Οι κάτοικοι των πόλεων γνωρίζουν, από πρώτο χέρι, το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται με τα οχήματα που σταθμεύουν όπου φτάσουν, ένοικοι διαμερισμάτων, οι οποίοι δεν διαθέτουν πέραν του ενός χώρου στάθμευσης στις πολυκατοικίες που διαμένουν. Είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις οικογενειών που διαμένουν σε διαμερίσματα και διαθέτουν δύο ή και τρία αυτοκίνητα. Ομοίως και στις περιπτώσεις οικιών. Το αποτέλεσμα; Τα περισσότερα οχήματα να σταθμεύονται στους δρόμους, κατά μήκος οδών, επί των πεζοδρομίων κ.ο.κ., παρεμποδίζοντας έτσι τη διακίνηση των πεζών, κυρίως των ηλικιωμένων, των παραπληγικών και των γονέων με παιδικά καροτσάκια. Το θέμα τέθηκε ουκ ολίγες φορές ενώπιον της Βουλής, καθώς δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα με την ισχύουσα νομοθεσία, που αφορά τους χώρους στάθμευσης που απαιτούνται για την έκδοση πολεοδομικών και οικοδομικών αδειών στις κατοικίες, και ιδιαίτερα στις πολυκατοικίες.
Όπως είναι σήμερα η κατάσταση, τα περισσότερα οχήματα, ιδιαίτερα ενοίκων πολυκατοικιών, δεν καλύπτονται από τους αδειούχους χώρους στάθμευσης. Η πρόθεση, όπως αυτή εκδηλώθηκε από πλευράς Βουλής, ήταν η τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε να καλύπτονται όλα, ή σχεδόν όλα, τα οχήματα των ενοίκων από τους απαιτούμενους χώρους στάθμευσης, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις πολυκατοικιών. Επί τούτου, ο τέως βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης είχε απευθύνει και σχετικές επιστολές στο Υπουργείο Εσωτερικών, ζητώντας να ενημερωθεί για τις προθέσεις του.
Το Υπουργείο Εσωτερικών, με επιστολές του προς τη Βουλή -στο αρχείο υπάρχει επιστολή του κ. Νεοκλή Συλικιώτη από τον Ιανουάριο του 2011, παρόλο που αναγνώριζε ότι το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και οξύνεται χρόνο με τον χρόνο, εντούτοις, απέρριψε, σε όλες τις περιπτώσεις που τέθηκαν ενώπιόν του, το ενδεχόμενο τροποποίησης της κείμενης νομοθεσίας. Με το υπουργείο να προβάλλει, μεταξύ άλλων, τους ακόλουθους λόγους:
- Η αύξηση των απαιτήσεων για διασφάλιση επιπρόσθετων χώρων στάθμευσης ανά οικιστική μονάδα είναι ανέφικτη, δεδομένων των διαστάσεων του τυπικού οικοπέδου που εφαρμόζεται από πολλές δεκαετίες στην Κύπρο.
- Η αύξηση των απαιτήσεων για επιπρόσθετους χώρους στάθμευσης θα επιβαρύνει τις τιμές απόκτησης κατοικίας και διαμερίσματος, σε δυσανάλογο και υπερβολικό βαθμό, δεδομένου του κόστους για πρόσθετα υπόγεια εντός ενός οικοπέδου.
Σύμφωνα με την Αστυνομία και τις δημοτικές αρχές, που είναι οι αρμόδιες για την εφαρμογή του νόμου, το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης επί πεζοδρομίων έχει να κάνει και με την έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας και κοινοτικής συνείδησης από πολλούς πολίτες, που επιλέγουν να σταθμεύουν τα οχήματά τους σε πεζοδρόμια, ενώ υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης.