Ηλεκτροκίνηση: Απογοήτευση εισαγωγέων οχημάτων για το νέο σχέδιο χορηγιών

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Σημειώνουν ότι το διαθέσιμο κονδύλι αρκεί μόνο για την εξυπηρέτηση ενός πολύ μικρού αριθμού πολιτών που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό ή υβριδικό plug-in όχημα.

Έντονη ανησυχία και απογοήτευση για τον περιορισμένο προϋπολογισμό και τις ελλείψεις που παρουσιάζει το νέο σχέδιο χορηγιών για την ηλεκτροκίνηση εκφράζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), μέλος της ΟΕΒ. Το σχέδιο τέθηκε σε ισχύ στις 30/6/2025, με διαθέσιμο κονδύλι της τάξης των €2,5 εκατομμυρίων.

Ο ΣΕΜΗΟ υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του πως το διαθέσιμο κονδύλι αρκεί μόνο για την εξυπηρέτηση ενός πολύ μικρού αριθμού πολιτών που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό ή υβριδικό plug-in όχημα.

Σε συνέχεια έκτακτης συνεδρίας του ΔΣ, ο Σύνδεσμος υποβάλλει συγκεκριμένες εισηγήσεις για ουσιαστική και αποτελεσματική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση:

1.    Αύξηση προϋπολογισμού: Ενίσχυση της κρατικής χρηματοδότησης για την ηλεκτροκίνηση, ώστε να καταστεί εφικτό να επιτευχθεί ο στόχος των 80.000 εγγεγραμμένων οχημάτων στην Κυπριακή Δημοκρατία με μηδενικούς ρύπους, μέχρι το 2030.

2.    Διασφάλιση συνέχειας στα σχέδια χορηγιών: Δημιουργία ενός μόνιμου και σταθερού μηχανισμού επιχορηγήσεων, χωρίς συνεχείς διακοπές και επανεκκινήσεις, που καθυστερούν τη μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα.

3.    Συμπερίληψη επαγγελματικών οχημάτων (κατηγορία Ν1): Επανένταξη των εργοστασιακών εμπορικών οχημάτων (έως 3.500 kg μικτού βάρους) στις επιλέξιμες κατηγορίες για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και αυτά τα οχήματα καταγράφουν υψηλές εκπομπές ρύπων.

4.    Παράταση χρονοδιαγράμματος εγγραφής: Παράταση του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος εγγραφής οχημάτων μέχρι τις 31/10/2025. Πρόκειται για ένα στενό και πιεστικό χρονοδιάγραμμα που θα οδηγήσει σε αποτυχία του σχεδίου, όπως συνέβη και με το προηγούμενο πρόγραμμα που ανεστάλη πρόωρα τον περασμένο Απρίλιο για να ανοίξει ξανά τον Ιούλιο.

1.    Έμφαση στα καινούργια οχήματα: Επιχορήγηση να δοθεί μόνο στα καινούργια οχήματα, τα οποία υιοθετούν τις τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας και είναι πιο αποδοτικά σε σχέση με τα μεταχειρισμένα οχήματα. Τονίζεται ότι πολλά μεταχειρισμένα οχήματα έχουν ήδη τύχει κρατικής επιχορήγησης στη χώρα πρώτης εγγραφής τους, γεγονός που οδηγεί σε άνιση μεταχείριση των οχημάτων πρώτης εγγραφής στην Κύπρο, καθότι προκύπτει διπλή επιχορήγηση.

Ο ΣΕΜΗΟ σέβεται τις ανάγκες των πολιτών και αναγνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα απόκτησης νέου οχήματος. Επισημαίνει, ωστόσο, την ανάγκη όπως στους κυπριακούς δρόμους κυκλοφορούν μόνο οχήματα που πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφάλειας. Τέλος, υπογραμμίζει ότι η επιτυχής μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να στηριχθεί σε πρόχειρα και ελλιπή σχέδια, αλλά απαιτεί σταθερότητα, συνέπεια και ουσιαστική στήριξη από το κράτος.

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play