Τα απεργιακά μέτρα, σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία για την εκπαίδευση, «δεν πλήττουν το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), αλλά θυματοποιούν, πρώτα και κύρια, τα ίδια τα παιδιά μας, στερώντας τους πολύτιμο διδακτικό χρόνο και δημιουργώντας ανασφάλεια στην πιο ευαίσθητη περίοδο της σχολικής χρονιάς», αναφέρει το Υπουργείο σε ανακοίνωσή του.
Προσθέτει ότι «οι μαθητές και οι μαθήτριές μας δεν μπορεί να είναι όμηροι αντιπαραθέσεων που αφορούν θεσμικές διαδικασίες».
Το ΥΠΑΝ εκφράζει τον σεβασμό του «στις συλλογικές διαδικασίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, ωστόσο, όπως αναφέρει, «δεν μπορεί να παραγνωρίσει την απογοήτευση που προκαλεί η προσφυγή σε απειλές για δυναμικά ή απεργιακά μέτρα», από πλευράς της ΟΕΛΜΕΚ σε σχέση με το σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Σημειώνει ότι «η μεταρρύθμιση στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου είναι κοινωνική και παιδαγωγική αναγκαιότητα, την οποία επιβάλλουν οι προκλήσεις της εποχής, οι προσδοκίες της κοινωνίας και – πάνω απ’ όλα – τα δικαιώματα των παιδιών μας στη γνώση, την πρόοδο και την ποιότητα».
Το ΥΠΑΝ, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του, «από την πρώτη στιγμή, επεδίωξε έναν ανοικτό, θεσμικό και ειλικρινή διάλογο με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις».
Στο πλαίσιο αυτό και «μετά από αλλεπάλληλες κοινές και ξεχωριστές συναντήσεις, γραπτές απαντήσεις και ηλεκτρονική επικοινωνία, αλλά και με δημόσια διαβούλευση, που προβλέπεται σε κάθε σύγχρονη νομοθετική διαδικασία, τους τελευταίους εννέα μήνες αναδείχθηκε μία κοινή επιδίωξη: η διαμόρφωση ενός νέου, αξιοκρατικού και παιδαγωγικά χρήσιμου συστήματος αξιολόγησης».
Το ΥΠΑΝ αναφέρει ότι «σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου τηρούσε αναλυτικό ημερολόγιο όλων των γεγονότων, το οποίο μπορεί να δοθεί στη δημοσιότητα, εάν χρειαστεί, με τελικό στόχο την υποβολή μίας ολοκληρωμένης πρότασης, μέχρι το τέλος της παρούσας σχολικής χρονιάς, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας, έχοντας ως κύριο γνώμονα παιδαγωγικά κριτήρια και τη διεθνή βιβλιογραφία».
Υπενθυμίζει ότι «είναι η ΟΕΛΜΕΚ που αποχώρησε από τον διάλογο σε κάποιο στάδιο, μονομερώς, ωστόσο, το Υπουργείο, παρά την απόφαση αυτή, συνέχισε να αποστέλλει στην ΟΕΛΜΕΚ τις επικαιροποιημένες του προτάσεις, καλώντας την παράλληλα να τοποθετηθεί, σε κάθε στάδιο της πολύμηνης διαδικασίας που προηγήθηκε».
Συμπερασματικά, το ΥΠΑΝ αναφέρει, πως «είναι τουλάχιστον άδικο» να κατηγορείται ότι η πρόταση που έχει καταθέσει δεν είναι αποτέλεσμα διαλόγου.
Πηγή: ΚΥΠΕ