Η υφυπουργός Πολιτισμού, Βασιλική Κασσιανίδου, η οποία αναγνώρισε ότι δεν είχε δει το επίμαχο βιβλίο που συνόδευσε την κυπριακή συμμετοχή στην 19η Biennale Αρχιτεκτονικής, πριν αυτό κυκλοφορήσει με εκδότη το υφυπουργείο Πολιτισμού, ανέφερε ότι στο κείμενο εντοπίζονται ανιστόρητες διατυπώσεις και όροι σε σχέση με το Κυπριακό κλπ.
Η Δρ Κασσιανίδου, μιλώντας στον Πολίτη 107.6 & 97.6, απέρριψε τις επικρίσεις περί λογοκρισίας της εν λόγω έκδοσης, επιμένοντας ότι από τη στιγμή που εμφανίζεται το υφυπουργείο ως ο εκδότης του βιβλίου, θα έπρεπε να προηγηθεί έλεγχος και έγκριση τού περιεχομένου του. Στην έκδοση, σημείωσε, παρουσιάζεται το υφυπουργείο Πολιτισμού να εκδίδει ένα βιβλίο για μία κρατική συμμετοχή, στο οποίο παρουσιάζονται ιστορικά γεγονότα με τρόπο που δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.
Ακούστε την παρέμβαση τής Βασιλικής Κασσιανίδου στην «Πρωινή Επιθεώρηση» που μεταδίδεται καθημερινά από τον Πολίτη 107.6 & 97.6:
Μιλώντας για το ίδιο θέμα, ο Καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Γιάννης Παπαδάκης, του οποίου κείμενα ήταν σε εκδόσεις που συνόδευσαν τις κυπριακές συμμετοχές σε δυο προηγούμενες Biennale Τέχνης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η τέχνη πάντα είναι πολιτική, ποτέ δεν ήταν πολιτική». Με άλλα λόγια, συνέχισε, «πάντα ακριβώς ο στόχος της τέχνης είναι να ανατρέπει και να μας φέρνει μπροστά σε δύσκολες ή άβολες καταστάσεις, ή επίσης μπροστά σε δύσκολες συνειδητοποιήσεις». Πρόσθεσε δε, ότι η τέχνη είναι δείκτης μιας δημοκρατικής κοινωνίας, που στηρίζει καλλιτέχνες για να κάνουν κριτική στην κοινωνία αυτή και στα επίσημα αφηγήματα. «Αυτός είναι ακριβώς ο ρόλος της τέχνης» υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον Δρα Παπαδάκη, «οι κρατικές συμμετοχές της Κύπρου παραδοσιακά είχαν μία κριτική στάση μπρος στα επίσημα αφηγήματα». Δηλαδή, είναι οι συμμετοχές κρατικές, αλλά κριτικές προς τα κράτη που εκπροσωπούν. «Είναι όλες οι συμμετοχές έτσι; Δεν είναι όλες, οι περισσότερες είναι. Και δεν είναι η Σαουδική Αραβία, δεν είναι η Αίγυπτος, συχνά δεν είναι το Ιράν, συχνά δεν είναι και μία άλλη χώρα που πάει προς απολυταρχικές τάσεις, προς την τέχνη, οι Ηνωμένες Πολιτείες πιο πρόσφατα» συμπλήρωσε με νόημα.
Ακούστε την παρέμβαση τού Γιάννη Παπαδάκη στην «Πρωινή Επιθεώρηση» που μεταδίδεται καθημερινά από τον Πολίτη 107.6 & 97.6: