Σε ποιον ανήκουν όλα αυτά τα οξειδωμένα όπλα που βρέθηκαν στη Λεμεσό μετά από σχετικό τηλεφώνημα στην Αστυνομία; Αν κρίνουμε από το είδος των όπλων δηλαδή στεν, μπρεν, μπαζούκας και μπράουνιγκ, είναι όπλα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Τα οποία, βέβαια, κρατούσε η Εθνική Φρουρά έως και το 1979 -με αυτά πολέμησε και στην εισβολή- όταν έφτασαν τα ζάσταβα από τη Σερβία και παροπλίστηκαν. Ενωρίτερα, βέβαια, πολλά από τα όπλα αυτά που μας ήρθαν από την Ελλάδα, κλάπηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 αλλά και στις αρχές της δεκαετίας του 1970 από διάφορες παραστρατιωτικές ομάδες, όπως το Εθνικό Μέτωπο και η ΕΟΚΑ Β'. Τα όπλα αυτά (μετά το 1967) με τη βοήθεια ελλαδιτών χουντικών αξιωματικών κλέβονταν με περισσή ευκολία από στρατόπεδα και αποθήκες της Εθνικής Φρουράς. Παρόμοια όπλα είχαν στη διάθεσή τους και κάποιες παραστρατιωτικές μακαριακές ομάδες, μέχρι βέβαια την αγορά των τσέχικων όπλων με τα οποία εφοδιάστηκαν οι ομάδες Λυσσαρίδη αλλά και το εφεδρικό σώμα. Εν ολίγοις, πρόκειται για όπλα τα οποία παραπέμπουν σε ομάδες που με τη δράση τους οδήγησαν τη χώρα μας στην καταστροφή.
ΘΟΥΚΗΣ







