Στο κάδρο των ερευνών 10 υπουργοί - Τι προβλέπουν οι όροι εντολής για τους φονικούς takata

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Header Image

Η έρευνα για τους αερόσακους takata θα πάει 20 χρόνια πίσω - Ποια είναι τα μέλη της νέας Ερευνητικής Επιτροπής.

Όπως προκύπτει από τους όρους εντολής της Ερευνητικής Επιτροπής για τους takata που διόρισε σήμερα ο γενικός εισαγγελέας, Γιώργος Σαββίδης, η έρευνα θα πάει πίσω στο χρόνο, μέχρι την 1η Μαΐου 2004 που ήταν η ένταξη μας στην ΕΕ. Συνεπώς, θα ελεγχθούν για τυχόν ευθύνες και θα κληθούν να δώσουν καταθέσεις ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής συνολικά 10 Υπουργοί Μεταφορών που διορίστηκαν τα τελευταία 20 χρόνια. Πρόκειται για τους ακόλουθους: Γιώργο Λιλλήκα, Χάρη Θράσου, Μαρία Μαλαχτού Παμπαλλή, Νίκο Νικολαΐδη, Ερατώ Κοζάκου Μαρκουλλή, Ευθύμιο Φλουρέντζου, Τάσο Μητσόπουλο (απεβίωσε), Μάριο Δημητριάδη, Βασιλική Αναστασιάδου, Γιάννη Καρούσο και Αλέξη Βαφεάδη.

Πρόεδρος της Ερευνητικής Επιτροπής διορίστηκε ο κ. Μιχαλάκης Χριστοδούλου, πρώην Δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου και ως Επίτροποι διορίστηκαν οι κ.κ. Μιχάλης Βορκάς, Πρόεδρος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και Θεοδόσιος Χατζημιχαήλ, στέλεχος της Ελεγκτικής Υπηρεσίας.

Οι όροι εντολής

Όπως αναφέρεται στο διάταγμα που δημοσίευσε σήμερα στην εφημερίδα της Δημοκρατίας ο γενικός εισαγγελέας, η Ερευνητική Επιτροπή εντέλλεται όπως προβεί στη διεξαγωγή πλήρους και ενδελεχούς έρευνας με αντικείμενο τη διακρίβωση όλων εκείνων των συνθηκών, γεγονότων, ενεργειών, πράξεων ή παραλείψεων, αποφάσεων και ευθυνών, καθώς και τη διακρίβωση του ενωσιακού και εθνικού δικαίου, σε σχέση με τη διάθεση στην κυπριακή αγορά οχημάτων από την Ε.Ε. και την εισαγωγή οχημάτων από τρίτες χώρες, καθώς και τις ανακλήσεις όλων των πιο πάνω οχημάτων, για την περίοδο που αρχίζει από την ένταξη της Δημοκρατίας στην Ε.Ε. μέχρι την έκδοση του παρόντος Διατάγματος.

Ειδικότερα, η Ερευνητική Επιτροπή καλείται να διερευνήσει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: 

1. Τη διάθεση στην κυπριακή αγορά οχημάτων από την Ε.Ε. ή/και την εισαγωγή οχημάτων, είτε αυτά φέρουν έγκριση τύπου, είτε φέρουν έγκριση τύπου Ε.Ε., είτε μεμονωμένη έγκριση, είτε δεν φέρουν οποιαδήποτε έγκριση.

2. Τις ρυθμίσεις και διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στη Δημοκρατία για τις ανακλήσεις οχημάτων που προέρχονται από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε.

3. Τις ρυθμίσεις και διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στη Δημοκρατία για τις ανακλήσεις οχημάτων που προέρχονται από τρίτες χώρες.

4. Τα γεγονότα, τις συνθήκες και τους λόγους που οδήγησαν στην έκδοση της εγκυκλίου του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ημερ. 21 Μαρτίου 2017, που αφορούσε στις ανακλήσεις οχημάτων, καθώς και την εν γένει διαδικασία έκδοσης, παρακολούθησης και εφαρμογής της εν λόγω εγκυκλίου απο την οποία εξαιρέθηκαν οι γενικοί διανομείς των κατασκευαστών, δηλαδή, οι αντιπροσωπείες καινούργιων αυτοκινήτων από την υποχρέωση ενημέρωσης των ιδιοκτητών μεταχειρισμένων οχημάτων από τρίτες χώρες για τυχόν ανακλήσεις αλλά δεν καθορίστηκε η ευθύνη της ενημέρωσης αυτής στους εισαγωγείς αυτών των μεταχειρισμένων οχημάτων που τα εισήγαγαν και τα πώλησαν στην Κύπρο. Ευθύνες φέρουν και αντιπροσωπείες οχημάτων (όχι όλες) που επέδειξαν ολιγωρία όσον αφορά τις ανακλήσεις των αερόσακων takata.

5. Κατά πόσον επιβάλλετο να ασκηθεί και εάν ασκήθηκε εποπτεία, είτε βάσει του ενωσιακού δικαίου είτε βάσει του εθνικού δικαίου, επί της διάθεσης, στην κυπριακή αγορά, οχημάτων από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε., εισαγωγής οχημάτων από τρίτες χώρες, καθώς και επί των ανακλήσεων οχημάτων, είτε αυτά φέρουν έγκριση τύπου, είτε φέρουν έγκριση τύπου Ε.Ε., είτε μεμονωμένη έγκριση, είτε δεν φέρουν οποιαδήποτε έγκριση.

6. Τη νομιμότητα και/ή ορθότητα και/ή κατά πόσον υπήρχαν και/ή ασκήθηκαν και/ή τηρήθηκαν αποτελεσματικοί μηχανισμοί ελέγχου και/ή εποπτείας από τις αρμόδιες κατά περίπτωση αρχές, και/ή υπηρεσίες και/ή όργανα και/ή αξιωματούχους και/ή υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

7. Τον τρόπο αντίδρασης, τις ενέργειες ή παραλείψεις οποιουδήποτε προσώπου περιλαμβανομένων αλλά όχι περιορισμένων, των διανομέων, αντιπροσώπων του κατασκευαστή, εισαγωγέων επί καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων, τα οποία διατίθενται στη Δημοκρατία, τόσο επί αυτών που προέρχονται από την Ε.Ε. όσο και επί αυτών που προέρχονται από τρίτες χώρες, είτε αυτά φέρουν έγκριση τύπου, είτε φέρουν έγκριση τύπου Ε.Ε., είτε μεμονωμένη έγκριση, είτε δεν φέρουν οποιαδήποτε έγκριση, καθώς και επί των ανακλήσεων των εν λόγω οχημάτων.

8. Κατά πόσον από τα ευρήματα της έρευνας, προκύπτουν οποιαδήποτε στοιχεία ή γεγονότα τα οποία δυνατό να καταδεικνύουν ευθύνες σε οποιοδήποτε εμπλεκόμενο πρόσωπο, οι οποίες να προκύπτουν από πράξεις ή παραλείψεις του.

9. Αξιολόγηση και εισηγήσεις για τον τρόπο βελτίωσης και ενίσχυσης του νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου περιλαμβανομένης της κείμενης νομοθεσίας καθώς και του τρόπου εφαρμογής της προς αποφυγή παρόμοιων ζητημάτων στο μέλλον, και οποιεσδήποτε άλλες συναφείς πτυχές ή ζητήματα ή θέματα που σχετίζονται με τα πιο πάνω, κατά την κρίση της Ερευνητικής Επιτροπής.

 

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play