Καύσωνας: Τι θερμοκρασία έχει η καμπίνα του αυτοκινήτου - Το κόλπο για να δροσίσεις το εσωτερικό του

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Είναι χαρακτηριστικό ότι εν μέσω καύσωνα η θερμοκρασία στο εξωτερικό του ΙΧ μπορεί να ξεπεράσει τους τους 170 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή της καμπίνας χρειάζεται μόλις λίγα λεπτά προκειμένου να εκτοξευτεί στους 50 βαθμούς.

Ο καύσωνας καθιστά ιδιαίτερα επίπονη την είσοδο στην καμπίνα του αυτοκινήτου, αλλά υπάρχουν τρόποι προκειμένου να αποφύγουμε την ταλαιπωρία.

Δεν λέει να τελειώσει ο καύσωνας στη χώρα μας, με τις θερμοκρασίες σε πολλές περιοχές να σκαρφαλώνουν στους 43 βαθμούς Κελσίου, δοκιμάζοντας τις αντοχές μας. Κάθε δευτερόλεπτο στο λιοπύρι είναι μαρτυρικό, ενώ εξίσου εφιαλτική είναι και η είσοδος στο αυτοκίνητό μας, ειδικά εφόσον αυτό είναι επί ώρες σταθμευμένο στον ήλιο. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι εν μέσω καύσωνα η θερμοκρασία στο εξωτερικό του ΙΧ μπορεί να ξεπεράσει τους τους 170 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή της καμπίνας χρειάζεται μόλις λίγα λεπτά προκειμένου να εκτοξευτεί στους 50 βαθμούς.

άνοιγμα παραθύρων από το κλειδί του ΙΧ

Το ερώτημα που αναδύεται αυτομάτως στο μυαλό όλων μας είναι αν υπάρχουν τρόποι προκειμένου η είσοδος στο αυτοκίνητο να γίνει έστω λίγο πιο ανώδυνη. Και η απάντηση είναι καταφατική.

Χείρα βοηθείας δίνουν τα κλειδιά πολλών αυτοκινήτων, που διαθέτουν τη λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος των παραθύρων. Με παρατεταμένο πάτημα ξεκλειδώματος των θυρών, τα παράθυρα κατεβαίνουν, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μια… δίοδο διαφυγής των θερμών μαζών που βρίσκονται εντός της καμπίνας.

toyota εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα

Επιπροσθέτως, πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λανσάρει τα δικά τους mobile applications, τα οποία διευκολύνουν σε θεαματικό βαθμό την ιδιοκτησία αυτοκινήτου, ενημερώνοντας τον οδηγό -μεταξύ άλλων- για την υγεία του ΙΧ του, τα επόμενα service κ.ο.κ. 

Αδιαμφισβήτητα, ο μεγαλύτερος φίλος του οδηγού το καλοκαίρι είναι το air-condition, το οποίο ωστόσο πρέπει να χρησιμοποιείται με συγκεκριμένο τρόπο προκειμένου να αποδειχθεί όσο αποδοτικό θα επιθυμούσαμε. Και να για να το επιτύχουμε αυτό, παραθέτουμε κάποιες συμβουλές.

Ρίχνουμε τη θερμοκρασία προτού ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα

Δεν είναι κοινό μυστικό ότι όσο πιο ζεστή είναι η καμπίνα του ΙΧ, τόσο περισσότερη «προσπάθεια» θα καταβάλει το σύστημα κλιματισμού προκειμένου να ρίξει τη θερμοκρασία, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Μόλις, λοιπόν, εισέλθουμε στην καμπίνα, και προτού ενεργοποιήσουμε το air-condition καλό είναι να ανοίξουμε το αριστερό πίσω παράθυρο, και να ανοιγοκλείσουμε αρκετές φορές την πόρτα του οδηγού, «σπρώχνοντας» -μέσω του ανοικτού παραθύρου- τον ζεστό αέρα εκτός του οχήματος.

Οδηγούμε με τα παράθυρα ανοικτά

Μόλις εισέλθουμε στο αυτοκίνητο και η καμπίνα του «κοχλάζει», προτού ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό κατεβάζουμε ελαφρώς τα παράθυρα και οδηγούμε έτσι για λίγα λεπτά.

ανοικτά παράθυρα

Ενεργοποιούμε τη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα

Αφού διανύσουμε μερικά μέτρα με τα παράθυρα ελαφρώς ανοικτά, τα κλείνουμε και ενεργοποιούμε τον κλιματισμό. Για να μπορέσουμε, τώρα, να ψύξουμε γρήγορα την καμπίνα του αυτοκινήτου μας ενεργοποιούμε τη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα, ώστε να ανακυκλώνεται ο δροσερός αέρας που κυκλοφορεί στην καμπίνα, και ταυτόχρονα το Α/C να μην «τραβάει» ζεστό αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Επιλέγουμε τη σωστή θερμοκρασία

Όσο και αν ζεσταινόμαστε όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου μας, καλό είναι να μην επιλέγουμε θερμοκρασίες κάτω από τους 22 βαθμούς Κελσίου. Με αυτό τον τρόπο θα περιορίσουμε τη λειτουργία του συμπιεστή και κατά συνέπεια την επιβάρυνση που δέχεται ο κινητήρας, ενώ θα μειώσουμε τις πιθανότητες να υποστούμε κάποιο κρυολόγημα. 

Ρυθμίζουμε σωστά τους αεραγωγούς

Ένα άλλο χρήσιμο tip είναι να μην στρέφουμε τους αεραγωγούς κατευθείαν πάνω μας,διότι με αυτόν τον τρόπο δεν κατανέμεται ομοιόμορφα ο αέρας στο αυτοκίνητο. 

κλιματισμός αυτοκινήτου αεραγωγοί

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε να αντικαθιστούμε εγκαίρως το φίλτρο καμπίνας το οποίο αποτελεί και το μοναδικό μέσο καθαρισμού του αέρα που κυκλοφορεί στο σύστημα κλιματισμού και είναι υπεύθυνο για την συγκράτηση βλαβερών ρύπων, σκόνης, γύρης καιπολλών ακόμη μικροσωματιδίων και μικροβίων.

Πηγή: carandmotor.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play