Ικανοποιημένοι οι συνδρομητές με κινητή τηλεφωνία- Αλλάζουν παροχέα για καλύτερες τιμές

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Τι δείχνει νέα έρευνα του Επιτρόπου Επικοινωνιών

Οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας στην Κύπρο παραμένουν ικανοποιημένοι με βαθμολογία λίγο πάνω από 8 στα 10,  ενώ τα συνηθισμένα προβλήματα σήματος παρουσιάζουν βελτίωση σε σχέση με πέρσι, σύμφωνα με την πέμπτη κατά σειρά έρευνα του Επιτρόπου Τηλεπικοινωνιών σχετικά με την αντίληψη των καταναλωτών για την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

Η έρευνα διεξήχθη μέσω δομημένου ερωτηματολόγιου το οποίο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1.202 ατόμων (800 αστικές περιοχές και 402 αγροτικές περιοχές) και πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο Απριλίου - Μαΐου 2025 από την εταιρεία Pulse Market Research Ltd, ανάδοχο του έργου. 

Αλλάζουν παροχέα για καλύτερες τιμές

Οι περισσότεροι επιλέγουν ή αλλάζουν παροχέα κυρίως για καλύτερες τιμές και αξιόπιστη κάλυψη, ενώ ένας στους πέντε είναι ανοιχτός στην ιδέα να μετακινηθεί σε άλλη εταιρεία. Το ποσοστό των ατόμων που είχαν λόγο υποβολής παραπόνων παρουσιάζει μείωση με την ικανοποίηση από τον χειρισμό των παραπόνων να παρουσιάζει σημαντική βελτίωση σε σχέση με πέρσι.  

Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής: 

  1. Κριτήρια επιλογής παροχέα κινητής τηλεφωνίας:  

Οι σημαντικότεροι λόγοι για την επιλογή παροχέα κινητής τηλεφωνίας είναι οι καλύτερες τιμές/προσφορές, η αξιοπιστία, η καλύτερη κάλυψη δικτύου και η καλύτερη εξυπηρέτηση από το προσωπικό. Συγκριτικά με τις προηγούμενες έρευνες (Ιούλιος 2021, Σεπτέμβριος 2022, Μάρτιος 2023 και Ιούλιος 2024), διατηρούνται ως κύριοι παράγοντες: 

  • οι καλύτερες τιμές/προσφορές (47%, το υψηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα) 
  • η αξιοπιστία (37%, επίσης υψηλό ιστορικό ποσοστό) 
  • η κάλυψη δικτύου (20%, το χαμηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα) 

Οι παράγοντες αυτοί ισχύουν ανεξαρτήτως περιοχής διαμονής (αστική ή αγροτική). O κυριότερος όμως λόγος επιλογής παροχέα είναι οι καλύτερες τιμές/προσφορές (25%). 

  1. Λόγοι αλλαγής παροχέα:  

Οι σημαντικότεροι λόγοι για την αλλαγή παροχέα κινητής τηλεφωνίας, όπως και στις προηγούμενες έρευνες, είναι: 

  • οι πιο φθηνές χρεώσεις και καλύτερες προσφορές (41%, το υψηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα)  
  • η καλύτερη κάλυψη δικτύου από άλλο παροχέα για κλήσεις (15%, το χαμηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα).  
  1. Ικανοποίηση καταναλωτών:  

Το επίπεδο ικανοποίησης για την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας που έχουν από τον παροχέα τους ανήλθε στο 8,5/10 παρουσιάζοντας μικρή άνοδο σε σχέση με την έρευνα του 2024 (8,4/10) παραμένοντας στα ίδια περίπου επίπεδα με τα αποτελέσματα της έρευνας του 2023, 2022 και 2021 (8,6/10, 8,4/10 και 8,3/10 αντίστοιχα). Το επίπεδο ικανοποίησης για την σχέση ποιότητας-τιμής ανήλθε στο 8,1/10, παρουσιάζοντας παραμένοντας στο ίδιο επίπεδο με την έρευνα του 2024. 

  1. Προβλήματα ποιότητας υπηρεσιών (τουλάχιστον 1 φορά τον μήνα):  

Οι καταναλωτές δήλωσαν πως παρατηρούν: 

  • πλήρη απώλεια υπηρεσίας: 22% (βελτίωση 2% από πέρσι) 
  • κακή ποιότητα γραμμής: 18% (βελτίωση 5%) 
  • διακοπή κλήσης: 16% (βελτίωση 3%) 
  • μεταφορά κλήσεων απευθείας στο φωνοκιβώτιο: 15% (βελτίωση 3%) 
  • καθυστέρηση αποστολής γραπτών μηνυμάτων/sms: 13% (βελτίωση 1%) 
  • καθυστέρηση λήψης φωνητικών μηνυμάτων: 6% (χωρίς μεταβολή) 
  • κακή ποιότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο (μέσω κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης): 25% (νέος δείκτης) 

Άτομα ηλικίας 18-39 αναφέρουν ότι παρατηρούν τα φαινόμενα πιο συχνά, σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. 

  1. Παράπονα καταναλωτών:  

Μόνο το 16% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τους τελευταίους 12 μήνες είχαν κάποιο λόγο να παραπονεθούν για τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας που λαμβάνουν από τον παροχέα τους και αφορούσε κυρίως θέματα γενικά με την λειτουργία της υπηρεσίας παρουσιάζοντας μείωση 4% σε σχέση με πέρσι. Παράλληλα το ποσοστό των καταναλωτών που προχώρησαν σε υποβολή παραπόνου προς τον παροχέα τους μειώθηκε ελαφρώς από 46% σε 44%. 

Η ικανοποίηση από τον χειρισμό των παραπόνων παρουσίασε σημαντική βελτίωση: από 4,8/10 σε 5,6/10. 

  1. Διάθεση αλλαγής παροχέα:  

Το 21% των καταναλωτών είναι ανοιχτοί στην ιδέα να αλλάξουν παροχέα κινητής τηλεφωνίας και ένα 1% ψάχνει ενεργά να αλλάξει παροχέα. Τα άτομα αυτά είναι κυρίως άνδρες ηλικίας 45-54 ετών, με επίπεδο ικανοποίησης, από την υπηρεσία κινητής στο 7,5/10 και από το value for money στο 7,2/10. Το 61% αυτών αναφέρει ότι έχει παρατηρήσει κάποιο πρόβλημα ποιότητας υπηρεσίας κινητής τηλεφωνίας. 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play