Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου ή Οργανισμός Κομμάτων Κύπρου - Πού καταλήγουν και πώς χρησιμοποιούνται τα κονδύλια για τους νέους

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image
Πρόσωπα που είναι διορισμένα στον ΟΝΕΚ εξασφάλισαν τον διορισμό τους μέσω κομματικών διαδικασιών και εξυπηρετήσεων. Πολλά πρόσωπα που διορίστηκαν την περίοδο 1994 -1998, μονιμοποιήθηκαν το 2007

Της Κατερίνας Ηλιάδη

 

Ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου (ΟΝΕΚ) «συστάθηκε ως νομικό πρόσωπο Δημόσιου Δικαίου το 1994, δυνάμει του περί Οργανισμού Νεολαίας Νόμου του 1994 (Ν.33(Ι)/94) που ψηφίστηκε ομόφωνα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων και άρχισε να λειτουργεί από τις 2 Ιουνίου 1994, που διορίστηκε το πρώτο διοικητικό συμβούλιο», με στόχο να προσφέρει ευκαιρίες στους νέους για ενεργό συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, «ο οργανισμός έχει κυρίως συμβουλευτικές αρμοδιότητες ενώ παράλληλα αναλαμβάνει την υλοποίηση προγραμμάτων για θέματα νεολαίας, μετά από έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου, η οποία παρέχεται συνήθως κατά την έγκριση ετήσιων προϋπολογισμών του οργανισμού ή με άλλη ειδική απόφαση. Ως συμβουλευτικό σώμα, το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού υποβάλλει, μέσω του υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού προς το Υπουργικό Συμβούλιο, εισηγήσεις σχετικά με τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης και εξειδικευμένης πολιτικής σε θέματα νεολαίας, για την προαγωγή των σκοπών του οργανισμού, που είναι: η πρόοδος και η ευημερία όλων των νέων της Κύπρου, η παροχή ευκαιριών σε όλους τους νέους και στις οργανώσεις τους για συμμετοχή και ανάληψη ευθύνης στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη και πρόοδο της κοινότητάς τους και του τόπου γενικότερα, η δημιουργική και υγιής απασχόληση και ψυχαγωγία των νέων της Κύπρου, και η άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που απασχολούν τη σύγχρονη νεολαία». Στη θεωρία όλα καλά, στην πράξη, όμως, τι ακριβώς συμβαίνει;

Κομματικά στελέχη

Ο ΟΝΕΚ είναι οργανισμός, για τον οποίο, βάσει νόμου, απαιτείται η συμμετοχή στο διοικητικό συμβούλιο κομματικών στελεχών που για διορισμό υποδεικνύονται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, από τα κόμματα. Ο περί Οργανισμού Νεολαίας Νόμος αναφέρει ότι «Ο οργανισμός διοικείται, τηρουμένων των διατάξεων του παρόντος νόμου, από το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο διορίζεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και απαρτίζεται από τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και πέντε μέλη. Στα διοριζόμενα μέλη περιλαμβάνεται ανά ένας εκπρόσωπος κάθε οργάνωσης νεολαίας των κομμάτων που διαθέτουν κοινοβουλευτική ομάδα στη Βουλή των Αντιπροσώπων, η υποψηφιότητα του οποίου υποδεικνύεται από την οικεία οργάνωση μέσω του υπουργού: Νοείται ότι το Υπουργικό Συμβούλιο έχει το δικαίωμα αν, κατά τη γνώμη του, συντρέχουν σοβαροί λόγοι που επιβάλλουν τη μη συμμετοχή ενός υποψηφίου στο συμβούλιο, να ζητήσει από την οργάνωση η οποία τον υπέδειξε, να υποδείξει άλλο υποψήφιο». Ένας νόμος, λοιπόν, κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των κοινοβουλευτικών κομμάτων, ώστε ο οργανισμός να αποτελεί κάτι σαν «μυστικός» χρηματοδότης τους; Ίσως γι' αυτό και ο έλεγχος του οργανισμού από τη Βουλή, είναι μάλλον για τα μάτια του κόσμου - βουλευτές αλλά και από ΟΝΕΚ επιμένουν ότι είναι εξονυχιστικός ο έλεγχος. Πρόσωπα που είναι διορισμένα στον ΟΝΕΚ εξασφάλισαν τον διορισμό τους ως έκτακτοι κατά την περίοδο ίδρυσης του οργανισμού, αλλά και τα χρόνια που ακολούθησαν, μέσω κομματικών διαδικασιών και εξυπηρετήσεων. Ενδεικτικό παράδειγμα ο Γιαννάκης Γιαννάκη. Πολλά πρόσωπα που διορίστηκαν την περίοδο 1994-1998, μονιμοποιήθηκαν το 2007. Οι άμεσα επηρεαζόμενες ουδέτερες και ανεξάρτητες/μη κομματικές οργανώσεις, καθώς και άτομα που αποτελούν ένα ευρύ σύνολο στη νεολαία, έχουν μερική ή/και πλήρη εξάρτηση από τις χορηγίες και προγράμματα που η πολιτεία διαθέτει μέσω του ΟΝΕΚ. Πώς άραγε αντιμετωπίζονται από τον οργανισμό, οι αιτήσεις αυτών που διαμαρτύρονται για θέματα χρηστής διοίκησης, διαφάνειας και λογοδοσίας;

 

 

Έλεγχος

Η προτελευταία έκθεση από την Ελεγκτική Υπηρεσία δημοσιεύθηκε το 2021 και αφορούσε το έτος 2018, ενώ η τελευταία ημερομηνίας 17/6/2024 «είναι συμπληρωματική της ειδικής έκθεσης αρ. ΟΝΕΚ/01/2021, η οποία εκδόθηκε στις 27.1.2021 και δεν περιλάμβανε τις ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2019 και 2020, αφού αυτές δεν είχαν ακόμη ετοιμαστεί από τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου». Η ειδική έκθεση «συμπεριλαμβάνει τις ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις για τα έτη 2019-2022, την έκθεση Ελεγκτή (Ελεγκτική γνώμη ιδιώτη ελεγκτή) για κάθε έτος και τα κύρια σημεία της επιστολής του προς τη διοίκηση καθώς και ευρήματα ελέγχου που διενεργήθηκε από την υπηρεσία μας και αφορά το έτος 2021». Βασικά, η πρόσφατη έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας αφορά το βόλεμα ατόμων και διεξήχθη στα πλαίσια διερεύνησης καταγγελίας αναφορικά με τα προσόντα του τότε επιτρόπου Εθελοντισμού που είχε μετακινηθεί από τον Οργανισμό Νεολαίας. Όπως σημειώνεται στην εν λόγω έκθεση: «Επιπρόσθετα, σε συνέχεια της παράνομης μονιμοποίησης του προσωπικού του ΟΝΕΚ, που υπηρετούσε στο παρελθόν είτε με συμβόλαιο, είτε με μίσθωση υπηρεσιών και τοποθέτησή του σε μόνιμες θέσεις, χωρίς τη δημοσίευσή τους, γεγονός το οποίο απασχόλησε την υπηρεσία μας στο παρελθόν και σχετική εκτενής αναφορά γίνεται στην ετήσια έκθεσή μας για το 2008 καθώς και των σοβαρών ευρημάτων που προέκυψαν από τη διερεύνηση καταγγελίας αναφορικά με τα προσόντα του τότε επιτρόπου Εθελοντισμού, η υπηρεσία μας αποφάσισε να διεξάγει επιπρόσθετο έλεγχο ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο οι λειτουργοί νεολαίας και οι βοηθοί γραμματειακοί λειτουργοί, οι οποίοι παράνομα διορίστηκαν σε μόνιμη θέση στον ΟΝΕΚ από 1.1.2008, πληρούν έστω και σήμερα τις πρόνοιες του οικείου σχεδίου υπηρεσίας της θέσης που υπηρετούν. Από τον εν λόγω έλεγχο προέκυψαν, επιπρόσθετα με τα όσα είχαμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενες εκθέσεις μας, και τα ακόλουθα:

  • Δεν προηγήθηκε προκήρυξη των θέσεων και δεν ακολουθήθηκαν οι ορθές διαδικασίες πρόσληψης.
  •  Τα άτομα που διορίστηκαν δεν παρακάθισαν σε γραπτή εξέταση για διεκδίκηση της θέσης, κατά παράβαση των προνοιών των σχετικών σχεδίων υπηρεσίας.
  •  Τα άτομα που διορίστηκαν στη θέση βοηθού γραμματειακού λειτουργού παρακάθισαν εξετάσεις για τον νόμο και τους κανονισμούς του ΟΝΕΚ, με σκοπό την επικύρωση του διορισμού τους, με καθυστέρηση 6 ετών και μετά από υπόδειξη της υπηρεσίας μας.
  • Έγιναν τροποποιήσεις στο σχέδιο υπηρεσίας του λειτουργού νεολαίας έτσι ώστε οι τότε υπηρετούντες υπάλληλοι να πληρούν τα απαιτούμενα προσόντα για διορισμό στις μόνιμες θέσεις.
  •  Στις πλείστες περιπτώσεις δεν ήταν καταχωρισμένα στους προσωπικούς φακέλους όλα τα απαιτούμενα πτυχία/διπλώματα. Συστήσαμε όπως τηρούνται οι αρχές της νομιμότητας, της ισότητας, και της φυσικής δικαιοσύνης».

 

 

Συγκοινωνούντα δοχεία

Έχει σημασία να αναφερθεί ότι στην Κύπρο υπάρχει και το Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου (ΣυΝΚ) το οποίο ιδρύθηκε το 1996 και αποτελεί (άτυπα) την πλατφόρμα εκπροσώπησης των Οργανώσεων Νεολαίας στη χώρα μας, στην οποία μπορούν να μετέχουν ως μέλη οι οργανώσεις νεολαίας της Κύπρου. Είναι εγγεγραμμένο ως σωματείο και διοικείται από τον/την πρόεδρο και οκτώ μέλη, τα οποία διαχωρίζονται σε τέσσερα άτομα από κομματικές οργανώσεις νεολαίας και τέσσερα από μη κομματικές οργανώσεις νεολαίας. Παρόλο που το ΣυΝΚ θα έπρεπε ίσως να λειτουργεί ως αντίβαρο και μηχανισμός ελέγχου του ΟΝΕΚ από την Κοινωνία των Νέων Πολιτών, αυτό δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά από τη στιγμή που κομματικά στελέχη/στελέχη κομματικών νεολαίων είναι στη διοίκηση και των δύο οργανισμών. [Πηγή: https://cyc.org.cy/wp-content/uploads/2023/08/ΤΕΛΙΚΟ-ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ-Συ.Ν.Κ.-GR.pdf].

 

Έρχεται διορισμός δ.σ.

Σημειώνεται πως το 2021 κατατέθηκε από τον βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων - Συνεργασία Πολιτών, Χαράλαμπο Θεοπέμπτου, πρόταση νόμου για αύξηση των μελών του δ.σ. του Οργανισμού Νεολαίας, με στόχο την ισότιμη παρουσία όλων των πολιτικών δυνάμεων στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού, καθώς και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του, η οποία έμεινε στο ράφι. Η έγκριση μιας τέτοιας πρότασης θα σήμαινε ότι τα μεγάλα κόμματα θα έχαναν μέρος της δύναμης/εξουσίας τους στον οργανισμό και της διείσδυσης που έχουν στα κονδύλια του ΟΝΕΚ. Η θητεία του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού είναι τριετής και η θητεία του νυν δ.σ. ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο - άραγε, οι νέοι διορισμοί θα γίνουν μέσω Γνωμοδοτικού Συμβουλίου; Ο τελευταίος πρόεδρος του οργανισμού έχει αποχωρήσει διότι εκλέχθηκε αντιδήμαρχος.

 

Τα νούμερα

Ετησίως ο ΟΝΕΚ καταθέτει τον προϋπολογισμό του στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Για το έτος 2023, ο προϋπολογισμός προέβλεπε έσοδα ύψους 19.393.696 ευρώ και έξοδα 19.393.696 ευρώ. Ειδικότερα, 1.664.528 ευρώ για δαπάνες προσωπικού, 17.654.025 για άλλες δαπάνες και 75.143 μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό. [Πηγή: https://www.nomoplatform.cy/bills/o-peri-proypologismoy-toy-organismoy-neolaias-toy-2023-nomos-toy-2022/]. Για το έτος 2024, ο προϋπολογισμός προβλέπει δαπάνες ύψους 5.099.590 ευρώ και ισόποσα έσοδα: 5.099.590 ευρώ. Οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες του ΟΝΕΚ για το έτος 2024 αφορούν δαπάνες προσωπικού (1.839.231 ευρώ), άλλες δαπάνες (3.160.359 ευρώ) και μη προβλεπόμενες δαπάνες και αποθεματικό (100.000 ευρώ). [Πηγή: https://www.parliament.cy/images/media/redirectfile/23.01.065.039-2024%20Ο%20περί%20Προϋπολογισμού%20Νεολαίας.pdf\]. Η σημαντική διαφορά στα ποσά των δύο προϋπολογισμών οφείλεται στο ότι η διαχείριση κάποιων ευρωπαϊκών προγραμμάτων νεολαίας, όπως είναι το «Erasmus+», το «European Solidarity» και το «Eurodesk», μεταφέρθηκαν από τον ΟΝΕΚ στο Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (ΙΔΕΠ). Ως εκ τούτου, τα έσοδα του ΟΝΕΚ μειώθηκαν σε σχέση με την περσινή χρονιά κατά 14.000.000 ευρώ περίπου. Για την απόφαση αυτή -που λήφθηκε στην τελευταία συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου της κυβέρνησης Αναστασιάδης, τον Φεβρουάριο του 2023 (22/2/2023)- δεν δόθηκαν πειστικές εξηγήσεις για τους λόγους ή και τα οφέλη που αποκόμισε ο ΟΝΕΚ, αλλά ούτε και το δ.σ. του οργανισμού αντέδρασε σε αυτή την απόφαση.

 

 

Πού πάνε τα λεφτά;

Ο ΟΝΕΚ ετοιμάζει και αναφέρει στον ετήσιο προϋπολογισμό διάφορα προγράμματα και δράσεις. Στους προϋπολογισμούς του ΟΝΕΚ αναφέρονται με σαφήνεια τα κονδύλια που προορίζονται για το κάθε πρόγραμμα ή δράση, αλλά δημιουργούνται ερωτηματικά για μεγάλα ποσά που διατίθενται σε διάφορες δραστηριότητες και προγράμματα του ΟΝΕΚ. Για παράδειγμα:

(α) Λειτουργούν επτά πολυκέντρα νεολαίας (ουσιαστικά είναι κυβερνητικά κέντρα νεότητας) που κοστίζουν ετησίως 530.000 ευρώ. Στελεχώνονται από ιδιώτες που συνάπτουν με τον ΟΝΕΚ ετήσια σύμβαση αγοράς υπηρεσιών. Πότε έγινε σοβαρή αξιολόγηση του μόνιμα χρηματοδοτούμενου προγράμματος; Η απάντηση από τον ΟΝΕΚ είναι ότι «γίνονται συνεχείς αξιολογήσεις εσωτερικά, ενώ έγινε και έρευνα ικανοποίησης του κοινού πριν από τέσσερα χρόνια από ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών. Όλες οι αξιολογήσεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα οδήγησαν στο να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις για τη μετεξέλιξη των προγραμμάτων που λειτουργούν στα πολυκέντρα. Εξ ου και αυτή τη στιγμή τρέχει ανοικτός διαγωνισμός για ένα μεγάλο πρόγραμμα για παιδιά, που θα λειτουργήσει ο ΟΝΕΚ με τη νέα σχολική χρονιά σε όλα τα πολύκεντρα, αμέσως μόλις κλείσει ο διαγωνισμός και επιλεγεί ο εργολάβος του έργου (εντός Αυγούστου). Επιπλέον, προκηρύσσεται περί τα τέλη Ιουλίου ακόμα ένας μεγάλος ανοικτός διαγωνισμός για προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες των εφήβων και των ενηλίκων (18-35)».

(β) Το κύριο πρόγραμμα επιχορήγησης των Οργανώσεων Νεολαίας στη Κύπρο ονομάζεται «Πρωτοβουλίες Νέων». Αποτελεί εθνικό πρόγραμμα επιχορηγήσεων. Η προκήρυξη και κανονισμοί του προγράμματος βρίσκονται στην ιστοσελίδα του ΟΝΕΚ. [Πηγή: https://onek.org.cy/programmata-ypiresies/efkairies-chrimatodotisis/protovoulies-neon/]. Για το έτος 2023, ο προϋπολογισμός του προγράμματος ήταν 458.855 ευρώ και για το 2024 450.000 ευρώ. Οι περίοδοι αιτήσεων ανά έτος είναι τρεις. Το ύψος επιχορήγησης των δράσεων σε κάθε περίοδο αποφασίζεται από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΝΕΚ και, σύμφωνα με τον οδηγό του προγράμματος, το δ.σ. είναι αρμόδιο και για την κατανομή των κονδυλίων. Στις 24/4/2024, ο ΟΝΕΚ ανακοίνωσε ότι η πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων στο πλαίσιο της Γ’ Περιόδου 2024, που αφορά δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν μεταξύ 1ης Αυγούστου και 30 Νοεμβρίου 2024, αναστάλθηκε λόγω εξάντλησης του σχετικού κονδυλίου στον προϋπολογισμό του 2024. [Πηγή: https://onek.org.cy/anastoli-g-periodou-sto-programma-protovoulies-neon/]. Ο προϋπολογισμός του ΟΝΕΚ για το 2024 είχε εγκριθεί ομόφωνα, από την ολομέλεια της Βουλής, μόλις 40 μέρες νωρίτερα, στις 14 Μαρτίου 2024. Σημειώνεται ότι ήταν σε εξέλιξη η προεκλογική περίοδος για τις διπλές εκλογές της 9ης Ιουνίου και έχει ενδιαφέρον να μάθουμε πώς και πού διαμοιράστηκαν τα συγκεκριμένα κονδύλια.

(γ) Στο πρόγραμμα «Πρωτοβουλίες Νέων» συμμετέχουν και υποβάλουν αιτήσεις συνήθως τοπικές ή/και παγκύπριες οργανώσεις νεολαίας, δημοτικά συμβούλια νεολαίας, ομάδες νέων, κέντρα νεότητας αγροτικών περιοχών αλλά και μεμονωμένα άτομα. Στις «οργανώσεις νεολαίας» περιλαμβάνονται και οργανισμοί, οι οποίοι συνδέονται άμεσα-έμμεσα με κομματικές οργανώσεις αλλά με «διαφορετικά ονόματα». Ο ΟΝΕΚ δημοσιεύει μόνον τις επιχορηγήσεις (τα τελικά ποσά που καταβάλλονται από το λογιστήριο του ΟΝΕΚ) για χορηγία από 5.000 ευρώ και άνω. Ενδεικτικά, για το 2023 δημοσιεύτηκαν μόλις τρεις (3) επιχορηγήσεις με συνολικό ποσό τις 30.140 ευρώ. Σημειώνεται ότι το συνολικό ποσό που διατέθηκε για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν 458.855 ευρώ. [Πηγή: https://onek.org.cy/programma-protovoulies-neon-apotelesmata-epichorigiseon-gia-to-2023/]. Το σχόλιο του ΟΝΕΚ για τις «Πρωτοβουλίες Νέων» είναι ότι «από αυτό το πρόγραμμα επιχορηγείται τεράστιος αριθμός συνόλων της νεολαίας, τα οποία σύνολα ασχολούνται με πλειάδα πρωτοβουλιών, εξ ου και το όνομα του προγράμματος. Στην τελευταία εκδήλωση του οργανισμού, στις 19/6/2024, τιμήθηκαν οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών οι οποίες προσφέρουν σημαντικό έργο μέσα από τις χορηγίες που λαμβάνουν. Τα χρήματα του ΟΝΕΚ καθρεφτίζονται σε άπειρες δράσεις των νέων για τους νέους, αλλά και την κοινωνία ολόκληρη».

 

Διεύθυνση του ΟΝΕΚ

Ο ΟΝΕΚ διευθύνεται από τη λειτουργό νεολαίας Α, Μαρία Μιλτιάδου, η οποία έχει καθήκοντα αναπληρώτριας εκτελεστικής διευθύντριας. Στο παρελθόν γινόταν ανάθεση καθηκόντων της θέσης αυτής εκ περιτροπής, μεταξύ των τεσσάρων λειτουργών νεολαίας Α. Επί Αναστασιάδη, το Υπουργικό Συμβούλιο επικύρωσε απόφαση του δ.σ. του οργανισμού, το οποίο έκρινε ότι η εκ περιτροπής άσκηση των εν λόγω καθηκόντων δεν ήταν λειτουργική, κάτι που υποστηρίχθηκε και από προσωπικό του ΟΝΕΚ. Η θέση του εκτελεστικού διευθυντή παραμένει κενή από το 2021. Από τον ΟΝΕΚ αναφέρθηκε στον «Π» ότι «ο λόγος που δεν έχει γίνει ακόμα ο συγκεκριμένος διορισμός είναι γιατί το δ.σ. αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό του σχεδίου υπηρεσίας του διευθυντή (αποφάσισε αναβάθμιση προσόντων). Η εν λόγω διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα και γραφειοκρατική». Πάντως, έχει γίνει πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του ΟΝΕΚ 2024 για τη δημιουργία νέας θέσης «ανώτερου λειτουργού νεολαίας», Α13. [σελ.42 του προϋπολογισμού ΟΝΕΚ 2024 - Πηγή: 23.01.065.039-2024 Ο περί Προϋπολογισμού Νεολαίας.pdf (parliament.cy)]. Η κ. Μιλτιάδου, που ήταν ένα από τα 100 πρόσωπα που πρότειναν την υποψηφιότητα του Νίκου Χριστοδουλίδη για την προεδρία της Δημοκρατίας, εκτός από τα καθήκοντά της ως αναπληρώτρια εκτελεστική διευθύντρια, από τον Μάρτιο του 2023, είναι αποσπασμένη στο Προεδρικό, μία φορά την εβδομάδα, για την υλοποίηση του προγράμματος διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας για τη νεολαία (τεχνοκρατική υποστήριξη στα θέματα νεολαίας). Στο πλάισιο αυτό είναι και η δημιουργία και ο συντονισμός ομάδας νέων στην προεδρία της Δημοκρατίας. Γι' αυτό το θέμα, ο Φρίξος Δαλίτης δημοσίευσε στον «Φ» σχετική επιστολή της τότε προέδρου του συμβουλίου νεολαίας, Μαρίας Κολά (23/7/2023): «Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να γνωστοποιήσουμε προς τα ΜΜΕ την ανησυχία μας σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να δημιουργήσει ομάδα νέων (σ.σ. λεγόμενων ανένταχτων νέων) στο Προεδρικό χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με το Συμβούλιο Νεολαίας Κύπρου (ΣυΝΚ), τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου (ΟΝΕΚ) και τις οργανώσεις νεολαίας της χώρας [...] Η εν λόγω ομάδα, με βάση το πρόγραμμα διακυβέρνησης του Προέδρου της Δημοκρατίας, θα έχει λόγο και ρόλο στις πολιτικές της κυβέρνησης σε συνεργασία με εκπροσώπους του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου, του Συμβουλίου Νεολαίας Κύπρου, καθώς και άλλων φορέων της νεολαίας». Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής, τέτοια ομάδα δεν έχει συσταθεί, ίσως επειδή εκφράστηκαν επιφυλάξεις και από τα μεγάλα κόμματα εκτός από τη Μαρία Κολά των Οικολόγων. Αναμένεται ότι για το θέμα θα ακολουθήσει διαβούλευση με νέους, πριν από τη λήψη αποφάσεων.

kateliadi@politis-news.com

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play