Από το Σάββατο αιτήσεις για επιχορηγημένη αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου - Τι περιλαμβάνει η προκήρυξη και ποιοι οι δικαιούχοι

ΝΕΑΡΧΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ

Header Image
Το συνολικό ποσό της χορηγίας του σχεδίου είναι €53.000.000

 

Αντίστροφα μετρούν οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου για το νέο σχέδιο επιχορήγησης. Πρόκειται για την 3η προκήρυξη για προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Κύπρο, μετά τα σχέδια το 2021 και το 2022. Στις 17 Φεβρουαρίου, στις 10 το πρωί, θα ανοίξει στην πλατφόρμα www.ev.gov.cy η διαδικασία καταχώρισης αιτήσεων για τη διεκδίκηση επιχορήγησης (που φτάνει έως τις 20.000 ευρώ για ευάλωτες ομάδες), για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος ή οχήματος με πολύ χαμηλές εκπομπές. Η παρούσα προκήρυξη περιλαμβάνει:

χορηγία για αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών CO2 (αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων),

χορηγία για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου (υποβοηθούμενης ποδηλάτησης),

απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την επιχορήγηση της αγοράς οχημάτων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (με όριο εκπομπών CO2 τα 50g/km),

απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την παραχώρηση εισιτηρίων λεωφορείου και την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ ποσού. 

Σκοπός του σχεδίου, το οποίο εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο της Κύπρου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), είναι η προώθηση οχημάτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές CO2, καθώς και εναλλακτικών τρόπων διακίνησης, πέραν της διακίνησης με αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μεταφορών και συγκεκριμένα, τη μείωση των εκπομπών CO2 και των αέριων ρύπων. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης εντάσσεται στο Γενικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Προώθηση της Χρήσης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και το Εθνικό Σχέδιο της Κύπρου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Παράλληλα με το σχέδιο αυτό, προβλέπεται και προωθείται μια σειρά δράσεων, μέτρων και κινήτρων για την προώθηση οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών και τον καθορισμό ειδικών ρυθμίσεων για μείωση των διακινήσεων με ρυπογόνα μέσα μεταφοράς, για περιοχές χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών και για γενικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας, με κριτήριο τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των μεταφορών.

 

 

 

 

Το σχέδιο έχει διάρκεια μέχρι τα μέσα του 2026 και υλοποιείται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση (ΦΑ) βρίσκεται ακόμη σε υλοποίηση μέσα από τις 2 πρώτες προκηρύξεις του σχεδίου που έχουν ήδη ανακοινωθεί, ενώ η δεύτερη φάση (ΦΒ) θα ολοκληρωθεί μέχρι και τα μέσα του 2026 μέσα από την παρούσα προκήρυξη και, αν υπάρξουν διαθέσιμες πιστώσεις, μέσα από μία ακόμη προκήρυξη. Η παρούσα προκήρυξη/ανακοίνωση καθορίζει τις κατηγορίες και το ποσό χορηγίας ανά κατηγορία οχήματος, την κατανομή του προς διάθεση ποσού ανά κατηγορία, τα κριτήρια και τις διαδικασίες που θα εφαρμόζονται για την πρώτη προκήρυξη της δεύτερης φάσης (ΦΒ1) υλοποίησης του σχεδίου.

Το συνολικό ποσό της χορηγίας που εγκρίθηκε και προβλέπεται να καταβληθεί μέσω του σχεδίου αυτού είναι €53.000.000, εκ των οποίων €8.000.000 προέρχονται από την πρόσθετη κατανομή για την Κύπρο μέσω του νέου κεφαλαίου REPowerEU.      

Σε ό,τι αφορά τις παρεμβάσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, €38.000.000 (αγορά ηλεκτρικού οχήματος) κατανέμονται στις παρεμβάσεις C2.2I3b και C6.1I4a (πρόσθετοι πόροι REPowerEU) και €15.000.000 στην παρέμβαση C2.2I3c (απόσυρση). Στην παρούσα προκήρυξη (ΦΒ) προβλέπεται παραχώρηση χορηγιών συνολικού ποσού μέχρι και €36.524.500 (€26.000.000 από παρεμβάσεις C2.2I3b/C6.1I4a και €10.524.500 από παρέμβαση C2.2I3c). Στα εν λόγω ποσά περιλαμβάνονται και τα αδιάθετα ποσά από την υλοποίηση της προκήρυξης ΦΑ1. Αδιάθετα ποσά της προκήρυξης ΦΑ2 θα περιληφθούν στη συνέχεια και η κατανομή τους στις διάφορες κατηγορίες θα γνωστοποιηθεί με σχετική ανακοίνωση. 

 

 

 

Οι αιτήσεις 

Αιτήσεις για χορηγία θα γίνονται δεκτές από φυσικά ή νομικά πρόσωπα (περιλαμβάνονται επιχειρήσεις, οργανισμοί, δήμοι, κοινότητες, σωματεία, ιδρύματα, ομοσπονδίες ή ενώσεις, περιλαμβανομένων ΜΚΟ). Για ορισμένες κατηγορίες επενδύσεων ισχύουν πρόσθετοι όροι/ κριτήρια επιλεξιμότητας για τους δυνητικούς δικαιούχους (λεπτομέρειες για τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην ενότητα 8 του σχεδίου).

Νομική οντότητα η οποία έχει κριθεί με οριστική δικαστική απόφαση ότι έχει διαπράξει πράξεις απάτης, δωροδοκίας, νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή/και άλλες πράξεις, όπως αυτές ορίζονται στο Άρθρο 136 παράγραφος 1(δ) του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1046 (Δημοσιονομικός Κανονισμός ΕΕ)1, δεν δικαιούται χορηγία στα πλαίσια του παρόντος σχεδίου, εκτός και αν έχουν παρέλθει πέντε (5) χρόνια από την ημερομηνία των ως άνω αποφάσεων ή διαφορετική χρονική διάρκεια αποκλεισμού που τυχόν καθορίζει η ίδια η οριστική δικαστική απόφαση. 

Η καταχώριση των αιτήσεων θα γίνεται διαδικτυακά για όλες τις κατηγορίες χορηγιών στην ιστοσελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών από τις 17/02/2024 στις 10:00 π.μ. μέχρι τις 11/10/2024 στις 10:00 π.μ. ή μέχρι εξαντλήσεως των χορηγιών κάθε κατηγορίας, όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο. Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών διατηρεί τη δυνατότητα να τερματίσει τη διαδικασία καταχώρισης αιτήσεων, για οποιαδήποτε κατηγορία χορηγίας, πριν την πιο πάνω ημερομηνία. Σε τέτοια περίπτωση, θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση με προειδοποίηση ενός μηνός.

 

Τι περιλαμβάνει

Το σχέδιο περιλαμβάνει χορηγία για αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών CO2 (αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων), απόσυρση παλαιών ρυπογόνων οχημάτων σε συνδυασμό με την επιχορήγηση της αγοράς οχημάτων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (με όριο εκπομπών CO2 τα 50g/km), απόσυρση παλαιών ρυπογόνων οχημάτων σε συνδυασμό με την παραχώρηση εισιτηρίων λεωφορείου και την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ ποσού και χορηγία για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων (υποβοηθούμενης ποδηλάτησης). 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play