Τον περασμένο Νοέμβριο, η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε το νομοσχέδιο που στοχεύει στην μείωση των ρύπων στις οδικές μεταφορές με την λήψη δραστικών μέτρων που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τον καθορισμό περιοχών και οδών εντός των πόλεων όπου θα επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο οχημάτων με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές ρύπων. Δηλαδή, υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα. Οι περιοχές αυτές, που θα αφορούν κυρίως τα κέντρα των πόλεων καθορίζονται με διατάγματα του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών. Σε κάποιες άλλες περιοχές εντός των πόλεων θα επιτρέπεται μεν η διακίνηση οχημάτων με συμβατικά καύσιμα, δηλαδή βενζίνη και ντίζελ, αλλά μόνο για συγκεκριμένες μέρες και ώρες.
Στη σημερινή συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής κατατέθηκαν οι σχετικοί κανονισμοί για να μπορεί να εφαρμοστεί η πιο πάνω νομοθεσία, με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, κ. Αλέξη Βαφεάδη, να δηλώνει στον «Π» ότι, αμέσως μετά την ψήφιση των υπό αναφορά κανονισμών θα διαβουλευθεί με τους δήμους για καθορισμό αυτών των περιοχών εντός των πόλεων όπου θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα και για κάποιες ώρες και μέρες, οχήματα με βενζίνη και ντίζελ. Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, θα εξαιρούνται οι κάτοικοι των περιοχών από αυτούς τους περιορισμούς.
Οι προτεινόμενοι κανονισμοί παραπέμφθηκαν για συζήτηση ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής.
Εξώδικα από €50 μέχρι €100
Στους κανονισμούς που κατατέθηκαν σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής προβλέπονται και εξώδικα πρόστιμα για τους οδηγούς που θα παραβιάζουν τα υπουργικά διατάγματα.
Ειδικότερα, τα εξώδικα που προβλέπονται στους κανονισμούς έχουν ως εξής:

