Γράφει ο Ρήγας
Από ό,τι θυμούμαι, έμαθα στα θρησκευτικά, εδόθη η εντολή. «Αυξάνεσθε και πληθύνεστε επί γης αγαθής.» Αν συνδεθεί αυτό με άλλους τόπους των γραφών, δεν αναφέρεται στις σεξουαλικές επιδόσεις των γονέων, αλλά κύρια στην ευθύνη τους να μεγαλώσουν τα παιδιά τους στην αγάπη και την αλήθεια. Να γίνουν υπεύθυνα μέλη της κοινωνίας. Το άτομο έχει μόνο αξία αν αγαπά τους πλησίον του, ούτως ώστε το σύνολο να είναι προοδευτικό και παραγωγικό. Η παιδεία στην Κύπρο, εδώ και χρόνια, αποτελεί ένα περίπλοκο πλέγμα αντιφάσεων και συγκρούσεων, άλλων από την ποιότητα. Όταν η Εκκλησία έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το εκπαιδευτικό σύστημα, οι συνέπειες είναι εμφανείς στους τομείς του προγράμματος σπουδών και της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα στα μαθήματα Ιστορίας, εθνικιστικά αφηγήματα επικρατούν, προκαλώντας αναπόφευκτες εντάσεις και συγκρούσεις στις αξίες και τις αντιλήψεις των μαθητών. Αυτή η κατάσταση οδηγεί τους γονείς και τα παιδιά σε μια διαρκή αναζήτηση ιδιωτικών μαθημάτων προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα πανεπιστήμια. Έτσι, η πίεση που ασκείται στους μαθητές είναι τεράστια, καθώς οι απαιτήσεις όλο και αυξάνονται, ενώ η πραγματική μάθηση παραγκωνίζεται. Τελευταία, το Υπουργείο Παιδείας κυκλοφόρησε ένα ψηφιακό έντυπο εγγραφής για την επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Ωστόσο, η απαίτηση για αναγραφή «γονέας 1» και «γονέας 2» έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στη Βουλή και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Αυτή η απαίτηση θεωρήθηκε «ύποπτη» από τους συνήθως εθνικά ολοκληρωμένους. Έφερε στο φως τις κοινωνικές και πολιτικές διαφορές της κυπριακής κοινωνίας. Ο διάλογος γύρω από αυτό το θέμα είναι τελικά μακριά από την ουσία των πραγματικών προβλημάτων της παιδείας. Η συζήτηση εστιάζει περισσότερο στις ιδεολογικές διαφοροποιήσεις παρά σε ζητήματα, όπως η ποιότητα της εκπαίδευσης, η προσβασιμότητα και η στήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Οι πολίτες πρέπει να ανησυχήσουν, οι πραγματικές προκλήσεις αντιμετωπίζονται επιφανειακά, ενώ η ουσία των προβλημάτων παραμένει άλυτη.