Το Δημοτικό Σχολείο Μεσόγης σε σχολεία της Ευρώπης

ΚΙΚΗ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ

Header Image

Το Δημοτικό Σχολείο Μεσόγης συμμετέχει για δεύτερη σχολική χρονιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA121-SCH ως διαπιστευμένος οργανισμός. Η διαπίστευση αυτή πιστοποιεί ότι ο σχολικός  οργανισμός έχει την πρόθεση να συμμετάσχει σε ποιοτικές διασυνοριακές κινητικότητες στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 του προγράμματος Erasmus+ (2021-2027), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του σχολείου .

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος, προστίθεται στην ανακοίνωση, είναι η βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και μάθησης στο σχολείο μέσα από την επίτευξη ειδικών στόχων που αφορούν στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων και διδασκαλιών που να προωθούν τη διαπολιτισμική και αντιρατσιστική και συμπεριληπτική εκπαίδευση, την αποτελεσματική χρήση των νέων τεχνολογιών, στην καλλιέργεια περιβαλλοντικά σκεπτόμενων πολιτών που να προωθούν την αειφόρο ανάπτυξη και στην διεθνοποίηση του οργανισμού.

Για την επίτευξη των πιο πάνω στόχων υλοποιήθηκαν κινητικότητες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, σκιώδεις εργασίες εκπαιδευτικών, ομαδική κινητικότητα μαθητών και δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025. Πιο κάτω παρουσιάζονται οι δύο κινητικότητες σκιώδους εργασίας που συμμετείχαν εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Σκιώδης Εργασία 1

H πρώτη σκιώδης εργασία (job shadowing) πραγματοποιήθηκε από τις 2 – 9 Δεκεμβρίου 2024, όταν ο βοηθός διευθυντής του σχολείου Θάνος Σαββίδης είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το δημοτικό σχολείο Kerületi Derkovits Gyula Általános Iskola της Βουδαπέστης. Στα πλαίσια της σκιώδους εργασίας, ο εκπαιδευτικός του σχολείου παρακολούθησε ένα προσυμφωνημένο πρόγραμμα που περιλάμβανε ποικίλες δραστηριότητες παρακολούθησης μαθημάτων, συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς και μαθητές, συμμετοχή σε μαθήματα, παρουσιάσεις του ίδιου του εκπαιδευτικού και παρατηρήσεις πεδίου.

Μέσα από τις εργασίες και δραστηριότητες που παρακολούθησε για μία εβδομάδα αποκόμισε σημαντικές εμπειρίες για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, τις μεθόδους διδασκαλίας, τις καινοτομίες που εφαρμόζονται σε αυτό και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ουγγαρίας. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια αυτής της κινητικότητας, ο εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διάφορα μαθήματα όπως θέατρο στην 5η τάξη που εστίασε στην αντιμετώπιση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς, Φυσική Αγωγή στις μικρές τάξεις με θέμα την ομαδική εργασία και συνεργασία στο μάθημα, παραδοσιακούς χορούς στην 3η τάξη, μαθηματικά στην 8η τάξη με στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τις τελικές εξετάσεις, και αγγλικά στην 7η τάξη με θέμα το διαπολιτισμικό διάλογο. Επίσης μουσική  στην 5η τάξη με χρήση ΤΠΕ και εφαρμογών στο διαδίκτυο, και πληροφορική με την 3η τάξη για την εκπαιδευτική χρήση του προγράμματος Paint.

Επιπλέον, είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί σε όλους τους χώρους του σχολείου, να δει τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εργαστήρια και να μάθει για τον τεχνικό εξοπλισμό και την δομή του σχολείου.

Ακόμα, ήρθε σε άμεση επαφή με συναδέλφους εκπαιδευτικούς του ουγγρικού σχολείου, συνομίλησε μαζί τους και αντάλλαξαν πληροφορίες σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ουγγαρίας και της Κύπρου, καθώς και για τις διαδικασίες και στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την συμπεριληπτική και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, παρατήρησε δραστηριότητες και τρόπους εφαρμογής της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της προσπάθειας του σχολείου για να καταστεί αειφόρο. Τέλος, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει στρατηγικές που εφαρμόζει ο διευθυντής του σχολείου στα πλαίσια της οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας με τη χρήση της τεχνολογίας.

Σημαντικό μέρος της επίσκεψής τους, συνεχίζει η ανακοίνωση,  ήταν η ευκαιρία που είχε να παρουσιάσει ο ίδιος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου στοιχεία για την Κύπρο, το Δημοτικό Σχολείο Μεσόγης και το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Συνομίλησε με τους μαθητές του σχολείου και έμαθε για την λειτουργία της μαθητικής αυτοδιοίκησης και τους τρόπους που οι μαθητές χρησιμοποιούν για τον διαπολιτισμικό διάλογο, την καλλιέργεια δημοκρατικών αξιών και την ενεργό πολιτότητα. Επίσης, μέσα από τις συζητήσεις/συνεντεύξεις που είχε με τη διευθύντρια και άλλα μέλη του προσωπικού ενημερώθηκε για την οργάνωση των προγραμμάτων «δασικό σχολείο» και «καλοκαιρινή κατασκήνωση», τη διοργάνωση του περιβαλλοντικού προγράμματος "Πράσινο σχολείο" και τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί το σχολείο για να λειτουργεί ως «Μη Βίαιο Σχολείο», ευαισθητοποιημένο για την υγεία από το 2009.

Σκιώδης Εργασία 2

Στη δεύτερη κινητικότητα σκιώδους εργασίας (job shadowing) του προγράμματος η εκπαιδευτικός του σχολείου Μάρω Χριστοφίδου είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το δημοτικό σχολείο «VLS Broederschool» στις Βρυξέλλες του Βελγίου από τις 19-23 Μαϊου 2025. Στα πλαίσια της «σκιώδους εργασίας» (job shadowing), η εκπαιδευτικός του σχολείου  παρακολούθησε τις εργασίες και δραστηριότητες του σχολείου υποδοχής για μία εβδομάδα και αποκόμισε σημαντικές εμπειρίες για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, τις μεθόδους διδασκαλίας, τις καινοτομίες που εφαρμόζονται σε αυτό και το εκπαιδευτικό σύστημα του Βελγίου.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια αυτής της κινητικότητας, η κ. Χριστοφίδου  είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διάφορα μαθήματα στο σχολείο παρέχοντας της μια ολοκληρωμένη επισκόπηση βασικών εκπαιδευτικών πρακτικών, συμπεριλαμβανομένων των μεθοδολογιών διδασκαλίας και μάθησης, της ενσωμάτωσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ ) και της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), της εφαρμογής της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης για την αειφορία, καθώς και των προσεγγίσεων διαχείρισης και ηγεσίας του σχολείου.

Ακόμα, είχε την ευκαιρία να συζητήσει με συναδέλφους της  εκπαιδευτικούς και να εμβαθύνει στην κατανόηση των αποτελεσματικών παιδαγωγικών τεχνικών που εφαρμόζονται στο εκπαιδευτικό σύστημα του Βελγίου, καθώς και την προσαρμογή των στρατηγικών διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών. Επιπλέον, παρατήρησε τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της πειθαρχίας και την προώθηση ενός ασφαλούς, συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Τέλος , είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τη διευθύντρια του σχολείου για τις θεσμικές πολιτικές , τις οργανωτικές στρατηγικές και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στη σχολική ζωή.

Διάχυση αποτελεσμάτων

Με την ολοκλήρωση των δύο κινητικοτήτων και ως μέρος της διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS+, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν το προσωπικό του σχολείου σε σχετικές συνεδρίασεις του προσωπικού του σχολείου. Επιπρόσθετα, εισηγήθηκαν καλές πρακτικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στο δικό τους σχολείο για την ανάπτυξη του προσωπικού και τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, καταλήγει η ανακοίνωση.

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play