Σύμφωνα με τον θρύλο, η Λαίδη Γκοντάιβα (Lady Godiva, 980 - 1067) ήταν σύζυγος του Κόμη του Κόβεντρι. Οι κάτοικοι της περιοχής του υπέφεραν από δυσβάστακτη φορολογία. Η Γκοντάιβα πίεζε τον άνδρα της να είναι πιο λογικός και πιο φιλεύσπλαχνος. Ο κόμης δεν συμφωνούσε αλλά κουράστηκε πολύ από την επιμονή της. Της πρότεινε κάτι προσβλητικό για την ίδια. Θα ικανοποιούσε το αίτημά της εάν αυτή καβάλα σε άλογο και εντελώς γυμνή θα κυκλοφορούσε στους δρόμους της πόλης. Η Γκοντάιβα, αφού έβγαλε διάταγμα σύμφωνα με το οποίο οι κάτοικοι έπρεπε να παραμείνουν μέσα στα σπίτια τους με πόρτες και παράθυρα κλειστά, διέσχισε την πόλη ιππεύοντας λευκό άτι. Ο κόμης αναγκάστηκε να δεχτεί τη λογική της γυναίκας του, να γίνει λογικός και φιλικός προς τους πολίτες. Αυτός ο πανάρχαιος θρύλος άρχισε να αναβιώνει κατά περιόδους από το 1678 και πιο σταθερά από τις αρχές του 21ου αιώνα. Είναι ξεκάθαρο ότι στην Κύπρο χρειάζονται άνθρωποι που δεν θα σιωπούν και δεν θα βάλουν πριν και πάνω απ’ όλα τον εαυτό τους. Πρόσωπα της πολιτικής εκμεταλλεύονται τα συναισθήματά μας, τις ανάγκες μας. Υποκριτικά ανοίγουν θέματα υπερπατριωτικής έξαρσης. Θέλουν η λογική να οπισθοχωρήσει, η σιωπή να υπερισχύσει. Με αυτά τα τεχνάσματα ελέγχουν, για να είναι να μπορούν να βρίσκονται στην εξουσία. Την πατρίδα δεν αγαπούν, το εαυτό τους και τα συμφέροντά τους εξυπηρετούν. Λευκά άλογα θα βρούμε, γυμνούς και γυμνές βρίσκουμε; Η ουσία του θρύλου της Γκοντάιβα είναι πολλαπλή. Πρώτα και κύρια σε καιρούς σκοτεινούς φάνηκε η σοφία να μην έχει γένος, η γυναίκα να έχει δυνατότητες λύσης προβλημάτων. Να έχει η γυναίκα μυαλό και ορισμένες φορές καλύτερο. Θα μου πείτε, ποτζεί το φέρνω ποδά το πάω, στο Κυπριακό φτάνω και στους αμπάλατους που θαυμάζουν και δικαιολογούν γονείς, κοπέλια της ΕΟΚΑ β. Για τούτο δεν μπορούμε να σιωπούμε. Δεν μπορούμε ν’ αφήνουμε χώρο, τόπο και χρόνο σε ανεγκέφαλους.
ΡΗΓΑΣ