Σε δήλωση προχώρησε ο Επίτροπος του ΔΗΣΥ για την Παραγωγή Πολιτικής στην ομάδα Σχολικής Εκπαίδευσης, Γεώργιος Σκαλιάς, απαντώντας στην πρόσφατη ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, για την αποφοίτηση μαθητών από το Εναλλακτικό Σχολείο Φοίτησης (ΕΣΦΕ). Ο κ. Σκαλιάς επικρίνει την Υπουργό για «επικοινωνιακή υπερέκθεση» και «αιχμές» που εντείνουν την ένταση με τους Εκπαιδευτικούς Εταίρους ενόψει της κρίσιμης συζήτησης για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Παράλληλα, εκφράζει επιφυλάξεις για την πρόωρη παρουσίαση του εγχειρήματος ως επιτυχία και ζητά περισσότερη σοβαρότητα και διαφάνεια στον δημόσιο διάλογο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Αυτούσια η δήλωση:
Δήλωση κ. Γεωργίου Σκαλιά Επιτρόπου ΔΗ.ΣΥ. για την Παραγωγή Πολιτικής για την ομάδα Σχολικής Εκπαίδευσης
Αναφερόμενος σε πρόσφατη ανακοίνωση της κ. Αθηνάς Μιχαηλίδου ΥΠΑΝ (Παιδεία – news, 13.6.2025), σχετικά με την ολοκλήρωση της φοίτησης των τεσσάρων μαθητών του Εναλλακτικού Σχολείου Φοίτησης (ΕΣΦΕ), θα ήθελα να παρατηρήσω το εξής:
α) Είναι αναφαίρετο δικαίωμα του/της καθενός/καθεμιάς Υπουργού να εκθειάζει το έργο, που κατά τη γνώμη του/της παράγει στο Υπουργικό Χαρτοφυλάκιο στο οποίο είναι διορισμένος/διορισμένη από τον Π.τ.Δ.
β) Το να υπεισέρχονται όμως μέσα σε τέτοιες ανακοινώσεις, αχρείαστες αναφορές, αλλά και εν πολλοίς επικίνδυνες με υπονοούμενα και με αιχμές εναντίον Εκπαιδευτικών Εταίρων του ΥΠΑΝ τη δεδομένη χρονική στιγμή, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο το ήδη τεταμένο κλίμα μεταξύ Εκπαιδευτικών Εταίρων και του ΥΠΑΝ, και μάλιστα, όταν επίκειται άμεσα η συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας του φλέγοντος θέματος της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου. Τέτοιες ενέργειες πρέπει να αποφεύγονται, εάν κάποιος προσέρχεται στον επικείμενο διάλογο με πραγματικά γνήσια θετική διάθεση και προσέγγιση.
γ) Σχετικά με τα όσα ανέφερα στην αρχή της Δήλωσής μου πρέπει να υπογραμμίσω ότι, εάν το όλο εγχείρημα όπως αυτό σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε από το ΥΠΑΝ πέτυχε στην ολότητά του, αυτό θα το δείξουν τα σχολικά έτη, που αμέσως ακολουθούν. Κατά τη γνώμη μου είναι πάρα πολύ νωρίς για προκαταβολικούς πανηγυρισμούς και προκαταβολικές θριαμβολογίες. Περισσότερη αυτοσυγκράτηση προσωπικών πολιτικών σκοπιμοτήτων αποδεικνύει και μετριοφροσύνη αλλά και πολιτική ωριμότητα.
Σχετικά με το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου υπογραμμίζω τα κάτωθι:
α) Έκαστος/εκάστη, και μάλιστα όταν είναι πολιτικό πρόσωπο, κρίνεται για τις πράξεις, τις ενέργειες και τα λόγια του από την αδέκαστη κοινωνία των πολιτών στον κατάλληλο χρόνο. Και ένα από αυτά τα κριτήρια είναι αναμφίβολα η αξιοπιστία και οι δεσμεύσεις, που υπόσχεται αυτό το πολιτικό πρόσωπο (η κ. ΥΠΑΝ) ότι άμεσα θα τις υλοποιήσει και μάλιστα, όταν εξαγγέλλει αυτά τα σημαντικά πράγματα στο πλαίσιο της παρουσίας του σε καθιερωμένη ζωντανή μεταμεσημβρινή εκπομπή της κυπριακής τηλεόρασης (Omega, εκπομπή ΑΙΧΜΕΣ, Παρασκευή, 30/05/2025, 45'- 56'.29'', Δημοσιοποίηση των Ονοματεπωνύμων και των Παιδαγωγικών και άλλων Προσόντων των Στελεχών της Συντακτικής Ομάδας του Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου). Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν το έπραξε! Διατί άραγε;
β) Οι χειρισμοί στο εθνικό θέμα της Παιδείας απαιτούν σοβαρότητα, τεκμηρίωση, ειλικρίνεια, ψυχραιμία, ευελιξία, αλληλοσεβασμό μεταξύ απάντων των εμπλεκομένων, θετική σκέψη και θετική πολιτική κρίση, μακράν πολιτικών σκοπιμοτήτων, κομματικών ή ακόμα χειρότερα προσωπικών. Ο οιοσδήποτε ή η οιαδήποτε επιχειρεί να «αντιπολιτευθεί» τον Εκπαιδευτικό ή τους Εκπαιδευτικούς του Εταίρους πρέπει να είναι σίγουρος/ σίγουρη ότι στην ουσία «αντιπολιτεύεται» τον ίδιο τον εαυτό του/της, ενώ παράλληλα χωρίς να το αντιληφθεί, ροκανίζει τη θεσμική του/της θέση αλλά και τις όποιες θέσεις και απόψεις του/της.