Το 2023, ο αριθμός των πλοίων που διακινούν εμπορεύματα ή επιβιβάζουν και αποβιβάζουν επιβάτες στα κύρια λιμάνια της ΕΕ εκτιμάται σε 2,2 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 1,5% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat.
Η Ελλάδα είχε τον υψηλότερο αριθμό κλήσεων σε λιμάνια με 477.115 πλοία, ακολουθούμενη από την Ιταλία (449.131 πλοία) και τη Δανία (322.230 πλοία). Στο άλλο άκρο της κλίμακας, η Σλοβενία (1.760 πλοία), η Κύπρος (2.090 πλοία) και η Βουλγαρία (2.851 πλοία) ανέφεραν τους χαμηλότερους αριθμούς.
Σε σύγκριση με το 2013, 12 από τις 22 χώρες της ΕΕ που αναφέρθηκαν κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των πλοίων που καταπλέουν σε λιμάνια. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στη Μάλτα (+100,8%), στην Κροατία (+40,3%) και στην Ισπανία (+31,0%). Αντίθετα, η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στη Φινλανδία (-26,6%), τη Λετονία (-24,3%) και τη Βουλγαρία (-21,2%).
Το 2023, το μέσο ακαθάριστο μέγεθος του σκάφους που καταπλέει στους κύριους λιμένες της ΕΕ ήταν 8.058 τόνοι, αυξημένος κατά 5,2% σε σύγκριση με το 2022 (7.662 τόνοι). Σε σύγκριση με το 2013, το μέσο μέγεθος αυξήθηκε κατά 18,1%.
Το Βέλγιο κατέγραψε το μεγαλύτερο μέσο μέγεθος πλοίων στους κύριους λιμένες το 2023 ακολουθούμενο από τη Σλοβενία και τη Γαλλία , ενώ η χαμηλότερη μέση ολική χωρητικότητα ήταν στην Κροατία Ελλάδα και Δανία.
Σε σύγκριση με το 2022, η Ιταλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στο μέσο μέγεθος πλοίων που καταπλέουν σε λιμάνια (+25,6%) μπροστά από τη Βουλγαρία (+15,4%) και τη Ρουμανία (14,6%), ενώ η Μάλτα (-6,1%), η Δανία (-3,8%) και η Λετονία (-1,6%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση. Συνολικά, 19 χώρες της ΕΕ κατέγραψαν αυξήσεις στο μέσο μέγεθος των πλοίων σε σύγκριση με το 2022, ενώ ο αριθμός αυτός φτάνει τις 20 χώρες σε σύγκριση με το 2013.