Αυτοκίνητο: Η χρυσή λύση αύξησης της ζωής των ελαστικών

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO

Header Image

Συνήθως τα μπροστινά ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα ειδικά στα άκρα του πέλματός τους, λόγω του στριψίματος των τροχών.

Τα ελαστικά που φοράει οποιοδήποτε όχημα είναι ζωτικής σημασίας, αφού αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής του με την άσφαλτο (ή το χώμα κ.λπ.). Όσο καλές και να είναι οι αναρτήσεις, τα φρένα, το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα, αν τα ελαστικά έχουν φθαρεί πολύ, τότε η οδική συμπεριφορά αλλοιώνεται σημαντικά και τίθεται θέμα ασφάλειας. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για βρεγμένα οδοστρώματα και συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης γενικότερα.

Ο οδηγός οφείλει να ελέγχει τα ελαστικά έστω μία φορά το μήνα, όχι μόνο ως προς τις πιέσεις τους, αλλά και για το επίπεδο της φθοράς τους στα πλευρικά τοιχώματα και στο πέλμα. Με τόσες λακκούβες είναι πολύ πιθανό να έχει φύγει κομμάτι από τα πλαϊνά ή και να έχει σπάσει κομμάτι από τα λινά, που σημαίνει ότι απαιτείται άμεση αντικατάσταση. Αν το ελαστικό έχει φθαρεί ομοιόμορφα, τότε θα εμφανιστεί ένας δείκτης φθοράς ελαστικού σαν μια συμπαγή ζώνη κατά μήκος του πέλματος. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει λιγότερο από 1,6 χλστ. πέλματος στο ελαστικό, αλλά δεν θα πρέπει να φτάσει στα όριά του για να αλλαχτεί.

Για την αύξηση της μακροζωίας και των χιλιομέτρων που μπορεί να βγάλει κάθε ελαστικό, θα πρέπει να γίνεται η αλλαγή των ελαστικών εμπρός – πίσω ή κυκλική εναλλαγή ή περιστροφή όπως ονομάζεται. Άλλωστε είναι κάτι που το προτείνουν τόσο οι κατασκευαστές στα εγχειρίδια των αυτοκινήτων, όσο και οι εταιρείες ελαστικών. Για να αντισταθμίζετε τη φθορά των ελαστικών, προτείνεται να εναλλάσσετε κυκλικά τα ελαστικά κάθε 10.000-15.000 χλμ., ανάλογα πάντα τη χρήση και τις διαδρομές όταν δημιουργείται ανομοιόμορφη φθορά. Με την αφαίρεση των ελαστικών στο βουλκανιζατέρ μπορεί να εμφανιστούν και άλλες φθορές στο ελαστικό, όπως στο εσωτερικό του τμήμα που δεν είναι ορατές όταν ο τροχός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

Συνήθως τα μπροστινά ελαστικά φθείρονται πιο γρήγορα ειδικά στα άκρα του πέλματός τους, λόγω του στριψίματος των τροχών. Η ανώμαλη φθορά προκαλείται συνήθως από λανθασμένη πίεση ελαστικών, λανθασμένη ευθυγράμμιση ή ζυγοστάθμιση στους τροχούς, απότομα φρεναρίσματα ή απότομες στροφές. Αν οδηγείτε τακτικά με υψηλές ταχύτητες και διανύετε μεγάλες αποστάσεις ή μεταφέρετε βαριά φορτία, αυτή η πρόσθετη καταπόνηση ενδέχεται να σημαίνει ότι η θέση των ελαστικών πρέπει να εναλλάσσεται λίγο πιο συχνά. Ελέγξτε για χτυπήματα ή εξογκώματα στο πέλμα ή τα πλαϊνά του ελαστικού και αντικαταστήστε τα ελαστικά αν βρείτε οποιαδήποτε από αυτές τις καταστάσεις.

 

autogreeknews.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play