Στο στάδιο της εξέτασης της μοναδικής προσφοράς που υποβλήθηκε για την ίδρυση και λειτουργία της Σχολής Επιμόρφωσης Παραβατών Οδηγών σε Λευκωσία και Λεμεσό, βρίσκεται το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Σύμφωνα με πληροφόρηση του «Π», πρόκειται για κοινοπραξία ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την προκήρυξη του διαγωνισμού, το Υπουργείο ήρθε σε διαβούλευση με μεγάλο αριθμό εν δυνάμει ενδιαφερόμενων φορέων, όπως προβλέπεται από τον Περί Συμβάσεων Νόμο, ώστε να ακούσει τις απόψεις τους επί του πρώτου προσχεδίου προσφοράς που είχε ετοιμάσει. Ήταν πανεπιστήμια, κολλέγια και εκπαιδευτικά κέντρα αδειοδοτημένα από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ). Μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού ένας μεγάλος αριθμός φορέων ζήτησαν και προμηθεύτηκαν τα σχετικά έγγραφα, ωστόσο στο τέλος υποβλήθηκε ενδιαφέρον από έναν υποψήφιο ανάδοχο.
Ο στόχος του Υπουργείου, σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος πληροί τα κριτήρια του διαγωνισμού, είναι να προχωρήσει σε ανάθεση εντός των επόμενων 15 ημερών. Με βαση τους όρους της προσφοράς, θα δοθεί ένα διάστημα τριών μηνών στον επιτυχόντα προσφοροδότη για να προετοιμαστεί, με το Υπουργείο να εκτιμά ότι, αν τελικά ικανοποιούνται τα κριτήρια, η Σχολή θα μπορέσει να ανοίξει τις πόρτες της και να λειτουργήσει γύρω στα τέλη του προσεχούς Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου.
Δύο κατηγορίες «φοιτητών»
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα «φοιτούν» δύο κατηγορίες ατόμων, υποχρεωτικά και εθελοντικά. Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται αυτοί που θα υποχρεώνονται από το δικαστήριο ή επειδή τους έχει επιβληθεί ποινή στέρησης άδειας οδήγησης για χρονική περίοδο από τρεις μήνες και άνω ή έχουν συμπληρώσει 16 βαθμούς ποινής ή περισσότερους και εντός ενός έτους από την ημερομηνία της προηγούμενης συμπλήρωσης ή υπέρβασης του ανώτατου ορίου βαθμών ποινής έχουν συμπληρώσει εκ νέου 16 βαθμούς. Η δεύτερη κατηγορία, αφορά όσους θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στα μαθηματα αυτόβουλα, λόγω μεγάλου αριθμού βαθμών ποινής, συγκεκριμένα 10 και άνω, ώστε ένας αριθμός να μειωθεί. Στην πρώτη περίπτωση η «φοίτηση» θα είναι δωρεάν, ενώ στη δεύτερη ο ενδιαφερόμενος θα καταβάλει το αντίτιμο.
Εκτιμώμενο κόστος
Η προσφορά για εξεύρεση του ιδιώτη ανάδοχου που θα αναλάβει την ίδρυση και λειτουργία της Σχολής έχει εκτιμώμενο κόστος τις €890.000, που μαζί με το ΦΠΑ θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ευρώ. Ήδη στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Δικαιοσύνης έχει περιληφθεί κονδύλι ύψους €400.000 για το έτος 2025, με σκοπό την αγορά υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα για τη σύσταση και λειτουργία της Σχολής Επιμόρφωσης Οδηγών.
Αρμοδιότητες και ευθύνες
Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, ο ανάδοχος θα διοργανώνει εξειδικευμένες σειρές μαθημάτων και κατά περίπτωση εξετάσεις ή πρακτικές εφαρμογές. Ειδικότερα η Σχολή θα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες και ευθύνες:
1. Τη διενέργεια εξειδικευμένων σειρών μαθημάτων για παραβάτες οδηγούς, ανάλογα με τα αδικήματα που έχουν διαπράξει, σύμφωνα με τις γνωστοποιήσεις του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως. Οι ενότητες και το περιεχόμενο κάθε εξειδικευμένης σειράς μαθημάτων καταρτίζονται από τον Ανάδοχο και θα εγκρίνονται από την Αναθέτουσα Αρχή και το περιεχόμενο τους θα δημιουργείται στη βάση των οδηγιών/κατευθυντήριων γραμμών του Συντονιστή ή/και της ομάδας έργου της Αναθέτουσας Αρχής.
2. Τη διεξαγωγή ανάλογων εξετάσεων και πρακτικής άσκησης μετά την ολοκλήρωση της παρακολούθησης των μαθημάτων.
3. Την έκδοση βεβαιώσεων επιτυχούς παρακολούθησης στους επιτυχόντες στις εξετάσεις.
4. Την ενημέρωση του Αναδόχου και της Αστυνομίας και του σχετικού ηλεκτρονικού συστήματος της Αναθέτουσας Αρχής για την έκδοση βεβαίωσης επιτυχούς παρακολούθησης στα πρόσωπα τα οποία παρέπεμψαν στη Σχολή, καθώς τη μη παρακολούθηση ή ολοκλήρωση των εξειδικευμένων μαθημάτων από τα πρόσωπα που έχουν υποχρέωση για παρακολούθηση.
5. Τη συνεργασία και επικοινωνία με φορείς, οργανισμούς και εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης τόσο στο εσωτερικό (εθνικό επίπεδο) όσο και στο εξωτερικό (ευρωπαϊκό & διεθνές επίπεδο) για την προώθηση της έρευνας και ανάπτυξη σύγχρονων εξειδικευμένων εκπαιδευτικών σειρών, της ανταλλαγής εμπειριών και υιοθέτησης καλών πρακτικών, με βάση επιστημονικά δεδομένα.
6. Το συντονισμό των προσφερόμενων μαθημάτων και την πρόσληψη του ακαδημαϊκού/ διδακτικού προσωπικού.
7. Την αξιολόγηση και παρακολούθηση της επίδρασης των προγραμμάτων που θα εφαρμόζονται, με σκοπό τη βελτίωση και αναβάθμιση του προγράμματος εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση την αποτελεσματικότητα της Σχολής.
8. Την τήρηση στατιστικών δεδομένων.