Η Φιλίππα Καρσερά, μετά την ορκωμοσία του Νίκου Χριστοδουλίδη στη θέση του Προέδρου, τι θα κάνει; Θα παραμείνει στο ΥΠΕΞ. Θα ζητήσει άδεια άνευ απολαβών; Θα παραιτηθεί; Στην πραγματικότητα, επίσημο πρωτόκολλο για την πρώτη κυρία δεν υπάρχει. Δεν πληρώνεται και δεν έχει έξοδα παραστάσεως. Στο Προεδρικό, βέβαια, έχει γραμματέα και κειμενογράφο, λαμβάνει μέρος σε εκδηλώσεις που προσκαλείται, διοργανώνει επίσης η ίδια εκδηλώσεις αν το επιθυμεί. Η πρώτη κυρία αναλαμβάνει ως επικεφαλής και διαφόρων φιλανθρωπικών ταμείων, όπως αυτό του Ραδιομαραθωνίου, και σίγουρα έχει κάποια εμπλοκή σε δράσεις του Ερυθρού Σταυρού. Τίποτα πάντως θεσμοθετημένο. Ούτε κανένας από ιδρύσεως Δημοκρατίας ασχολήθηκε με τα καθήκοντα της πρώτης κυρίας, μάλλον γιατί ο πρώτος Πρόεδρος, ο Μακάριος, ήταν καλόγερος (πρώτη κυρία, φιλοφρονητικά, αναφερόταν η Σουχεϊλά Κιουτσούκ, σύζυγος του αντιπροέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Φαζίλ Κιουτσούκ). Στο ερώτημα, εν ολίγοις, τι θα κάνει η κ. Καρσερά, η εθιμοτυπία και το πρωτόκολλό μας απάντησαν: Ό,τι θέλει: Μπορεί αν θέλει να συνεχίσει να εργάζεται στο Υπουργείο Εξωτερικών. Αν θέλει, μπορεί να πάρει άδεια, άνευ απολαβών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ό,τι αφορά την καριέρα και τη θέση της στην ιεραρχία στο ΥΠΕΞ. Αν θέλει, μπορεί να αποσπαστεί στο προεδρικό και να γίνει η Σιέρπα του συζύγου της στις Συνόδους Κορυφής της ΕΕ. Μπορεί και να παραιτηθεί αν το θελήσει. Η ίδια δήλωσε προεκλογικά ότι δεν σκέφτηκε την επόμενη μέρα, που όμως ήρθε. «Σε περίπτωση που εκλεγεί ο Νίκος, ως Πρόεδρος και εγώ ως πρώτη κυρία», δήλωσε στον Άλφα, «θα ήθελα να γίνει αυτό που πιστεύω και τώρα για τον εν λόγω θεσμό. Θα ήθελα να παραμείνει η πρώτη κυρία μέσα στον κόσμο, να είναι η ‘κοινή λογική’ και να έχει επαφή με την κοινωνία, να είναι στήριγμα για την οικογένειά της, έτσι ώστε ο Πρόεδρος να είναι συγκεντρωμένος στον στόχο του».
Θουκής







