηλαδή για περιπτώσεις όπου το όχημα είναι φορτωμένο ή ρυμουλκεί. Όμως στην πραγματικότητα, η ένδειξη L σημαίνει "low gear", δηλαδή χαμηλή σχέση μετάδοσης, και μπλοκάρει την αλλαγή σε υψηλότερες σχέσεις.

Ουσιαστικά, με τον επιλογέα στη συγκεκριμένη θέση, αντικαθίστανται με πιο έξυπνο κι απλοποιημένο τρόπο οι παλαιότερες θέσεις 2, 3 ή 4 που συναντούσαμε πριν από 20 χρόνια στα τότε αυτόματα κιβώτια. Όταν ο επιλογέας βρισκόταν στη θέση 2, το κιβώτιο άλλαζε μόνο μεταξύ 1ης και 2ης ταχύτητας, αντίστοιχα στη θέση 3, δεν ανέβαινε πάνω από την 3η κ.ο.κ.

Η επιλογή L είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε συνθήκες όπως έντονες κατηφόρες ή ανηφορικούς δρόμους, όπου οι στροφές του κινητήρα πρέπει να παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα. Την συναντάμε κυρίως σε μοντέλα όπου το αυτόματο κιβώτιο δεν διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία αλλαγής σχέσεων, ώστε ο οδηγός αν χρειαστεί να μπορεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, διαλέγοντας την κατάλληλη ταχύτητα.

Πηγή: carandmotor.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play