Ο Στρόβολος δεν είναι μόνο οι μεγάλες οδικές αρτηρίες, αλλά κάθε γειτονιά του, τονίζει ο δήμαρχος Στροβόλου, Σταύρος Σταυρινίδης, στον «Π», σημειώνοντας πως γι’ αυτό και θα δοθεί από το νέο δημοτικό συμβούλιο ιδιαίτερη έμφαση στις μικρές συνοικίες και τους προσφυγικούς συνοικισμούς. Σε συνέντευξή του ο κ. Σταυρινίδης απαντά για τα χρωστούμενα του ΚΟΑ στον δήμο, που φτάνουν τα 11 εκατομμύρια ευρώ, και δηλώνει πως θα υπάρξει εξωδικαστική διευθέτηση με τη συμβολή του κράτους, καθότι υπάρχει θέληση από όλες τις πλευρές.
Τα μεγάλα έργα
Η Λεωφόρος Σταυρού αποτελεί έναν εμπορικό μεν δρόμο, ωστόσο οι μικρές επιχειρήσεις κλείνουν. Πώς ενισχύει ο δήμος τους μικρούς επιχειρηματίες;
Υπάρχει ήδη πρωτοβουλία από πλευράς μας, για αναβάθμιση του δρόμου και ενίσχυση της εμπορικότητάς του. Συναντηθήκαμε, κατόπιν δικής μας πρωτοβουλίας, με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και συμφωνήθηκε ότι θα αναλάβει ο δήμος την τοπογραφική αποτύπωση για το εμπορικό τμήμα της Σταυρού και της Ιφιγενείας, έτσι ώστε να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατόν οι διαδικασίες αναβάθμισης των εν λόγω οδών στο πλαίσιο της εμπορικής βιωσιμότητας αλλά και της βιώσιμης κινητικότητας. Είμαστε σε διαρκή διαβούλευση για να προχωρήσει το έργο το συντομότερο. Το αρχικό σενάριο των Δημοσίων Έργων προέβλεπε νησίδα, ωστόσο αυτό δεν νομίζω τελικά να γίνει. Θα γίνει όμως ένας κυκλικός κόμβος στη συμβολή με την Ιωσήφ Χατζηιωσήφ, ενώ σύντομα θα γίνουν επιπλέον διαβάσεις πεζών, καθότι λάβαμε πολλά παράπονα. Όσον αφορά την Ιωσήφ Χατζηιωσήφ, ο σχεδιασμός προβλέπει δρόμο τετραπλής κατεύθυνσης από τη Λεωφόρο Αθαλάσσης (φώτα Marks and Spencer) μέχρι και τα φώτα Ορφανίδη. Το εν λόγω έργο είναι πολεοδομικό και τέλη του 2025 θα βγουν σε προσφορές το Τμήμα Δημοσίων Έργων και η Πολεοδομία.
Με τον παλιό πυρήνα τι γίνεται; Είδαμε ότι υπάρχει ανάγκη να αναζωογονηθεί, αν και ήδη έκλεισαν πολλές μικρές επιχειρήσεις. Slow city µε €3 εκατ. χρηµατοδότηση της ΕΕ. Έναρξη Μάιο 2024. Πού βρίσκεστε;
Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της δεύτερης προκήρυξης του έργου, για την ανάθεση της κατασκευής σε εργοληπτική εταιρεία. Το έργο έχει ενταχθεί επιτυχώς στη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Πολιτικής Συνοχής ΘΑλΕΙΑ 2021-2027 και θα πραγματοποιηθεί με τη χρηματοδότηση των επενδυτικών και διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ. Μέχρι στιγμής, έχει κατατεθεί μόνο μία προσφορά για το έργο, η οποία θεωρείται από την υπηρεσία ότι υπερβαίνει σημαντικά το κόστους του έργου. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με τα αρμόδια Τμήματα του κράτους για να δοθούν οδηγίες και να συμφωνηθούν τα επόμενα βήματα.
Λεωφόρος Τσερίου. Πότε παραδίδεται η Α’ Φάση και πότε οι επόμενες δύο;
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο πρόγραμμα, στόχος είναι η Α’ Φάση του έργου της λεωφόρου Τσερίου να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Επισημαίνεται ότι όλα τα κατασκευαστικά έργα αντιμετωπίζουν κατά καιρούς δυσκολίες και καθυστερήσεις, οι οποίες δεν μπορούν να προβλεφθούν εκ των πραγμάτων και σχετίζονται με τις καιρικές συνθήκες (έντονη βροχότπωση/καύσωνας) ή άλλους παράγοντες, που προκαλούν αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα. Ο δήμος καταβάλλει το άπαν των δυνάμεών του, σε συντονισμό με τον ανάδοχο-εργολάβο του έργου, έτσι ώστε να γίνει ό,τι καλύτερο και να υπάρχει ο καλύτερος συντονισμός του εργολάβου με τις υπηρεσίες κοινής ωφελείας, με σκοπό την αποφυγή περαιτέρω αχρείαστης ταλαιπωρίας για τους χρήστες του δρόμου. Στόχος για την τελική παράδοση του έργου παραμένει ο Οκτώβριος του 2026.
Τι θα γίνει με το γεφύρι της Αλεξανδρουπόλεως;
Το έργο θα προκηρυχθεί για να κατασκευαστεί από το Τμήμα Δημοσίων Έργων το 2025. Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τους σχεδιασμούς εδώ και καιρό και αναμένει από τα αρμόδια κυβερνητικά Τμήματα (Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και Τμήμα Δημοσίων Έργων) να προχωρήσουν με τις δικές τους ενέργειες για υλοποίηση του έργου.
Αρχίσατε τις ασφαλτοστρώσεις, ακόμη και σε προσφυγικούς συνοικισμούς. Ο κόσμος όμως ζητά πεζοδρόμια, περισσότερα πάρκα και χώρους πρασίνου και ποδηλατοδρόμους. Ο Στρόβολος, εκ των μεγαλύτερων δήμων, δεν έχει ποδηλατόδρομους να τον συνδέουν με την υπόλοιπη Λευκωσία, πλην αυτού στο Γραμμικό....
Σχετικά με τις ασφαλτοστρώσεις ήδη ολοκληρώθηκε ένα συμβόλαιο και θα γίνουν ασφαλτοστρώσεις εντός του 2025. Το πρόγραμμα παλινόρθωσης και επιδιόρθωσης των πεζοδρομίων προχωρεί επίσης, για το έτος 2024 έχουμε δαπανήσει ποσό πέραν του 0,5 εκατομμυρίου για την επιδιόρθωση/ κατασκευή πεζοδρομίων, με τη συνολική επιφάνεια να ανέρχεται στις 9.400 τετραγωνικά μέτρα. Για πρώτη φορά τρέχουμε δύο παράλληλα έργα, έχουμε συνεργεία στις γειτονιές και στη βιομηχανική ζώνη, με σκοπό την επιδιόρθωση των πεζοδρομίων. Επίσης, ξεκινήσαμε την αποτύπωση για την κατασκευή των πεζοδρομίων, έργο το οποίο σταμάτησε το 2013.
Όσον αφορά τους ποδηλατόδρομους και τις υποδομές για τη μικροκινητικότητα, υπάρχουν υποδομές για ποδηλάτες πέρα από το Γραμμικό Πάρκο και ετοιμάζονται και νέες, με βάση αυτόν τον άξονα που προαναφέρατε, του Γραμμικού, που είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος. Σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσίων Έργων προχωρούμε στην κατασκευή των missing links των κενών στη διασυνδεσιμότητα του Γραμμικού Πάρκου με καίριες περιοχές, όπου γίνεται χρήση του ποδηλάτου, λ.χ. σύνδεση της περιοχής Αρχαγγέλου με το πάρκο Πεδιαίου, αλλά και διασύνδεση των πανεπιστημίων στην Έγκωμη με την περιοχή του δήμου ευρύτερα.
Σε σχέση με το Γραμμικό υπάρχουν παράπονα ότι κατά τόπους δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός. Θεωρείτε πως χρειάζεται αναβάθμιση;
Σε συνεργασία με τους Δήμους Λευκωσίας και Λακατάμιας, έχουμε προχωρήσει στον σχεδιασμό της αναβάθμισης του Γραμμικού Πάρκου σε ολιστικό επίπεδο. Μελετάται, μεταξύ άλλων, και το θέμα του φωτισμού από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων του έργου και εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης συστήματος Light Management System (LMS), για τους χρήστες και πανίδας. Το έργο αναβάθμισης του Γραμμικού Πάρκου Πεδιαίου έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Πολιτικής Συνοχής ΘΑλΕΙΑ 2021-2027.
Πώς προχωρεί το Αθλητικό Κέντρο; Ίσως αποτελέσει αφορμή να φέρουμε τους νέους κοντά στον αθλητισμό με το να ανοίξουμε τα γήπεδα και τους χώρους άθλησης;
Η τοποθέτηση αθλητικού εξοπλισμού, ταρτάν, γηπέδων padel, μπάσκετ και τένις θα ολοκληρωθεί αρχές Απριλίου 2025. Υπάρχει ήδη λεπτομερής σχεδιασμός για τη Β’ Φάση του έργου και αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους για την έναρξη της υλοποίηση της Β’ Φάσης. Παράλληλα, θα αναβαθμιστούν γήπεδα μπάσκετ σε 7 πάρκα στον Δήμο Στροβόλου. Ο αθλητισμός είναι μια από τις προτεραιότητες του δημοτικού συμβουλίου και πραγματοποιούνται διάφορες δράσεις και συνέργειες στην προσπάθεια προώθησης της αξίας του αθλητισμού, για την υγεία αλλά και την κοινωνική συνοχή.
Προσφυγικοί συνοικισμοί
Στρόβολος δεν είναι μόνο οι δρόμοι. Με τους προσφυγικούς συνοικισμούς τι γίνεται;
Αναβαθμίζουμε τους προσφυγικούς συνοικισμούς. Στον Στόβολο έχουμε τις Κόκκινες, τις Άσπρες και τους συνοικισμούς ΙΙ και ΙΙΙ. Αρχσαμε ασφαλτοστρώσεις από τον συνοικισμό ΙΙ, κάτι που είχε να γίνει από το 1977! Επιπρόσθετα οι εκστρατίες καθαριότητας και η περιποίηση των χώρων πρασίνου γίνονται καθημερινά και καταγράφουμε τα προβλήματα. Ωστόσο το πιο σημαντικό είναι πως το δημοτικό συμβούλιο θέτει ψηλά τα προβλήματα των κατοίκων στους συνοικισμούς, γι’ αυτό και αρχίζουμε ειδική εκστρατεία. Θα στείλουμε επιστολές στους αρμόδιους και το Υπουργείο Εσωτερικών, όπου θα θέσουμε τα προβλήματα και θα ζητήσουμε αύξηση των κονδυλίων ειδικά για τους προσφυγικούς συνοικισμούς, για την καθαριότητα, τη συντήρηση πρασίνου και τις ασφαλτοστρώσεις, όπως διεκδικούν και οι ακριτικοί δήμοι. Το δημοτικό συμβούλιο είναι έντονα ευαίσθητο καθότι βλέπουμε πόσο παραλυμένοι είναι οι συνοικισμοί μας.
Πρόβλημα τα πεζοδρόμια
Καθαριότητα. Από την εκλογή σας και μετά αναφερθήκατε σε αυτό το σημαντικό πρόβλημα. Τι άλλαξε από τότε που αναλάβατε;
Έχουμε προβεί σε ολοκληρωμένη αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας. Συνεργεία μας βρίσκονται στις γειτονιές σε καθημερινή βάση και επιλαμβάνονται θεμάτων καθαριότητας και δημόσιας υγείας. Έχουμε ενισχύσει το Γραφείο Εξυπηρέτησης Δημοτών με σκοπό την καταγραφή των παραπόνων που λαμβάνουμε και την αποτελεσματικότερη επίλυσή τους, με την παράλληλη ενημέρωση των ενδιαφερόμενων δημοτών. Έχουμε ενισχύσει την παρουσία των σαρώθρων με σκοπό τον οδοκαθαρισμό, έχουμε βελτιστοποιήσει το πρόγραμμα καθαριότητας πάρκων και χώρων πρασίνου, αξιοποιώντας και την αγορά υπηρεσιών για χώρους πρασίνου και νησίδων στο οδικό δίκτυο. Τέλος, με τον νέο θεσμό του επόπτη Γειτονιάς, θα θέσουμε τέρμα στο φαινόμενο της αυθαίρετης και παράνομης απόρριψης αποβλήτων. Πρόκειται για έναν νέο θεσμό που έχουμε εισάγει, με το εξειδικευμένο προσωπικό να λαμβάνει τώρα περαιτέρω εκπαίδευση για να μπορεί τους επόμενους μήνες να εφαρμοστεί αποτελεσματικά.
Στο μεταξύ, μεγάλο πρόβλημα και τα εγκατελειμμένα οχήματα που βλέπουμε παντού, αφού λ.χ. στη Λεωφόρο Σταυρού είναι στα πάρκινγκ αλλά και σε άδεια οικόπεδα. Αρκούν οι ειδοποιήσεις;
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται δυστυχώς παγκύπρια. Όμως, με τη μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μάς δόθηκαν νέα εργαλεία μέσω της νομοθεσίας για περιορισμό και σε βάθος χρόνου πάταξη του φαινομένου αυτού που δεν τιμά κανέναν μας. Η υπηρεσία μας βρίσκεται σε εγρήγορση για το θέμα και με τον νέο θεσμό του επόπτη Γειτονιάς θεωρούμε ότι θα περιοριστεί σημαντικά το φαινόμενο. Έχουμε εξαγγείλει ήδη εκστρατεία για μετακίνησή τους από τους ιδιοκτήτες.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδικά στη Λεωφόρο Στροβόλου μέχρι το Προεδρικό αλλά και στην Αθαλάσσης, είναι σοβαρό. Πώς πείθουμε τον Στροβολιώτη να αφήσει το αυτοκίνητο στην άκρη;
Αναντίρρητα το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα σοβαρότατο ζήτημα που απασχολεί όλες τις αστικές τοπικές Αρχές, αλλά και το κράτος. Όπως γνωρίζετε, ο δήμος δεν μπορεί μόνος του να κάνει αυτή τη μεγάλη αλλαγή στη νοοτροπία και να πείσει τον οποιονδήποτε να αφήσει το αυτοκίνητο. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή κυρίως δρόμων/δρόμων πρωταρχικής σημασίας, όπως οι προαναφερθέντες, είναι υπό την ευθύνη του κεντρικού κράτους. Ο Στρόβολος εκ των πραγμάτων αποτελεί το μυοκάρδιο τηςευρύτερης Λευκωσίας όσον αφορά το κυκλοφοριακό, γίνονται διαμπερείς κινήσεις μέσα από τον Στρόβολο από χρήστες του οδικού δικτύου που δεν έχουν ως τελικό προορισμό τον Στρόβολο. Το οδικό δίκτυό μας εξυπηρετεί ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή Λευκωσίας και όχι μόνο τους Στροβολιώτες. Άρα το ζήτημα είναι ευρύτερο και χρήζει μιας ολοκληρωμένης και κεντρικής διαχείρισης. Εμείς ως δήμος βρισκόμαστε στη διάθεση του κράτους για συνεργασία και εφαρμογή μέτρων για αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. Ήδη ως δήμος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, εφαρμόσαμε το πρόγραμμα door to door, στο πλαίσιο του οποίου μεταφέρονται μαθητές προς και από τα σχολεία τους. Tο πρόγραμμα τρέχει σε 5 δημοτικά του Στροβόλου, ήδη από το 2024. Ετοιμάζεται τώρα σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο ψηφιακή πλατφόρμα για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους γονείς με το πρόγραμμα door to door και με τις εξωσχολικές απογευματινές δραστηριότητες. Η δράση γίνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, που έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα για τη διαχείριση των λεωφορείων, με τα συμβόλαια που έχει αναθέσει.
Τα χρωστούμενα
Πόσα χρήματα οφείλει ο ΚΟΑ στον δήμο;
Ο Κυπριακός Οργανισμός Αθλητισμού οφείλει σε φόρο θεάματος 11 εκατομμύρια ευρώ. Είμαστε σε συζητήσεις με το κράτος, ώστε να υπάρξει εξώδικη διευθέτηση. Υπάρχει η διάθεση και είμαστε σε συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία.
Οικονομικά ο δήμος, ως ανεξάρτητος, πόσο βιώσιμος είναι;
O δήμος μας έχει γερές βάσεις για την οικονομική και περαιτέρω ανάπτυξή του. Ωστόσο, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο ότι η κατανομή της κρατικής χορηγίας έγινε στη βάση κριτηρίων που βρίσκουν τον Δήμο Στροβόλου σε δυσμενέστερη θέση. Δεν εφαρμόστηκε μια οριζόντια αύξηση σε όλους τους δήμους στη βάση της συνολικής αύξησης κατά 55% που υπήρξε στην υφιστάμενη κρατική χορηγία η οποία ήταν €75,6 εκατ. και κατέληξε με τη μεταρρύθμιση σε €117 εκατ. Κριτήρια όπως η έκταση και η πυκνότητα πληθυσμού έλαβαν χαμηλή βαρύτητα, ενώ έλαβαν μεγαλύτερη βαρύτητα κριτήρια όπως οι ακριτικές/μειονεκτικές περιοχές, πρωτεύουσα και μητροπολιτικοί δήμοι. Υπάρχουν αρκετές προκλήσεις που έφερε η μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως τη μείωση των εσόδων, καθώς οι άδειες οικοδομής πλέον θα εκδίδονται από τους ΕΟΑ και την αύξηση των αρμοδιοτήτων, χωρίς την ανάλογη ενίσχυση, όπως τη συντήρηση του οδικού δικτύου πρωταρχικής σημασίας που ανήκε στο κεντρικό κράτος, ενώ τώρα ανήκει στους δήμους, χωρίς να αποδοθούν οι αντίστοιχοι πόροι για τη συντήρησή του.
Με την ψηφιακή μετάβαση τι θα γίνει ή τι έγινε;
Ο Δήμος αναμένει την κατακύρωση του έργου Smart Cyprus από το Υφυπουργείο Καινοτομίας, έτσι ώστε να μπορέσει να επωφεληθεί από τις πρόνοιες του έργου, όπως τη λύση για Smart Parking και «έξυπνους» κάδους. Αλλά, παράλληλα, ο δήμος με ιδίους πόρους προχωρεί στον πραγματικό ψηφιακό μετασχηματισμό του, αναβαθμίζοντας την τεχνολογική του υποδομή και παρέχοντας καθημερινά νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στους δημότες όπως, για παράδειγμα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την κατ’ οίκον συλλογή ογκωδών αντικειμένων και πράσινων αποβλήτων σε σακούλες η οποία χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό και διευκολύνει καθημερινά μεγάλο αριθμό δημοτών μας. Επιπρόσθετα, μέσω της εφαρμογής του δήμου για τα κινητά τηλέφωνα, την ιστοσελίδα μας και άλλα μέσα (SMS, newsletter και ηλεκτρονική αποστολή των ειδοποιήσεων φορολογίας στους δημότες), γίνεται προσπάθεια για βελτίωση της άμεσης επικοινωνίας μας με τους δημότες.
Πάρκα σκύλων και σήμανση αδέσποτων ζώων
Υπάρχουν και πολλά αδέσποτα ή εγκαταλελειμμένα σκυλιά και το καταφύγιο σκύλων του δήμου φαίνεται να γεμίζει. Υπάρχει πλάνο να αναπτυχθεί περαιτέρω; Επίσης, πότε και ποιοι οι λόγοι που πρέπει να συντρέχουν για να προχωρήσετε σε θανάτωση;
Ο προσωρινός χώρος φιλοξενίας αδέσποτων σκύλων, τον οποίον διαχειρίζονται οι Δήμοι Στροβόλου, Λευκωσίας και Λακατάμιας στην περιοχή Κοκκινοτριμιθιάς, επεκτείνεται σε διπλανό τεμάχιο, το οποίο εξασφαλίσαμε με εκμίσθωση από το Υπουργείο Εσωτερικών. Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών, έτσι ώστε να μπορούν να φιλοξενούνται περισσότερα ζώα, να αναβαθμιστούν οι υφιστάμενες υποδομές και να εξασφαλιστεί χώρος εκγύμνασης των σκύλων. Μέριμνά μας είναι αυτά τα ζώα, που έχουν εγκαταλειφθεί, να διαβιούν σε ανθρώπινες συνθήκες μέχρι να βρουν το παντοτινό τους σπίτι.
Ίσως θα ήταν μια καλή πρακτική επίσης να επιχορηγεί ο δήμος τις στειρώσεις, όχι μόνο για γάτους, αλλά και για σκύλους;
Υπάρχει μια σκέψη για το θέμα και γίνονται κάποιες ενέργειες και σχεδιασμοί έτσι ώστε να δοθούν κίνητρα στους ιδιοκτήτες σκύλων για να προχωρούν στη στείρωσή τους.
Τι γίνεται με τις ακαθαρσίες των σκύλων, αλλά και με τη σήμανση των ζώων; Ίσως είναι μια καλή λύση η απογραφή των κατοικίδιων, πρακτική που υπάρχει στο εξωτερικό;
Έχουμε αυξήσει τα σημεία με ειδικούς κάδους για τα απορρίμματα σκύλων και οι επόπτες της Γειτονιάς θα επιλαμβάνονται και αυτών των θεμάτων, με την επιβολή και των σχετικών προστίμων.
Σχετικά με τη σήμανση σκύλων είναι κάτι που γίνεται βάσει της κείμενης νομοθεσίας από τους εγγεγραμμένους στο κτηνιατρικό μητρώο κτηνιάτρους που παρέχουν φροντίδα στα εν λογω ζώα. Οι τοπικές Αρχές έχουν μόνο την ευθύνη έκδοσης άδειας διατήρησης σκύλων. Η εφαρμογή της νομοθεσίας αλλά και η καλλιέργεια κουλτούρας υπευθυνότητας είναι πολύ σημαντικές. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο δήμος χρηματοδοτεί τον χώρο προσωρινής φιλοξενίας σκύλων, διαθέτει ειδική ομάδα η οποία παγιδεύει αδέσποτους σκύλους που περιφέρονται στους δρόμους και προσπαθεί να εντοπίσει τους ιδιοκτήτες τους, αναλαμβάνει κτηνιατρικά έξοδα κτυπημένων ή άρρωστων αδέσποτων ζώων, δημιουργεί πάρκα σκύλων και άλλα πολλά. Άρα, με ένα μικρό ποσό, ο κάθε κηδεμόνας ζώου υποστηρίζει αυτό το τόσο σημαντικό έργο, που στο τέλος της ημέρας γίνεται για την ευημερία των ίδιων των ζώων.
Τέλος, υπάρχουν δύο πάρκα σκύλων. Προγραμματίζεται και τρίτο, δεδομένου του μεγέθους του δήμου;
Υπάρχουν δύο πάρκα σκύλων, ένα στο πάρκο Αγίου Δημητρίου για διαφόρων μεγεθών σκύλους και ένα στο πάρκο Ακρόπολης μόνο για μικρόσωμους σκύλους. Η υπηρεσία θα εξετάσει το ενδεχόμενο δημιουργίας και άλλων πάρκων, στο μέτρο των δυνατοτήτων και του προϋπολογισμού του δήμου.