Ποιους κινδύνους κρύβει η μετοίκηση στον Άρη;

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Ο Άρης έχασε το μαγνητικό του πεδίο πριν από μερικά χρόνια, γεγονός που θα εκθέσει τους πρώτους εξερευνητές του σε επιπλέον ακτινοβολία

Οι επιστήμονες και όσοι γνωρίζουν το θέμα, φαίνεται να συμφωνούν ότι το επόμενο λογικό βήμα στην εξέλιξή μας ως είδος είναι να αρχίσουμε να αποικούμε άλλους κόσμους και ο Άρης να είναι ο πρώτος στον κατάλογο.


Η NASA είναι ανένδοτη ότι θα υπάρχουν άνθρωποι εκεί μέσα στα 15-20 χρόνια και ο Elon Musk σπεύδει να μειώσει το κόστος της διαστημικής πτήσης του SpaceX με την ελπίδα να εγκατασταθεί στο εγγύς μέλλον μια αποικία με λιγότερο από ένα εκατομμύριο ανθρώπους. Η Ρωσία έχει επίσης σχέδια να προχωρήσει στο έδαφος του Άρη.


Ωστόσο, παρά το πόσο ελπιδοφόρα είναι όλα αυτά που ακούγονται, οι επιστήμονες μπορεί να έχουν εντοπίσει ένα μειονέκτημα σε αυτό το σχέδιο. Αποδεικνύεται ότι η αποστολή επανδρωμένων αποστολών στον κόκκινο πλανήτη θα μπορούσε να αποβεί μοιραία.


«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις μας σε μια αποστολή στον Άρη, είναι η προστασία των αστροναυτών από την ακτινοβολία», δήλωσε η επιστήμονας της NASA, Λίζα Σίμονσον, σύμφωνα με το Business Insider.


«Δεν μπορείτε να την δείτε, δεν μπορείτε να την αισθανθείτε, δεν ξέρετε ότι έχετε βομβαρδιστεί από ακτινοβολία».


Εδώ στη Γη, το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη μας εκπέμπει πολλές κοσμικές ακτίνες. Αυτά τα ατομικά και υποατομικά σωματίδια υψηλής ενέργειας εκτοξεύονται από εκρηκτικά αστέρια, μαύρες τρύπες και άλλες ισχυρές πηγές και μπορούν να έχουν τρομερές συνέπειες για την υγεία.


Επειδή ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός έχει τροχιά μόλις 250 μίλια πάνω από την επιφάνεια της Γης, ο κίνδυνος εξακολουθεί να είναι σχετικά χαμηλός για τους αστροναύτες σήμερα. Ωστόσο, αν βγουν πιο μακριά μπορεί να δημιουργήσουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο.


Όπως αναφέρει το newmoney.gr, ο Άρης έχασε το μαγνητικό του πεδίο πριν από μερικά χρόνια, γεγονός που θα εκθέσει τους πρώτους εξερευνητές του σε επιπλέον ακτινοβολία.


Για να αξιολογήσει τον κίνδυνο, ο επιστήμονας υγείας Frank Cucinotta και ο συνάδελφός του Eliedonna Cacao στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας, επανεξέτασαν τα αποτελέσματα τεσσάρων προηγούμενων μελετών για όγκους σε ποντίκια.


Αυτό που βρήκαν ήταν ότι, εκτός του ότι προκάλεσε καρκίνο με απευθείας χτύπημα των κυττάρων, τα κοντινά κύτταρα θα μπορούσαν επίσης να μετατραπούν σε καρκινικά ως αποτέλεσμα της κοσμικής ακτινοβολίας.


Αυτό το φαινόμενο-ντόμινο σημαίνει ότι οι εξερευνητές του Άρη θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο δύο φορές υψηλότερο από ό, τι αναμενόταν προηγουμένως.


Οι ιδιωτικές εταιρείες και οι διαστημικές υπηρεσίες αγωνίζονται ήδη για να επιλύσουν το πρόβλημα.


Κάποιοι από τη NASA πρότειναν την ανάπτυξη ενός δορυφόρου που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως τεχνητό μαγνητικό πεδίο, ενώ μια ισραηλινή startup αναπτύσσει ένα γιλέκο σώματος σχεδιασμένο να απορροφά πλήρως οποιαδήποτε επιβλαβή ακτινοβολία.


 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα