Το πόρισμα της Ερευνητικής για τους αερόσακκους Τakata παραδόθηκε και όλοι αναμένουν τις αποφάσεις της Νομικής Υπηρεσίας. Στο κάδρο της έρευνας έχουν τοποθετηθεί τρεις υπουργοί Συγκοινωνιών επί διακυβέρνησης Αναστασιάδη, οι τελευταίοι διευθυντές του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και ιδιωτικές εταρείες. Αν κρίνουμε από το πόρισμα, στους υπό εξέταση πολιτικούς και τεχνοκράτες καταλογίζονται πολιτικές, πειθαρχικές έως και ποινικές ευθύνες.
Στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκε η επίμαχη εγκύκλιος-επιστολή του ΤΟΜ, ημερ. 21/03/2017, που προκάλεσε χάος με τις ανακλήσεις αερόσακων Takata. Πρόκειται για επιστολή που στάλθηκε προς τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων, στον οποίο συμμετέχουν μόνο οι αντιπροσωπείες καινούργιων οχημάτων, από τον τότε αναπληρωτή διευθυντή του ΤΟΜ και σήμερα γενικό διευθυντή του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, Γιάννη Νικολαΐδη. Με την εν λόγω εγκύκλιο, το ΤΟΜ εξαιρούσε τους αντιπροσώπους των καινούργιων οχημάτων-διανομείς κατασκευαστών από την υποχρέωση να ενημερώνουν για τυχόν ανακλήσεις τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που αγοράστηκαν μεταχειρισμένα κατόπιν εισαγωγής τους από τρίτες χώρες, κυρίως από Ιαπωνία και Σιγκαπούρη, χωρίς, όμως, να καθορίζει ποιος έχει την ευθύνη της ενημέρωσης για αυτή την κατηγορία οχημάτων. Εξαιτίας αυτού του κενού, που αφέθηκε χωρίς να ρυθμιστεί, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία φέρουν τους επικίνδυνους αερόσακους.
Η εγκύκλιος σε ό,τι αφορά το πρώτο της σκέλος δεν ήταν κατ' ανάγκη λανθασμένη αφού δεν ήταν δίκαιο οι εισαγωγείς καινούργιων αυτοκινήτων να επωμίζονται τις ευθύνες των εισαγωγέων μεταχειρισμένων. Από την άλλη βέβαια, δεν δόθηκε λύση ποιος θα είχε την ευθύνη του ελέγχου των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στη χώρα μας μεταχειρισμένα.
Όπως κατέθεσε στην Ερευνητική Επιτροπή ο νυν υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, το ΤΟΜ δεν είχε καμία εξουσία να εκδώσει μια τέτοια εγκύκλιο. Εξού και η Ερευνητική Επιτροπή εισηγείται να διερευνηθεί, μεταξύ άλλων, το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας. Αυτό που θα διερευνηθεί είναι αν την ευθύνη για αυτή την εγκύκλιο είχαν μόνο κάποιοι τεχνοκράτες ή αν είχε ενημέρωση και ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου Συγκοινωνιών.