Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος γύρω από την νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το αναθεωρημένο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΝ «εκκίνησε τις διαδικασίες για προώθηση σχετικού Σχεδίου Κανονισμών στη Βουλή των Αντιπροσώπων» καταγγέλλει σε επιστολή του το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΕΛΜΕΚ. «Οποιαδήποτε σκέψη για παράκαμψη του θεσμικού διαλόγου με την Οργάνωση μας και για μονομερή προώθηση του θέματος στη Βουλή, θα συναντήσει την έντονη και δυναμική αντίδραση της ΟΕΛΜΕΚ, καθώς επίσης και ότι δεν θα αποδεχτούμε οποιεσδήποτε προσπάθειες εκβιασμού επί του θέματος, που αφορούν τις επιχορηγήσεις από Ευρωπαϊκά Ταμεία, μια διασύνδεση που δεν θα έπρεπε να γίνει εξ' αρχής» αναφέρει το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ, το οποίο εξηγεί παράλληλα τους λόγους για τους οποίους απορρίπτει την πρόταση του Υπουργείου.
Σε τι διαφωνούν
Κατά την ΟΕΛΜΕΚ «η τελική πρόταση του ΥΠΑΝ αγνοεί για πολλοστή φορά τη θέση της ΟΕΛΜΕΚ για τη θεσμοθέτηση ενός πραγματικά ανεξάρτητου Δευτεροβάθμιου Σώματος Εξέτασης Ενστάσεων, ένα θέμα που έχει προταχθεί από την ΟΕΛΜΕΚ και για το οποίο μάλιστα είχε επέλθει συμφωνία με το ΥΠΑΝ πριν από λίγα χρόνια, θεωρούμε τη σύνθεση του εν λόγω Σώματος, όπως αυτή προτείνεται από το ΥΠΑΝ και στην τελική πρόταση, απαράδεκτη, αφού δεν υπηρετεί την αξιοκρατία και την αξιοκρατία που επιδιώκουμε και συνεπώς την απορρίπτουμε».
Την ίδια στιγμή που, πέραν του ζητήματος του Δευτεροβάθμιου Σώματος Εξέτασης Ενστάσεων, διαφωνούν/απορρίπτουν:
- Tην διεύρυνση της κλίμακας αξιολόγησης από το 40 στο 100.
- Tην αριθμητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον Διευθυντή,
- Tην αύξηση των παρακολουθήσεων μαθημάτων που διενεργούνται στο πλαίσιο της αριθμητικής αξιολόγησης.
- Την αύξηση του αριθμού των Επιθεωρητών
- Την ύπαρξη δύο προγραμμάτων εισδοχής για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης (Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης και Πρόγραμμα Νεοεισερχομένων Εκπαιδευτικών).
- Εμπλοκή οποιουδήποτε παράγοντα εκτός σχολείου (Επιθεωρητών) στις διαδικασίες διαμορφωτικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όπως προτείνει το ΥΠΑΝ.
- Προτάσεις του ΥΠΑΝ που προβλέπουν την παραπομπή εκπαιδευτικών που δεν λαμβάνουν το 50% στις αριθμητικές αξιολογήσεις ή/και την παραπομπή εκπαιδευτικών και εκτός των διαδικασιών αριθμητικής αξιολόγησης σε Πρόγραμμα Στήριξης και ακολούθως στην ΕΕΥ για απόλυση.
- Την υποχρέωση των 50 ωρών επαγγελματικής μάθησης ανά διετία που προβλέπονται στο πλαίσιο του Προγράμματος Επαγγελματικής Μάθησης
- Οποιοδήποτε πρόγραμμα υποχρεωτικής επιμόρφωσης, το οποίο προβλέπει την υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών σε επιμορφώσεις εκτός διδακτικού/εργάσιμου χρόνου,
- Ελλιπείς/ασαφείς αναφορές και πρόνοιες της πρότασης του ΥΠΑΝ για την αξιολόγηση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
5 Ιουνίου αποφασίζουν για μέτρα
Σε σχέση με τα επόμενα βήματα της Οργάνωσής επισημαίνεται ότι η τελική πρόταση του ΥΠΑΝ θα τεθεί σε δημοψήφισμα μεταξύ των μελών της ΟΕΛΜΕΚ στις 29 Μαϊου 2025 και στις 5 Ιουνίου 2025 «θα γίνει σύγκληση της τακτικής ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ, στην οποία, λαμβάνοντας υπόψη και το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, θα ληφθούν αποφάσεις για τις περαιτέρω ενέργειες και ενδεχόμενα μέτρα αντίδρασης της Οργάνωσης».