Το Παρίσι είπε au revoir στα αυτοκίνητα - Πώς άλλαξαν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης (πίνακες)

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image
Σχεδόν κάθε γειτονιά του Παρισιού βρίσκεται πάνω από το όριο της ΕΕ για το διοξείδιο του αζώτου, το οποίο συνδέεται με σημαντικά προβλήματα υγείας

Τα τελευταία 20 χρόνια, το Παρίσι έχει υποστεί μια σημαντική φυσική μεταμόρφωση, μετατρέποντας αυτοκινητόδρομους σε ποδηλατόδρομους, προσθέτοντας χώρους πρασίνου και καταργώντας 50.000 θέσεις στάθμευσης. Το αποτέλεσμα είναι αόρατο αλλά εξαιρετικά σημαντικό για τη δημόσια υγεία. 

Η Airparif, μια ανεξάρτητη ομάδα που παρακολουθεί την ποιότητα του αέρα στην περιοχή της γαλλικής πρωτεύουσας, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι στο Παρίσι τα επίπεδα των μικροσκοπικών αιωρούμενων σωματιδίων PM 2.5 έχουν μειωθεί κατά 55% από το 2005, ενώ τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου έχουν μειωθεί κατά 50%. Το γεγονός αυτό αποδίδεται σε «κανονισμούς και δημόσιες πολιτικές», συμπεριλαμβανομένων μέτρων για τον περιορισμό της κυκλοφορίας και την απαγόρευση των πιο ρυπογόνων οχημάτων.

Μέση συγκέντρωση διοξειδίου του αζώτου στο Παρίσι

 

© Airparif/Washington Post

 

Οι θερμικοί χάρτες ατμοσφαιρικής ρύπανσης δείχνουν τα επίπεδα πριν από 20 χρόνια ως ένα παλλόμενο κόκκινο χρώμα - σχεδόν κάθε γειτονιά βρίσκεται πάνω από το όριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το διοξείδιο του αζώτου, το οποίο προκύπτει από την καύση ορυκτών καυσίμων. Μέχρι το 2023, η κόκκινη ζώνη είχε συρρικνωθεί σε έναν ιστό από λεπτές γραμμές σε όλη το Παρίσι και γύρω από αυτό, που αντιπροσωπεύουν τους πιο πολυσύχναστους δρόμους και λεωφόρους.

Μέση συγκέντρωση PM 2.5 στο Παρίσι

 

© Airparif/Washington Post

 

Η αλλαγή δείχνει πώς η φιλόδοξη χάραξη πολιτικής μπορεί να βελτιώσει άμεσα την υγεία στις μεγάλες πόλεις. Η ατμοσφαιρική ρύπανση περιγράφεται συχνά από τους ειδικούς σε θέματα υγείας ως σιωπηλός δολοφόνος. Τόσο τα PM 2.5 όσο και το διοξείδιο του αζώτου έχουν συνδεθεί με σημαντικά προβλήματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών προσβολών, του καρκίνου του πνεύμονα, της βρογχίτιδας και του άσθματος.

Το Παρίσι διοικείται από το 2014 από τη δήμαρχο Αν Ινταλγκό, μια σοσιαλίστρια που έχει προωθήσει πολλές από τις πράσινες πολιτικές και έχει περιγράψει την επιθυμία της για ένα «Παρίσι που αναπνέει, ένα Παρίσι στο οποίο είναι πιο ευχάριστο να ζεις». Οι προτάσεις της αντιμετώπισαν αντιδράσεις - από δεξιούς πολιτικούς, από μια ένωση ιδιοκτητών αυτοκινήτων και από τους εργαζόμενους στα προάστια, οι οποίοι λένε ότι η στόχευση των αυτοκινήτων δυσχεραίνει τη ζωή τους.

Τον περασμένο μήνα, όμως, οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας ψήφισαν σε δημοψήφισμα να παραχωρήσουν επιπλέον 500 δρόμους στους πεζούς. Ένα χρόνο νωρίτερα, το Παρίσι είχε προχωρήσει σε απότομη αύξηση των τελών στάθμευσης για τα SUV, αναγκάζοντας τους οδηγούς να πληρώνουν τρεις φορές περισσότερο από ό,τι θα πλήρωναν για μικρότερα αυτοκίνητα. Η πόλη μετέτρεψε επίσης μια όχθη του Σηκουάνα από πολυσύχναστη αρτηρία σε πεζόδρομο και απαγόρευσε την κυκλοφορία των περισσότερων αυτοκινήτων από την εμπορική λεωφόρο Rue de Rivoli.

Ο Κάρλος Μορένο, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Paris 1 Panthéon-Sorbonne και πρώην σύμβουλος της πόλης, δήλωσε ότι η γαλλική πρωτεύουσα έχει αναπτύξει «μια αστική πολιτική βασισμένη στην ευημερία».

Με πληροφορίες από Washington Post / Πηγή: lifo.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play