Μια αρκετά καλή επενδυτική επιλογή φαίνεται να είναι η καλλιέργεια στέβιας, παρόλο που πρόκειται για ένα σχετικά νέο προϊόν. Όμως, τα ψηλά ποσοστά ατόμων με διαβήτη στο νησί και οι ευεργετικές ιδιότητες της στέβιας, την καθιστά μια οικονομικά συμφέρουσα καλλιεργητική επιλογή. Το Ινστιτούτο Γεωργικών Ερευνών έχει διενεργήσει έρευνα για την οικονομική βιωσιμότητα της καλλιέργειας της στέβιας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας του Ανδρέα Στυλιανού (Κλάδος Αγροτικής Ανάπτυξης) διαπιστώθηκε πως η καλλιέργεια της στέβιας, με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα, είναι οικονομικά συμφέρουσα και μπορεί να γίνει αποδεκτή. Μάλιστα συμπεραίνεται ότι η καλλιέργεια της στέβιας είναι οικονομικά συμφέρουσα επενδυτική επιλογή ακόμη και όταν οι επιδοτήσεις δεν συμπεριλαμβάνονται στα έσοδα.
Σημαντικό στοιχείο είναι να μην υπάρχει μείωση της τιμής πώλησης της στέβιας, δηλαδή να πωλείται κάτω από τα 3 ευρώ το κιλό. Σε μια τέτοια περίπτωση τα πράγματα για τους καλλιεργητές δυσκολεύουν. Συγκεκριμένα, με την προϋπόθεση ότι η τιμή πώλησης ξεπερνά τα 2,58 ευρώ το κιλό (με επιδοτήσεις) και 2,70 ευρώ (χωρίς επιδοτήσεις), η καλλιέργεια αποφέρει θετικά οικονομικά αποτελέσματα. Οπότε, η διακύμανση της τιμής πώλησης θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους παραγωγούς-επενδυτές, καθώς επηρεάζεται σημαντικά από διάφορους ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες, όπως η καλλιεργούμενη ποικιλία, η ποιότητα των φύλλων και οι συνθήκες της αγοράς (προσφορά και ζήτηση).
Σταθερή τιμή
Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλες χώρες έδειξαν ότι η καλλιέργεια της στέβιας παρουσιάζει θετικά οικονομικά αποτελέσματα και ως εκ τούτου είναι οικονομικά βιώσιμη. Η παρούσα έρευνα του ινστιτούτου είναι, σε γενικές γραμμές, σύμφωνη με τα αποτελέσματα αυτά. Παρ’ όλα αυτά, η στέβια δεν παύει να αποτελεί αναδυόμενη και σε πειραματικό στάδιο καλλιέργεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ως εκ τούτου, για τη μείωση ή και αποφυγή πιθανών κινδύνων, όπου δύναται να επιτευχθεί, οι παραγωγοί προτρέπονται όπως, προτού επενδύσουν στην καλλιέργεια της στέβιας, προχωρήσουν στην εξεύρεση αγορών και καθορίσουν επιχειρηματικό σχέδιο και πλάνο μάρκετινγκ με τη βοήθεια ειδικών συμβούλων και εμπειρογνωμόνων. Σημαντική είναι και η προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής (για παράδειγμα κόστος εργασίας, αποφύλλωσης και άλλων) μέσω συλλογικής προσπάθειας και οργάνωσης. Εξάλλου, όπως επισημαίνει ο κ. Στυλιανού, η εμπειρία των Ελλήνων αγροτών έδειξε ότι ο συνεταιρισμός αποτελεί ιδανικό και επιβεβλημένο μοντέλο για την καλλιέργεια της στέβιας.