Τον ερχόμενο μήνα αναμένεται τελικά η τοποθέτηση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Στροβόλου για το προτεινόμενο νέο ρυθμιστικό σχέδιο του οδικού δικτύου της περιοχής που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή νέου δρόμου τεσσάρων λωρίδων που θα συνδέει τις λεωφόρους Στροβόλου και Αρχαγγέλου μέσω της Ελαιώνων. Στην ψεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου δεν λήφθηκαν αποφάσεις για το θέμα, με φόντο τις έντονες αντιδράσεις από πλευράς πολιτών, αλλά και δημοτικών ομάδων, και συμφωνήθηκε το ζήτημα να συζητηθεί στις 10 Μαρτίου για τελική τοποθέτηση. Θα προηγηθούν επαφές του Δήμου Στροβόλου με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, αλλά και με το Τμήμα Δημοσίων Έργων που αρχίζουν από σήμερα.
Όπως έγραψε ξανά ο «Π», για τους σχεδιασμούς που παρουσιάστηκαν υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από Στροβολιώτες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες με την μεν πρώτη να πιέζει με στόχο την ακύρωση τού εν λόγω σχεδιασμού και τη δεύτερη για την κατασκευή πρώτα του δρόμου και μετά του νέου γεφυριού που θα αντικαταστήσει το προβληματικό της Αλεξανδρουπόλεως.
Σοβαρούς προβληματισμούς για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο και για την κατασκευή του νέου δρόμου εκφράζει και το Κίνημα Οικολόγων, με τον πρόεδρο του Κινήματος να αποστέλλει και σχετική επιστολή στον Δήμο Στροβόλου με εισηγήσεις για το θέμα.
Στην επιστολή του προς τον δήμαρχο Στροβόλου Ανδρέα Παπαχαραλάμπους, ο Γιώργος Περδίκης εκφράζει κατ΄αρχήν την αντίθεση του Κινήματος στην κατασκευή ακόμη μιας λεωφόρου με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας που θα διευκολύνει μόνο προσωρινά την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Ωστόσο, ο κ. Περδίκης, υπό προϋποθέσεις που καταγράφει στην επιστολή, αναφέρει πως ο δρόμος θα μπορούσε να κατασκευαστεί ως εναλλακτική σε πρώτη φάση με μόνο δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, αναφέρει, θα παραμείνει χώρος για μελλοντική κατασκευή λεωφορειόδρομων στα πλαίσια ενός κατάλληλου σχεδιασμού.
Για το θέμα ο Γιώργος Περδίκης θεωρεί εξάλλου επιτακτική την επικαιροποίηση της μελέτης εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, εκφράζοντας την άποψη πως ο δήμος δεν μπορεί να προχωρήσει με το έργο «με μια πεπαλαιωμένη έγκριση της Περιβαλλοντικής Αρχής, ημερομηνίας 11/2011».
Ο πρόεδρος και βουλευτής των Οικολόγων ζητά επίσης να υπάρξει μια σωστή δημόσια διαβούλευση για το έργο στη βάση και της ευρωπαϊκής Οδηγίας της ΕΕ και του σχετικού οδηγού που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών, αφού κατά τον ίδιο η δημόσια διαβούλευση δεν μπορεί «να εξαντλείται σε μια παρουσίαση διαφανειών και μια δίωρη συζήτηση», αναφερόμενος προφανώς στη δημόσια συζήτηση που έγινε στον Δήμο Στροβόλου προ μερικών ημερών.
Τέλος, ο Γιώργος Περδίκης εισηγείται τη διενέργεια δημοτικού δημοψηφίσματος για το έργο, χωρίς μάλιστα να αποκλείει σε αυτό να συμμετέχουν και μη Στροβολιώτες. «Έχοντας διαπιστώσει ότι υπάρχουν έντονες απόψεις από δύο μεγάλες και αξιόλογες ομάδες πολιτών/κατοίκων του Στροβόλου που υποστηρίζουν την κατασκευή ή τη μη κατασκευή των έργων (στο μέρος που αφορά τη σύνδεση της λεωφόρου Στροβόλου με τη λεωφόρο Αρχαγγέλου), θεωρώ ότι επιβάλλεται η οργάνωση ενός δημοψηφίσματος ανάμεσα στους κατοίκους (και ίσως όχι μόνο) του Στροβόλου. Υπάρχει το προηγούμενο του δημοψηφίσματος που οργάνωσε ο Δήμος Λευκωσίας για το μέλλον του τεμαχίου του παλιού ΓΣΠ που μπορεί να βοηθήσει τον Δήμο σας στην οργάνωση ενός υποδειγματικού δημοτικού δημοψηφίσματος», γράφει ο κ. Περδίκης στον δήμαρχο Στροβόλου.
Στα χέρια του δήμου και η ΣΠΕ Στροβόλου
Πήρε κρατικά φιλέτα στη Δασούπολη έναντι οφειλών
Στην κατοχή του Δήμου Στροβόλου περνούν τα φιλέτα έναντι της εκκλησίας του Αποστόλου Βαρνάβα στη Δασούπολη που βρίσκονται επί της λεωφόρου Αθαλάσσας. Τα συγκεκριμένα τεμάχια ανήκαν στην πρώην Συνεργατική τα οποία πέρασαν στα χέρια του κράτους, που με τη σειρά του τα μεταβιβάζει στον Δήμο Στροβόλου έναντι οφειλών του ΚΟΑ προς τον δήμο.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε με τον πρώην υπουργό Οικονομικών αποτελεί εξωδικαστική ρύθμιση του ζητήματος που προέκυψε με τις οφειλές του ΚΟΑ λόγω μη καταβολής φόρου θεάματος για αγώνες στο ΓΣΠ προς τον Δήμο Στροβόλου, οι οποίες υπολογίζονται γύρω στα 10 εκατ. ευρώ. Το θέμα οδηγήθηκε στα δικαστήρια, ωστόσο, μετά από πρόταση του Δήμου Στροβόλου υπήρξε τελικά εξωδικαστική συμφωνία με το Υπουργείο Οικονομικών που αναγνώρισε τις συγκεκριμένες οφειλές, εξοφλώντας τις με την παραχώρηση των συγκεκριμένων τεμαχίων.
Σε μια άλλη εξέλιξη, στην κατοχή του Δήμου Στροβόλου πέρασαν και επίσημα πλέον τα κτήρια που στεγάζονταν τα πρώην κεντρικά γραφεία της πρώην ΣΠΕ Στροβόλου στον ιστορικό πυρήνα του δήμου, όπως επίσης και οι τέσσερις χώροι στάθμευσης του πιστωτικού ιδρύματος.
Για την παραχώρηση των συγκεκριμένων κτηρίων στον Δήμο Στροβόλου έπεσαν μάλιστα και οι υπογραφές με την Altamira, που ως γνωστόν διαχειρίζεται τα ακίνητα της πρώην ΣΚΤ. Η παραχώρηση εντάσσεται στο πλαίσιο της απόφασης της κυβέρνησης για διάθεση πρώην ακινήτων της Συνεργατικής στις τοπικές αρχές μέσω μίσθωσης για περίοδο 20 ετών με δικαίωμα ανανέωσης, έναντι συμβολικού αντιτίμου ύψους 0,3% επί της τιμής των ακινήτων.
Στην προκειμένη περίπτωση η περιουσία της πρώην ΣΠΕ Στροβόλου που εκμισθώθηκε στον Δήμο Στροβόλου υπολογίζεται στα 5 εκατ. ευρώ και το αντίτιμο που θα πρέπει να καταβάλλει ο δήμος στις 15 χιλ. ετησίως.
Ο Δήμος Στροβόλου ανέβαλε για τον Μάρτιο τις αποφάσεις για νέα λεωφόρο

Επικαιροποίηση της μελέτης εκτίμησης στο περιβάλλον, δημόσια διαβούλευση βάσει της οδηγίας της ΕΕ και δημοτικό δημοψήφισμα εισηγείται το Κίνημα Οικολόγων
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.