Η Ολομέλεια της Βουλής τροποποίησε το απόγευμα της Πέμπτης, ομόφωνα, τον νόμο περί Ελέγχου των Ωρών Οδήγησης και Ανάπαυσης των Οδηγών Ορισμένων Οχημάτων για σκοπούς εναρμόνισης με ευρωπαϊκή οδηγία, ώστε, μεταξύ άλλων, να συμπεριληφθούν παραβάσεις σχετικές με τις νέες διατάξεις που εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή οδηγία.
Ειδικότερα η οδηγία περιλαμβάνει ελάχιστες απαιτήσεις ως προς τα ανώτατα όρια για τον ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο οδήγησης, κατώτατα όρια για τα διαλείμματα και περιόδους ημερήσιας και εβδομαδιαίας ανάπαυσης, καθώς και όσον αφορά τον εντοπισμό μέσω ταχογράφων.
Με τις διατάξεις της νέας εναρμονιστικής οδηγίας επιδιώκεται ο καθορισμός ή/και η επικαιροποίηση της στάθμισης της βαρύτητας των παραβάσεων με σκοπό τη συμπερίληψη των παραβάσεων που σχετίζονται με τις νέες διατάξεις και συνεπάγονται κινδύνους σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου ή στρέβλωσης του ανταγωνισμού στην αγορά οδικών μεταφορών.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις εισάγονται, μεταξύ άλλων, στον βασικό νόμο νέες παραβάσεις όπως η μη λήψη αντισταθμιστικής ανάπαυσης από οδηγό οχήματος έπειτα από δύο διαδοχικές μειωμένες περιόδους εβδομαδιαίας ανάπαυσης (πολύ σοβαρή παράβαση), μη λήψη από τον οδηγό οχήματος κανονικής περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης ή οποιασδήποτε περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης άνω των σαράντα πέντε ωρών εντός του οχήματός του (πολύ σοβαρή παράβαση), η μη κάλυψη από τον εργοδότη τυχόν εξόδων διαμονής του οδηγού εκτός του οχήματός του για τις περιόδους εβδομαδιαίας ανάπαυσής του (σοβαρή παράβαση).
Προστίθεται στις παραβάσεις και η μη κάλυψη από επιχείρηση μεταφορών της οργάνωσης της εργασίας των οδηγών κατά τρόπο ώστε οι οδηγοί να είναι σε θέση να επιστρέψουν στην έδρα λειτουργίας του εργοδότη ή να επιστρέψουν στον τόπο κατοικίας τους (πολύ σοβαρή παράβαση), η μη ορθή χρήση ή η μη χρήση από οδηγό οχήματος του συμβόλου του πορθμείου/σιδηροδρόμου στον ταχογράφο (σοβαρή παράβαση).
Στις παραβάσεις περιλαμβάνονται επίσης η μη καταχώριση από οδηγό οχήματος εξοπλισμένου με αναλογικό ταχογράφο των απαιτούμενων πληροφοριών στο φύλλο καταγραφής (πολύ σοβαρή παράβαση), η μη καταγραφή από οδηγό οχήματος σε ψηφιακό ταχογράφο των συμβόλων των χωρών από τα σύνορα των οποίων διήλθε κατά τη διάρκεια της ημερήσιας περιόδου εργασίας του (σοβαρή παράβαση) και η μη καταγραφή από οδηγό οχήματος σε ψηφιακό ταχογράφο του συμβόλου της χώρας στην οποία άρχισε και στην οποία περατώθηκε η ημερήσια εργασία του (σοβαρή παράβαση).
Ο Ανδρέας Καυκαλιάς, Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής εξήγησε τις πρόνοιες του νομοσχεδίου και τις νέες διατάξεις για νέες παραβάσεις που προστίθενται για ώρες ανάπαυσης, διαλείμματα και εντοπισμό μέσω ταχογράφων.
Πηγή: ΚΥΠΕ