Πώς η Ιαπωνία κατασκεύασε έναν 3D σιδηροδρομικό σταθμό σε 6 ώρες

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image
Η κατασκευή ενός σταθμού με τον παραδοσιακό τρόπο θα χρειαζόταν πάνω από δύο μήνες και θα κόστιζε δύο φορές περισσότερο.

Στις έξι ώρες μεταξύ της αναχώρησης του τελευταίου τρένου τη νύχτα και της άφιξης του πρώτου τρένου το πρωί, εργάτες κατασκεύασαν έναν εντελώς νέο, 3D σιδηροδρομικό σταθμό για να αντικαταστήσει μια σημαντικά μεγαλύτερη ξύλινη κατασκευή που εξυπηρετεί τους επιβάτες σε μια απομακρυσμένη κοινότητα για περισσότερα από 75 χρόνια.

Τα εξαρτήματα του νέου σταθμού εκτυπώθηκαν τρισδιάστατα αλλού και συναρμολογήθηκαν επί τόπου τον περασμένο μήνα, σε αυτό που χαρακτηρίζουν οι χειριστές του σιδηροδρόμου ως «μια παγκόσμια πρωτιά».

Μπορεί να μοιάζει περισσότερο με καταφύγιο παρά με σταθμό, αλλά η κατασκευή ενός με τον παραδοσιακό τρόπο θα χρειαζόταν πάνω από δύο μήνες και θα κόστιζε δύο φορές περισσότερο, σύμφωνα με τη West Japan Railway Company.

Καθώς ο πληθυσμός της Ιαπωνίας γερνά και το εργατικό δυναμικό της συρρικνώνεται, η συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, συμπεριλαμβανομένων των ξεπερασμένων σταθμών, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Οι αγροτικοί σταθμοί με μειωμένο αριθμό χρηστών αποτελούν μια ιδιαίτερη πρόκληση.

Φωτ: New York Times

Ο νέος σταθμός, Hatsushima, βρίσκεται σε μια ήσυχη παραθαλάσσια πόλη στην Arida, μια πόλη 25.000 κατοίκων στην επαρχία Wakayama, η οποία συνορεύει με δύο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς: Osaka και Nara. Ο σταθμός, που έχει από μία γραμμή με τρένα, εξυπηρετεί περίπου 530 αναβάτες την ημέρα.

Η Yui Nishino, 19 ετών, το χρησιμοποιεί καθημερινά για τις μετακινήσεις της στο πανεπιστήμιο. Είπε ότι εξεπλάγη όταν άκουσε ότι ο πρώτος- στον κόσμο- σταθμός που εκτυπώθηκε, επρόκειτο να κατασκευαστεί εκεί.

«Βλέποντάς το, το έργο προχωρά με ταχύτητα που θα ήταν αδύνατη με κανονική κατασκευή. Ελπίζω να φτιάξουν περισσότερα κτίρια με τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης» πρόσθεσε.

 Φωτ: New York Times

Η Serendix, η κατασκευαστική εταιρεία που συνεργάστηκε με τη West Japan Railway για το έργο, είπε ότι η εκτύπωση των εξαρτημάτων και η ενίσχυση τους με σκυρόδεμα χρειάστηκε επτά ημέρες.

Η εκτύπωση έγινε σε ένα εργοστάσιο στην επαρχία Κουμαμότο στο νοτιοδυτικό νησί Kyushu. Τα εξαρτήματα έφυγαν από το εργοστάσιο το πρωί της 24ης Μαρτίου για να μεταφερθούν περίπου 500 μίλια βορειοανατολικά, οδικώς στον σταθμό Hatsushima.

«Κανονικά, η κατασκευή χρειάζεται αρκετούς μήνες ενώ τα τρένα δεν κυκλοφορούν κάθε βράδυ», δήλωσε ο Kunihiro Handa, συνιδρυτής της Serendix. Οι κατασκευαστικές εργασίες κοντά σε εμπορικές γραμμές υπόκεινται σε αυστηρούς περιορισμούς και συνήθως εκτελούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μην διαταραχθούν τα ωράρια.

Φωτ: New York Times

Καθώς τα φορτηγά που μετέφεραν τα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα, άρχισαν να συρρέουν το βράδυ της Τρίτης στα τέλη Μαρτίου, αρκετές δεκάδες κάτοικοι συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν την πρώτη στο είδος της πρωτοβουλία να ξεκινά, σε ένα μέρος πολύ οικείο σε αυτούς.

Στη συνέχεια, αφού το τελευταίο τρένο έφυγε στις 23:57, οι εργαζόμενοι ασχολήθηκαν με την κατασκευή του νέου σταθμού.

Σε λιγότερο από έξι ώρες συναρμολογήθηκαν τα προεκτυπωμένα μέρη, κατασκευασμένα από ειδικό κονίαμα. Παραδόθηκαν σε ξεχωριστά φορτηγά και ένας μεγάλος γερανός χρησιμοποιήθηκε για να ανυψωθεί το καθένα κάτω από το σημείο όπου οι εργαζόμενοι τα συνέδεαν, σε μικρή απόσταση από τον παλιό σταθμό.

Ο νέος σταθμός, που έχει έκταση λίγο πάνω από 100 τετραγωνικά πόδια, ολοκληρώθηκε πριν φτάσει το πρώτο τρένο στις 5:45 π.μ. Πρόκειται για ένα μινιμαλιστικό, λευκό κτίριο.

Χρειαζόταν ακόμα εσωτερική εργασία, καθώς και εξοπλισμό όπως μηχανήματα εισιτηρίων και συσκευές ανάγνωσης καρτών μεταφοράς. Η West Japan Railway δήλωσε ότι αναμένεται να ανοίξει το νέο κτίριο προς χρήση τον Ιούλιο.

Οι υπάλληλοι λένε ότι ελπίζουν να διατηρηθούν οι σταθμοί σε απομακρυσμένες τοποθεσίες με νέα τεχνολογία και λιγότερους εργαζομένους.

«Πιστεύουμε ότι η σημασία αυτού του έργου έγκειται στο γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απαιτούνται, θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο Ryo Kawamoto, πρόεδρος της JR West Innovations.

Το ξύλινο κτίριο που θα αντικαταστήσει ο νέος σταθμός, ολοκληρώθηκε το 1948.

Ο Toshifumi Norimatsu, 56 ετών, που διαχειρίζεται το ταχυδρομείο μερικά μέτρα μακριά, είχε γλυκόπικρα συναισθήματα για το νέο κτίριο. «Είμαι λίγο λυπημένος για την ''απόσυρση'' του παλιού σταθμού. Αλλά θα ήμουν ευτυχής αν αυτός ο σταθμός μπορούσε να γίνει πρωτοπόρος και να ωφελήσει».

Πηγή: lifo.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play