Κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους παρουσιάζουν 61 προϊόντα που κοινοποιήθηκαν από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση η εν λόγω Υπηρεσία, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα που αρχίζει στις 08/07/24 (RAPEX – Report 28) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 61 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους.
Σημειώνεται ότι τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Επισημαίνεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.
Όπως εξηγείται, τα 61 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως: 8 στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 30 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 11 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, 6 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας και 6 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Τα 8 προϊόντα που αφορούν την ΥΠΚ, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου.
Επισημαίνεται ότι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα, από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να ενημερώσουν τον πωλητή σχετικά.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάστασή του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.
Προστίθεται ότι για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή στα τηλέφωνα: Γραμμή Καταναλωτή: 1429, Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας: 22200926/22200925/22200923, Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού: 25819150, Επαρχιακό Γραφείο Πάφου: 26804613, Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου: 24816160.


