Οι leaders της αγοράς των media αποτυπώνουν το νέο τοπίο

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Σε μια εποχή ραγδαίας μεταμόρφωσης, οι όμιλοι μέσων μαζικής ενημέρωσης καλούνται να διαμορφώσουν στρατηγικές που διασφαλίζουν όχι μόνο τη βιωσιμότητά τους, αλλά και τη συνεχή επιχειρηματική τους ανάπτυξη. Η κυπριακή αγορά δεν αποτελεί εξαίρεση.

 

Το εγχώριο οικοσύστημα των media μεταβάλλεται με εντυπωσιακή ταχύτητα. Οι επιχειρηματίες του κλάδου επενδύουν πλέον σε καινοτόμες τεχνολογίες, ευέλικτες πλατφόρμες και περιεχόμενο που ενισχύει την ουσιαστική εμπλοκή του κοινού, εγκαταλείποντας σταδιακά τα παραδοσιακά μοντέλα λειτουργίας.

 

Στόχος είναι η δημιουργία εμπειριών, η αξιοποίηση νέων πηγών εσόδων και η στρατηγική διαφοροποίηση.

 

Οι σύγχρονες αποφάσεις στη βιομηχανία των media βασίζονται όχι μόνο στην απήχηση ή την τηλεθέαση, αλλά και στην αξιοποίηση δεδομένων, την τεχνολογική καινοτομία και τη δημιουργία πραγματικής αξίας για τον τελικό χρήστη.

 

Σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον fire side chat μεταξύ CEOs μέσων ενημέρωσης και Media Directors από κορυφαία διαφημιστικά γραφεία της Κύπρου, αναλύθηκαν οι μεγάλες τάσεις και η μετεξέλιξη του κλάδου, ανοίγοντας τον διάλογο για το μέλλον των media στη νέα ψηφιακή εποχή.

 

Το πάνελ φιλοξενήθηκε στο 22ο Marketing, Advertising, Media & Communication Conference 2025.

 

Ο Ιωάννης Χάσικος, CEO, OMEGA MEDIA GROUP είπε πως σε κάθε πρόκληση υπάρχει μια ευκαιρία.

 

Σχετικά με την τηλεόραση ανέφερε ότι μία από τις εν λόγω προκλήσεις είναι η επιλογή των νέων να καταναλώνουν περιεχόμενο όπου και οπότε θέλουν (on demand consumption) ως τηλεόραση πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε μέσα από ζωντανές εκπομπές, ζωντανές διοργανώσεις και ψυχαγωγία με, πλέον, πιο ανάλαφρο περιεχόμενο.

 

Πρότεινε όπως υιοθετηθούν νέες μεθόδοι μέτρησης που να καλύπτουν διάφορες μορφές Μ.Μ.Ε.

 

Ο Διονύσης Διονυσίου, Δημοσιογράφος και Διευθυντής της εφημερίδας «Πολίτης» είπε χαρακτηρίστηκα όλα αλλάζουν και όλα μένουν. Προβαίνοντας σε μια σύντομη ανασκόπηση υπέδειξεπως «παλαιότερα δεν χρειάζονταν οι όμιλοι, τα συγκροτήματά κλπ. Υπήρχαν μόνο μερικές εφημερίδες και στον αντίποδα το ΡΙΚ.

 

Αρχές του 90’ εμφανίζονται ιδιωτικές τηλεοράσεις και ραδιόφωνα. Φτάνοντας στο τώρα, σχολιάζει πως ο σημερινός πλουραλισμός όλο και μεγαλώνει. «Αυτή την περίοδο βιώνουμε μια τεράστια φάση παραπληροφόρησης», προειδοποίησε.

 

Ο Μιχάλης Καρής, Διευθυντής, Super FM Cyprus τα εξέφρασε τη γνώμη ότι τα ΜΜΕ δεν πεθαίνουν.

 

Μεταμορφώνονται, γίνονται πιο ανθρώπινα πιο συνδεμένα με το κοινό τους. Το μέλλον μας είναι η σύνδεση ή εμπειρία που μπορεί να προσφέρει το κάθε ραδιόφωνο στον ακροατή του», είπε. Επίσης ο ανταγωνισμός δεν είναι μεταξύ ενός ραδιοφώνου με άλλο ή μεταξύ ενός τηλεoπτικού σταθμού με άλλον αντίστοιχα. “Είναι ο ανταγωνισμός με τις μεγάλες πλατφόρμες tik tok, youtube εκεί είναι η δυσκολία”, είπε εκφαντικά.

 

Η Alter Ego έχει ήδη εξαγοράσει τον Όμιλο Βήμα, ραδιοφωνικούς σταθμούς… Κανείς αναρωτιέται: Γιατί το κάνουν; Το κάνουν επειδή θέλουν prestige, power; Μπορεί. Όμως, το κίνητρο-κατά την άποψή του-είναι διαφορετικό, αφού εξαγορές γίνονται και στο εξωτερικό. Η μεγάλη αξία βρίσκεται στα «συμβόλαια προσοχής» που πρέπει να κάνουμε με το κοινό μας. Αυτό είναι που θα μας απασχολήσει στο μέλλον, παρόλο που ήδη βλέπουμε τέτοιες εξελίξεις στο εξωτερικό», είπε, προμηνύοντας το αύριο.

 

Ο Μιχάλης Κυριακίδης, CEO, Ad Board Media Group / IAAC με μια πιο φιλοσοφική προσέγγιση έκανε απολογισμό της ιστορίας των ΜΜΕ για να πει ότι σήμερα βιώνουμε μία νέα «θρησκεία», αυτή της «δεδομενοκρατίας».

 

«Ό,τι δεν μετριέται δεν υπάρχει», είπε χαρακτηριστικά. Το πιο πολύτιμο αγαθό κατ’ αυτόν είναι η προσοχή (attention) του χρήση. Δεν αγοράζεις χώρο, αγοράζεις χρόνο εστίασης, ήταν η άποψή του. Σχολίασε και την εξατομίκευση για να πει ότι εν τέλει «πουλούμε εμπειρία» σε ένα περιβάλλον όπου τα πάντα είναι μετρήσιμα. Είμαστε στην τεχνολογία συνείδησης, είπε.

 

«Είναι μια εξελικτική επιτάχυνση του DNA», σημείωσε νωρίτερα.

 

Ο Χρύσανθος Τσουρούλλης, CEO του SIGMA TV / DIAS MEDIA GROUP, ανέφερε ότι η πραγματική μεταμόρφωση στα media δεν έχει ακόμη συντελεστεί και πως, όταν έρθει, θα πρέπει να είναι μεταμόρφωση ουσίας. Όπως εξήγησε, τα media παύουν να είναι απλώς μέσα πληροφόρησης και μετατρέπονται σε μέσα εμπειρίας.

 

Καταναλώνοντας περιεχόμενο από τα media, το κοινό αναζητά πλέον εμπειρίες-και για να είναι επιτυχημένα τα μέσα, πρέπει να προσφέρουν ανεπανάληπτες και ουσιαστικές εμπειρίες. Σύμφωνα με τον ίδιο, «δεν αρκεί να είσαι απλώς ένα brand, αλλά, πρέπει να προσφέρεις κάτι αξέχαστο».

 

Παράλληλα, είναι απαραίτητο να διασφαλίζεις και τους οικονομικούς πόρους για να παραμένεις βιώσιμος.

 

Κατά τον CEO, η ανοιχτή τηλεόραση έχει ακόμη ρόλο και δράση σε αυτό το απέραντο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, και μπορεί να συνυπάρξει με τα υπόλοιπα media. Συνεπώς, η μεταμόρφωση απαιτεί τη σύμπραξη όλων των παραγόντων. «Αν θέλουμε να υπάρχουμε σε 5 με 10 χρόνια, δεν αρκεί απλώς να «κάνουμε media-πρέπει να δημιουργούμε και... μαγεία».

 

Ο Γιώργος Σουγλίδης, Media Director, Delema McCann, η Μελίνα Τσιγαρίδου, Media Director, Partners Connected Communications και η Δέσποινα Ευσταθίου, Media Director, Marketway Publicis, ανέλαβαν τον ρόλο των υποερωτήσεων για να συντείνουν έτσι σε μια σημαντική ανταλλαγή απόψεων στο πάνελ που κέντρισε το μεγάλο ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.

 

Το συντονισμό είχε ο CEO του Alpha Κύπρου, Πέτρος Πέτρου.

Πηγή: inbusinessnews.reporter

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

ΕΓΓΡΑΦΗ

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play