Εκτός στόχου δεκαετίας η Κύπρος στα θανατηφόρα – Μείωση μόλις 20% το 2010-2020

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Σχεδόν 4.000 λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των χωρών της ΕΕ το 2020, σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΕ

Η Κύπρος έχει χάσει τον στόχο δεκαετίας 2010-2020 για μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Από τα 27 κράτη μέλη η μοναδική χώρα η οποία πέτυχε στόχο δεκαετίας είναι η Ελλάδα με μείωση δεκαετίας σε θανάτους από τροχαία 54% και ακολουθεί  η Κροατία (44%), η Ισπανία (44%), η Πορτογαλία (43%), η Ιταλία (42%) και η Σλοβενία (42%). Συνολικά, εννέα κράτη-μέλη κατέγραψαν μείωση άνω του 40%. Η Κύπρος παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται έχει καταφέρει να μειώσει τους θανάτους μόλις στο 20%. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα η Κομισιόν, στην Κύπρο τη ζωή τους έχασαν 54 άτομα το 2020, έναντι 59 το 2019 καταγράφοντας μείωση 8%. Το 2010 είχαν χάσει τη ζωή τους 73 και κατά συνέπεια η μείωση στη δεκαετία είναι 20%.

Σχεδόν 4.000 λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2020, σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Εκτιμάται ότι πέρυσι σκοτώθηκαν 18.800 άτομα σε τροχαία δυστυχήματα, μια πρωτοφανής ετήσια μείωση της τάξης του 17% σε σύγκριση με το 2019. Η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.

Κατά τη δεκαετία 2010 – 2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 36%, ποσοστό που υπολείπεται του στόχου μείωσης κατά 50% που είχε τεθεί.

Συνολικά στην ΕΕ, πέρυσι σημειώθηκαν 42 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 51 το 2019 και 67 το 2010, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η ήπειρος με τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο, καθώς ο αντίστοιχος παγκόσμιος μέσος όρος υπερβαίνει τους 180 θανάτους.

 

Η μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ πέρυσι δεν ήταν ομοιόμορφη. Οι μεγαλύτερες μειώσεις (20% ή περισσότερο) σημειώθηκαν στο Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τη Δανία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τη Μάλτα και τη Σλοβενία. Αντίθετα, πέντε κράτη-μέλη (Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Λουξεμβούργο και Φινλανδία) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων.

 

Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων το 2020), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό το 2020.

 

Η μείωση του όγκου της κυκλοφορίας, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19, είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Ωστόσο, προκαταρκτικά στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν ότι αυξήθηκαν τα τροχαία δυστυχήματα το 2020, παρά τον χαμηλότερο όγκο της κυκλοφορίας. Τα στοιχεία σε ορισμένες χώρες της ΕΕ υποδηλώνουν επίσης αυξημένη συμπεριφορά ανάληψης κινδύνων, ιδίως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, σε περιόδους κατά τις οποίες είχαν επιβληθεί μέτρα εγκλεισμού.

 

Από την άλλη, λόγω της Covid-19, η χρήση ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά. Η ενθαρρυντική αυτή εξέλιξη μπορεί να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και την κλιματική αλλαγή, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέες προκλήσεις όσον αφορά την οδική ασφάλεια.

 

Στην ΕΕ, περίπου το 70% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σε αστικές περιοχές αφορά ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, μεταξύ των οποίων οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες.

 

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play