Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO

Header Image
Η ΕΕ επέβαλε δασμούς έως και 35% στα κινεζικά EV το 2024, ενώ η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου της Σερβίας με την Κίνα επιτρέπει το εμπόριο χωρίς δασμούς.

Να ανοίξει εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στη Sremska Mitrovica ενδιαφέρεται η κινεζική JMEV με στόχευση προσιτά ηλεκτρικά μεσαίας κατηγορίας με τιμή περίπου 20.000 ευρώ.

Η JMEV επέλεξε τη Σερβία λόγω των ισχυρών οικονομικών της δεσμών τόσο με την Κίνα όσο και με την ΕΕ.

Η ΕΕ επέβαλε δασμούς έως και 35% στα κινεζικά EV το 2024, ενώ η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου της Σερβίας με την Κίνα επιτρέπει το εμπόριο χωρίς δασμούς.

Ποια είναι η JMEV

Η εκπρόσωπος της JMEV στη Σερβία, Brankica Zjalic, επιβεβαίωσε ότι η κατασκευή του εργοστασίου θα ξεκινήσει το καλοκαίρι, με την παραγωγή να προγραμματίζεται να ξεκινήσει το επόμενο έτος και τα οχήματα να αναμένεται να κυκλοφορήσουν έως το 2026.  Το εργοστάσιο στοχεύει να παράγει 3.000-5.000 οχήματα ετησίως, ανάλογα με τη ζήτηση από την ΕΕ και άλλες αγορές.

Η JMEV, που ιδρύθηκε το 2015, αποτελεί μέρος του Ομίλου Jiangling Motors και αναδιαρθρώθηκε το 2019 όταν η Renault απέκτησε το 50% των μετοχών. Η εταιρεία έχει πουλήσει πάνω από 100.000 EVs, με ένα μοντέλο με τιμή 36.000 € διαθέσιμο στη Σερβία.

H χώρα ήταν το 2024 μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην Ευρώπη. Η βιομηχανική παραγωγή αυξήθηκε κατά 3,1%, με τον μεταποιητικό κλάδο να σημειώνει άνοδο 4,7%. Παρά τους κινδύνους από βασικούς εμπορικούς εταίρους της Ευρωζώνης, η βιομηχανική παραγωγή διατήρησε μια μακροπρόθεσμη ανοδική τάση, ενώ οι εναλλακτικές αγορές της Κίνας και της Τουρκίας φαίνεται να αντιστάθμισαν την αδύναμη ζήτηση της ΕΕ.

Άμεσες ξένες επενδύσεις

Οι εισροές άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ) της Σερβίας ήταν σημαντικές τα τελευταία χρόνια, με ρεκόρ ύψους 25 δισ. ευρώ μεταξύ 2017 και 2023. Το 2024, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία, ανήλθαν σε 5,1 δισ. ευρώ. Ωστόσο, αναλυτές τονίζουν ότι το καθαρό αποτέλεσμα αυτών των επενδύσεων «πλησιάζει το μηδέν», καθώς παρατηρούνται ολοένα και μεγαλύτερες εκροές, καθώς και ότι αυτές οι επενδύσεις δεν μπορούν να συνεχίσουν να αντισταθμίζουν το έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών της Σερβίας, ειδικά όσο αρχίζουν να μειώνονται.

Σύμφωνα με το Δημοσιονομικό Συμβούλιο η αποεπένδυση για το 2024 υπολογίζεται σε 4,3 δισ. ευρώ .Επιπλέον, το επίκεντρο των πιο πρόσφατων ΑΞΕ ήταν σε παραδοσιακούς τομείς όπως οι εξορύξεις, η γεωργία και η παραγωγή τροφίμων, και όχι σε βιομηχανίες υψηλής αξίας.

Όπως αναφέρουν, η επιβράδυνση των ΑΞΕ αποδίδεται εν μέρει σε ένα ξεπερασμένο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης που εφαρμόζεται, ενώ η Σερβία χρειάζεται νέους τύπους επενδύσεων, ιδιαίτερα σε τομείς με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία. Επιπλέον, η αυξανόμενη εκροή μερισμάτων και κεφαλαίων, καθώς και το αυξανόμενο κόστος εργασίας, αναμένεται να επιδεινώσουν την κατάσταση.

Τα επόμενα χρόνια, η χώρα ενδέχεται να αντιμετωπίσει αρνητικές καθαρές ΑΞΕ, οι οποίες θα επιβαρύνουν περαιτέρω το ισοζύγιο πληρωμών της, απαιτώντας νέο δανεισμό για την κάλυψη του ελλείμματος.

Σημειώνεται ότι στα μέσα Φεβρουαρίου η γερμανική Draexlmaier (εξαρτήματα αυτοκινήτων) και η Benetton (ενδύματα) ανακοίνωσαν ότι θα κλείσουν μεταξύ άλλων τα εργοστάσια τους στη Σερβία λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στη διεθνή αγορά, ενώ επίσης ανακοινώθηκε ότι η Johnson Electric (ηλεκτρομηχανικά προϊόντα) και η Yura (καλώδια) επιδιώκουν την μείωση του προσωπικού που απασχολούν στη Σερβία μέσω οικειοθελών αποχωρήσεων.

Πηγή: ot.gr

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play