Καταθέτοντας χθες ενώπιον της συνεδρίας της Ερευνητικής Επιτροπής για τους αερόσακους Takata, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης (14/3/2014 - 28/2/2018) υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν είχε καμία ενημέρωση από τους υπηρεσιακούς του υπουργείου του, ούτε από τους διευθυντές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών που υπάγονται στο υπουργείο του αλλά ούτε στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας που προήδρευε και που όφειλε, κατά τα λεγόμενά του, να ενημερώσει σχετικά η Αστυνομία. Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε, επίσης, ότι εάν ασχολούνταν με το συγκεκριμένο ζήτημα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σίγουρα κάπου θα το διάβαζε ή θα το έβλεπε και θα επιλαμβανόταν πάραυτα του θέματος.
Ψάχνοντας το αρχείο του «Πολίτη» εντοπίσαμε δημοσιεύματα που αφορούσαν ανακλήσεις επικίνδυνων αερόσακων από το 2010. Σχετικό είναι το δημοσίευμα που παραθέτουμε, το οποίο υπογράφεται από τον συνάδελφο Παναγιώτη Χατζηαποστόλου και δημοσιεύθηκε στην έκδοση του «Πολίτη» στις 3 Ιουλίου 2010, ημέρα Σάββατο, με τίτλο: «Καμία ανησυχία για τους Κύπριους αγοραστές» και υπέρτιτλο: «Ανακαλούν οχήματα Toyota και HONDA με προβλήματα σε μηχανή και αερόσακους».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ανακλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota αφορούσαν μοντέλα Lexus και Crown, λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Ο διευθυντής της Toyota Κύπρου, Δημήτρης Μελανθίου, δήλωσε στον «Π» πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας καθώς η συγκεκριμένη ανάκληση αφορά μοντέλα με κινητήρες εξακύλινδρους και οκτακύλινδρους τα οποία δεν εμπορεύονται στην EE.
Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Honda Ελλάδος για την ανάκληση μοντέλων Civic και Stream, παραγωγής 2001 και 2002, λόγω επικίνδυνων αερόσακων. Η αντιπροσωπεία πληροφορούσε το κοινό ότι λόγω κατασκευής υπήρχε πιθανότητα ο αερόσακος του συνοδηγού, στην περίπτωση που αυτός ενεργοποιηθεί μετά από ατύχημα, «να ανοίξει με περισσότερη από την κανονική πίεση φουσκώματος, γεγονός που ενδέχεται να προκαλέσει τραυματισμό στο άτομο που μπορεί να κάθεται στη θέση του συνοδηγού». Μάλιστα, τονιζόταν από την αντιπροσωπεία της Honda στην Κύπρο «ότι μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα».
Όπως συνάγεται από τα παραπάνω, ανακλήσεις οχημάτων λόγω επικίνδυνων αερόσακων γίνονταν και το 2010 και μάλιστα δημοσιοποιούνταν. Εξαιτίας της εγκληματικής αμέλειας που επιδείχθηκε από τις αρμόδιες εποπτικές Αρχές και όχι μόνο, το 2017 καταγράφηκε ο πρώτος σοβαρός τραυματισμός στην Κύπρο από Takata, ενώ τα έτη 2023 και 2024 σημειώθηκαν δυο θανατηφόρα.
Ευελπιστούμε ότι ο Γενικός Εισαγγελέας, Γιώργος Σαββίδης, θα δημοσιοποιήσει σε κάποια στιγμή το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής το οποίο αναμένεται να κατατεθεί ενώπιόν του περί τα τέλη Ιουνίου.