#Pellotopos τον βάφτισα κάποτε; Γράψτε λάθος. Όχι ακριβώς λάθος, ΟΚ. Understatement καλύτερα. Αφόρητα ήπιο όσο περνά ο καιρός.
Μια μέρα, που λέτε, μία πολύ ζεστή -συν τοις άλλοις- μέρα του θέρους, ξυπνήσαμε και συνειδητοποιήσαμε το εξής: ότι ζούμε σε μία χώρα στην οποία το Υπουργείο Παιδείας -το ίδιο Υπουργείο Παιδείας, αυτό είναι και το θέμα, με τις δεύτερες χειρότερες επιδόσεις των μαθητών σε όλην την Ευρώπη- αυτό, λοιπόν, παρουσιάζει ταυτοχρόνως τα πιο κάτω… συμπτώματα, ας τα πούμε.
Σε συνεννόηση και με το κοινωνικό καρκίνωμα των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών της χώρας μας, προσπαθεί λέει να επιβάλει την «ευπρεπή εμφάνιση», μαθητριών και μαθητών στα πρότυπα που θα την καταλάβαινε -ποιος να σας πω τώρα και πότε;- ο πατήρ του επικεφαλής της κυβερνήσεώς μας, εις τον κεντρικόν αστυνομικόν σταθμόν Λεμεσού, τας ημέρας της Επαναστάσεως του 1974, με βάσιν εγκύκλιον της επαναστατικής κυβερνήσεως.
Και διά να γίνω πιο ακριβής, ομιλώ διά την κόμην των κορασίδων και των παίδων, όπως και ασύμβατα με τα της ελληνοπρεπούς τε και αρρενοπούς εμφανίσεως πράγματα, δι’ άρρενες. Σκουλαρίκια επί παραδείγματι!
Ασχέτως εάν, το «σκουλαρίκι» προέρχεται από το «σχολαρικόν ενώτιον» το οποίο φορούσαν οι σχολάριοι, οι φρουροί των ανακτόρων στο Βυζάντιο. Άνδρες όλοι. Τέλος πάντων.
Εδώ τα σκουλαρίκια είναι μόνο διά τις γυναίκες και πρέπει να είναι κομψά και μαζεμένα. Άλλωστε, το μεγαλύτερο με τεράστια διαφορά μέρος της «χουντοφέρνει» Εγκυκλίου αφορά την «ευπρέπεια» με αφετηρία τις γυναίκες. Διότι, δεν πρέπει να ξεχνάμε όπως θα έλεγε και ο Μόρφου -μεταφέροντας τις υποδείξεις κάτι μισότρελων από τη στέρηση καλόγερων- τα γύναια είναι που σκανδαλίζουν.
Στα αγόρια, εάν διαβάσει κανείς και τι θεωρούν «ευπρεπή εμφάνιση», οι του υπουργείου, το πράγμα έχει να κάνει με κάτι τρίχες, καθαριότητα κ.τλ. Στις γυναίκες είναι ολόκληρη λίστα. Διότι, στα μάτια αυτών, η γυναίκα δεν μπορεί να μοιάζει σαν -συγχωρέστε με κιόλας- «πουτανάκι» και να τα δείχνει με τα κοντά ή να βάφει τα μαλλιά της.
Το αγόρι αν τα βγάζει κιόλας το καλοκαίρι που ζεσταίνεται και τα ανοίγει, άντρας είναι τι να κάνει; Έτσι δεν είναι; Ο μισογυνισμός στις κόρες σας με τους φόρους σας. Χαρείτε τους.
Και μιλάμε για το ίδιο υπουργείο, το οποίο εμφανίζεται αυτές τις μέρες να θέτει υπό την αιγίδα του συναυλία Σάσας Μπάστα. Με άσματα και με στίχους όπως: «Μου `δωσες έρωτα, έρωτα, έρωτα / Έλιωσα, έλιωσα σαν το κερί / Μου ΄μαθες έρωτα, έρωτα, έρωτα / Πώς να ανάβει ένα κορμί / Έξαψη, έξαψη στο κορμί μου έξαψη / Έξαψη, έξαψη όταν μ’ αγγίζεις, έξαψη». Δεν νομίζω να μιλάει για την έξαψη από τη χαρά της κατήχησης.
Δεν λέω, μιλάει για διδασκαλία, ίσως εκεί να προέκυψε η παρεξήγηση. Όμως, στις μέρες Χαμπιούρη (και όχι μόνο, ναι) και κρίνοντας εκ των πεπραγμένων του, είχα την αίσθηση ότι η διδασκαλία της… συνευρέσεως αφορούσε μόνο τις συναντήσεις του Υπουργείου Παιδείας με την εκπαίδευση και την παιδεία ευρύτερα. Όπου και όποτε τις πετύχουν…
Στο ρεπερτόριο της Σάσας υπάρχουν και άλλα. Όπως το άσμα «Τι του βρήκες του μαλάκα». Λέει: «Και νά ’σαι με το νέο σου αμόρε αγκαλιασμένοι μπήκατε στο μαγαζί / πλησιάζεις στην παρέα φαίνεται δεν μ’έχεις δει / Ένας φίλος με σκουντάει τι του βρήκες με ρωτάει Σίγουρα μας κάνεις πλάκα κι ένα μαγαζί φωνάζει... Τι του βρήκες του μαλάκα!».
Το πρόβλημα, λοιπόν, της παταγώδους αποτυχίας στην εκπαίδευση λύνεται μάλλον ή κάπως έστω (;) με την εισαγωγή χουντικής αισθητικής στην εμφάνιση των μαθητριών και μαθητών, κάτι που φυσικά και θα προκαλούσε σάλο (αν και θα εκπλαγείτε πόσοι φτιάχνονται με τέτοια - κόσμος ανώμαλος πολύς). Πολύ βολικά, την ώρα που ο πολιτικός προϊστάμενος του κ. Χαμπιαούρη προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεκάνει το θέμα της περίληψης του ονόματός του σε μια έκθεση για ξέπλυμα, ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Χθες, μετά το σενάριο ΑΚΕΛ, το σενάριο άγνωστος δημοσιογράφος -και πάντα χωρίς να απαντά- επινόησε τον «δυσαρεστημένο φίλο» για τον OCCRP.
Όπου να ’στε θα έρθει και κάνα σενάριο για τη νέα πηγή της τάχα διαρροής των αδιάψευστων πάντα: Μια κουμέρα της Άντρης, η οποία της είχε εκμυστηρευτεί το μυστικό του μαχαλλεπί που έκανε η στετέ της. Και η Άντρη το έδωσε παρακάτω.
Στην κατάστασή του; Θα πει τα πάντα. Πει, όχι πιεί.
Πέραν τούτου, όμως, σε μια εκπαίδευση η οποία βρίσκεται στο τραγικό χάλι της δικής μας, μεταξύ άλλων, επειδή τα παιδιά δεν πρέπει με τίποτα να διδαχθούν την κριτική άποψη -απλώς να αποστηθίζουν, κυρίως, τον εθνικισμό και τη θρησκοληψεία- έτσι που μεγαλώνοντας τα πλείστα να αρπαχτούν από τα γαμψά νύχια της μαφίας των πολιτικών και των τράγων και να χρησιμοποιούνται όσο γίνεται περισσότερο, ως άβουλα όντα που παρασύρονται από συνθήματα όπως και οι γονείς τους, σε αυτήν την εκπαίδευση, λοιπόν, η… λύση είναι τα ευπρεπή μαλλιά και τα υπόλοιπα.
Ο κόσμος θα χωριστεί σε δύο στρατόπεδα και θα σκοτώνεται υπέροχα, για αυτό αλλά και για τον αναχρονισμό της στολής και τόσα άλλα, την ώρα που ο ίδιος κόσμος, για να είμαι και δίκαιος, εάν είχε τα λεφτά ή εάν τα παιδιά του περνούσαν τις εξετάσεις και τα έστελνε ιδιωτικό να πληρώνει τα κερατά του, η στολή και όλα αυτά δεν θα ήταν -και δεν είναι- θέμα.
Όχι πως αυτό φυσικά μειώνει καθ’ οιονδήποτε τρόπο το έλλειμμα του πράγματος με την «ευπρεπήν εμφάνισιν» και τη φασίζουσα βλακεία που φωνάζει την ώρα που η κοινή λογική λέει πως η πειθαρχία η οποία όντως λείπει σε βαθμό τραγικό, πλέον, από το δημόσιο σχολείο, δεν έχει να κάνει με τα σκουλαρίκια αλλά με πράγματα που κανείς δεν τολμά να αγγίξει.
Το #pellotopos λοιπόν, πόλα σέλα, νομίζω πως πια δεν αποδίδει τον βαθμό της παράνοιας.
Υστερόγραφο: Στη φωτογραφία. Τον Φλεβάρη του 1971 και μετά που νέοι είχαν γιουχάρει τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, η Χούντα είχε κάνει στο Περιστέρι την «Επιχείρηση Ψαλίδι», κουρεύοντας διά της βίας αρκετούς μαθητές και φοιτητές. Το ότι τα σχολεία μας και το υπουργείο είναι ακόμα γεμάτα από υψηλόβαθμους πλέον εκπαιδευτικούς, οι οποίοι σπούδαζαν ως ελληνόψυχοι εκείνην την περίοδο στην Ελλάδα και οι φοιτητικές τους οργανώσεις υμνούσαν τη Χούντα, ίσως να είναι και σύμπτωση.
Επιστρέφουν, άραγε, οριστικώς εις τας καταβολάς των;

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.