Λάρνακα: Ένας χρόνος ξηρασίας μετά την Kition Ocean

ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

facebook-white sharing buttontwitter-white sharing buttonlinkedin-white sharing button
Header Image
Ενώ ο Δήμος Λάρνακας «τρέχει» τις διαδικασίες προκειμένου να προκηρυχθεί το συντομότερο ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το κτήριο του Ναυτικού Ομίλου (Yacht Club) που προγραμματίζεται στη μαρίνα, επί της ουσίας, έναν χρόνο μετά τη λύση της σύμβασης με την πρώην ανάδοχο εταιρεία Kition Ocean Holdings, καμία σημαντική εξέλιξη δεν έχει προκύψει ακόμα για τη μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της πόλης

Ένας χρόνος συμπληρώνεται στις 27 Μαΐου από την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε λύση της σύμβασης με την, τότε, ανάδοχο εταιρεία Kition Ocean Holdings σε σχέση με το περιβόητο έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας. Ένα έργο που είχε ανακοινωθεί από το 2005…

Σήμερα, έναν χρόνο μετά το «διαζύγιο» με την Kition, παρά τις διεργασίες που έχουν γίνει, επί της ουσίας δεν έχει προκύψει καμία σημαντική εξέλιξη προόδου ως προς την ανάπτυξη των δύο αυτών νευραλγικών χώρων. Μπορεί το περασμένο καλοκαίρι ο υπουργός Μεταφορών ν’ ανακοίνωσε την εκτέλεση κάποιων έργων στη μαρίνα, αξίας περίπου 30 εκατομμυρίων ευρώ, όπως είναι το κτήριο του Ναυτικού Ομίλου, η εκβάθυνση της μαρίνας και ο εξωραϊσμός των εξωτερικών της χώρων, ωστόσο ακόμα ούτε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το κτήριο του Ναυτικού Ομίλου δεν έχει προκηρυχθεί, ενώ ταυτόχρονα εκκρεμεί και η μελέτη που θα ανατεθεί σε ελληνικό οργανισμό (στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) για τη μελλοντική ανάπτυξη λιμανιού-μαρίνας. Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό πόσος καιρός θα περάσει ακόμα μέχρι οι Λαρνακείς να δουν μεγάλα έργα ν’ ανεγείρονται στη μαρίνα και το λιμάνι της πόλης τους.

Την περασμένη Παρασκευή (09/05) πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση στα γραφεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας (ΕΒΕΛ), στην παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξη Βαφεάδη, της γενικής διευθύντριας του υπουργείου Μαρίνας Ιωάννου Χασάπη και του δημάρχου Λάρνακας Ανδρέα Βύρα. Συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα ανέγερσης του κτηρίου του Ναυτικού Ομίλου (Yacht Club) και συμφωνήθηκε ο καθορισμός των διαδικασιών που θα πρέπει ν’ ακολουθηθούν. Η συνάντηση ήταν συνέχεια της αρχικής σύσκεψης που έγινε στις 5 Μαΐου.

Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι θα πρέπει να γίνει η μελέτη βιωσιμότητας, να ετοιμαστεί το Σημείωμα Έργου και ακολούθως να προχωρήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του Ναυτικού Ομίλου. Από την πλευρά του, ο Δήμος Λάρνακας ανέλαβε να ετοιμάσει τόσο τη μελέτη βιωσιμότητας όσο και το Σημείωμα Έργου, ώστε οι διαδικασίες να προχωρήσουν το συντομότερο, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν, ακόμα, όπως ο Δήμος Λάρνακας ολοκληρώσει και τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για το κτήριο του Ναυτικού Ομίλου και ακολούθως να παραδώσει το αποτέλεσμα στο Τμήμα Δημοσίων Έργων που θ’ αναλάβει την ανάθεση του έργου. Πάντως, το Υπουργείο Μεταφορών επιμένει ότι το κτήριο του Ναυτικού Ομίλου μπορεί να υλοποιηθεί με τη μέθοδο Design & Build, οπόταν σε μια τέτοια περίπτωση ο Δήμος Λάρνακας προσανατολίζεται να ζητήσει γραπτώς χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου.

Το ΕΒΕΛ

Μετά το πέρας της τελευταίας συνάντησης με τον Αλέξη Βαφεάδη, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λάρνακας εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι, σε πρώτο στάδιο, ο Δήμος Λάρνακας θα προχωρήσει με τις διαδικασίες προκήρυξης του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τον Ναυτικό Όμιλο και ακολούθως το Τμήμα Δημοσίων Έργων θα αναλάβει την ανάθεση κι εκτέλεση του έργου. «Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη εξέφρασαν την κοινή τους βούληση και τη δέσμευσή τους για αγαστή συνεργασία, με στόχο την έγκαιρη κι επιτυχή υλοποίηση του έργου, έχοντας ως βασική προτεραιότητα το όφελος και την ανάπτυξη της Λάρνακας», σημειώνει το ΕΒΕΛ.

facebook-white sharing buttontwitter-white sharing buttonlinkedin-white sharing button

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.