Antonov 12: Η ιστορία πίσω από το αεροσκάφος που συνετρίβη στην Καβάλα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του. Για περισσότερα από 30 χρόνια το Antonov 12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος της σοβιετικής αεροπορίας για τη μεταφορά φορτίου και αλεξιπτωτιστών.

Ένα Antonov 12, ουκρανικής εταιρείας, ήταν το μεταγωγικό αεροσκάφος που συνετρίβη, το βράδυ του Σαββάτου, έξω από την Καβάλα.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα τετρακινητήριο μεταφορικό ελικοφόρο αεροσκάφος σχεδιασμένο στη Σοβιετική Ένωση. Αποτελεί την στρατιωτική έκδοση του Antonov An-10 και υπάρχουν πολλές παραλλαγές του. Για περισσότερα από 30 χρόνια το Antonov 12 ήταν το τυπικό αεροσκάφος της σοβιετικής αεροπορίας για τη μεταφορά φορτίου και αλεξιπτωτιστών.

 

Λίγα λόγια για το παρελθόν

Σημειώνεται πως το Antonov-12 είναι ο απόγονος του Αntonov-8. Tο πρώτο Αntonov-12 πέταξε τον Δεκέμβριο του 1957 και μπήκε επίσημα στον δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων της Σοβιετικής Ένωσης το 1959. Αρχικά κατασκευαζόταν στο κρατικό εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ, όμως από το 1962 η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Τασκένδη και μετέπειτα στο Βορονέζ και το Καζάν.

Το Antonov-12 είναι γνωστό για την ικανότητά του στην έλξη. Τα φτερά του και οι ουρά του είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να του δίνουν ισχυρή άνωση. Όσον αφορά στη διαμόρφωση, το μέγεθος και τη μεταφορική ικανότητά του, το αεροσκάφος είναι παρόμοιο με το C-130 Hercules της Lockheef Martin που κατασκευάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και χρησιμοποιείται ευρύτατα από τις αεροπορίες των δυτικών χωρών.

Το Antonov-12 είναι ικανό να μεταφέρει έως και 100 πλήρως εξοπλισμένους αλεξιπτωτιστές ή 20.000 κιλά φορτίου.

Μέχρι το 1973, όταν σταμάτησε η παραγωγή του, κατασκευάστηκαν πάνω από 60 παραλλαγές του An-12. Χρησιμοποιήθηκε σε διάφορους ρόλους, από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έως τη μεταφορά οπλισμού.

 

Kατά τη διάρκεια της σοβιετικής παρουσίας στο Αφγανιστάν, έγινε γνωστό για τον μακάβριο ρόλο του να μεταφέρει πίσω στη Σοβιετική Ένωση και συγκεκριμένα στην Τασκένδη του νεκρούς σοβιετικούς στρατιώτες. Μεταξύ των Σοβιετικών στρατιωτών το αεροσκάφος ήταν γνωστό με το παρατσούκλι «Μαύρη Τουλίπα».

Η εταιρεία Αntonov ιδρύθηκε το 1946 στο Νοβοσιμπίρσκ ως άκρως απόρρητο Σοβιετικό Γραφείο Ερευνας και Σχεδιασμού, με επικεφαλής τον Ολεγκ Αντόνοφ, Ουκρανό μηχανικό που σχεδίαζε κυρίως μεταγωγικά αεροσκάφη. Πήρε, προς τιμήν του, το όνομά του μετά τον θάνατο του Αντόνοφ το 1984.

Μετά την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, το 1991 η Αντόνοφ ασχολείται με την πιστοποίηση και την εμπορία των μοντέλων της (τόσο της σοβιετικής εποχής όσο και εκείνων που αναπτύχθηκαν πιο πρόσφατα) στην ελεύθερη αγορά των εμπορικών αεροπλάνων.

Σήμερα, η εταιρεία Antonov είναι μια ουκρανική κρατική εταιρεία η οποία επισκευάζει κάποια από τα 6.000 αεροσκάφη της που εξακολουθούν να πετούν σε όλο τον κόσμο, και κυρίως σε πρώην χώρες της Σοβιετικής Ένωσης και σε αυτές του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Πηγή: in.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play