Λεμεσός: Έρχεται κτιστή νησίδα και στην «Ομονοίας»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΖΟΥΡΟΣ

Header Image
Καταστηματάρχες και κάτοικοι της λεωφόρου Ομονοίας εκφράζουν έντονη δυσφορία για το γεγονός ότι, ενώ το έργο έχει κατοχυρωθεί και είναι έτοιμο να ξεκινήσει, οι ίδιοι δεν έχουν ενημερωθεί καθόλου

Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα στη λεωφόρο Ομονοίας στη Λεμεσό προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της εν λόγω λεωφόρου. Αντλώντας κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το Τμήμα Δημοσίων Έργων ενέταξε και τη λεωφόρο Ομονοίας στο πρόγραμμα, με τις επικείμενες αλλαγές να τιτλοφορούνται ως «Ενίσχυση προσβασιμότητας ποδηλάτων, πεζών και ΑμεΑ στα Αστικά Κέντρα. Βασική αλλαγή η τοποθέτηση κτιστής νησίδας στο κέντρο της λεωφόρου, που θα επιχειρήσει να βάλει τάξη στην άναρχη κατάσταση που επικρατεί σήμερα και παράλληλα να περιορίσει τα τροχαία δυστυχήματα. 

 

 Τι θα περιλαμβάνει

Το τμήμα της λεωφόρου Ομονοίας που επηρεάζεται εκτείνεται από τη συμβολή με τη λεωφόρο Φραγκλίνου Ρούζβελτ μέχρι και τη λεωφόρο Πάφου, συνολικού μήκους περίπου 1.400 μέτρων. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών η διάταξη του δρόμου θα παραμείνει στις τέσσερις λωρίδες, δηλαδή δύο προς κάθε κατεύθυνση, με πλάτος 3,3 μέτρα ανά λωρίδα. 

Οι εργασίες που θα γίνουν αφορούν την πλήρη ανακατασκευή των πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές του δρόμου όπου θα γίνουν λεκάνες για τα δέντρα αλλά και θα δημιουργηθούν οδεύσεις για τυφλούς. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία 40 ραμπών για χρήση από ΑμεΑ, ενώ σε όλο το μήκος του δρόμου θα γίνει κτιστεί νησίδα 40 εκατοστών. Παράλληλα θα γίνει νέα ασφαλτόστρωση του δρόμου και θα τοποθετηθούν νέες πινακίδες σε πρόβολο βοηθώντας στην καλύτερη διέλευση των πεζών. Ταυτόχρονα θα προστεθούν τέσσερα σημεία με φώτα τροχαίας, αυξάνοντας τον αριθμό στα έξι συνολικά στη λεωφόρο Ομονοίας. 

Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τον ανάδοχο εργολάβο «An Christou Properties & Constructions Ltd», το έργο θα κοστίσει συνολικά 2,2 εκατομμύρια ευρώ (περιλαμβάνει και μερικά έργα σε άλλα σημεία της Λεμεσού) και η σύμβαση έχει διάρκεια εκτέλεσης τους 15 μήνες. 

 

Οι αντιδράσεις

Το όλο έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δημόσια την Τετάρτη στο δημαρχείο Λεμεσού από το Τμήμα Δημόσιων Έργων. Σημειώνεται πως δεν επρόκειτο για δημόσια διαβούλευση, αλλά παρουσίαση, αφού η διαβούλευση γίνεται στο στάδιο του σχεδιασμού, γεγονός που, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι κάτοικοι, δεν έχει συμβεί. Παρόντες στην παρουσίαση και δεκάδες καταστηματάρχες και κάτοικοι της λεωφόρου Ομονοίας που εκφράζουν την έντονη δυσφορία τους για το γεγονός ότι, ενώ το έργο έχει κατοχυρωθεί στον εργολάβο και είναι έτοιμο να ξεκινήσει, οι ίδιοι δεν έχουν ενημερωθεί καθόλου μέχρι και σήμερα για τις επικείμενες αλλαγές. 

Στον σχεδιασμό που έχει γίνει, προβλέπεται και η δημιουργία 168 νέων παρόδιων θέσεων στάθμευσης, υπό όμως μία βασική προϋπόθεση. Λόγω της έλλειψης διαθέσιμου χώρου, θα ζητηθεί η συγκατάθεση των ιδιοκτητών για παραχώρηση χώρου που θα γίνει, παίρνοντας ουσιαστικά δύο μέτρα από το υπάρχον πεζοδρόμιο. Μάλιστα, εξαιρετικά οξύμωρο είναι το γεγονός πως θα έπρεπε, μέχρι τώρα, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες, που δεν έχουν ενημερωθεί, να απαντήσουν αν παραχωρούν χώρο από τα πεζοδρόμιά τους για την κατασκευή των παρόδιων χώρων στάθμευσης που προβλέπονται στο έργο. Τα χρονικά περιθώρια για να συμβεί κάτι τέτοιο έχουν στερέψει αρκετά, αφού το έργο θα ξεκινήσει άμεσα. Πάντως, από όσα μετέφερε αντιπροσωπεία τους στην παρουσίαση, εμφανίζονται έτοιμοι να βρουν από κοινού λύσεις με τον Δήμο Λεμεσού και το Τμήμα Δημοσίων Έργων, με μερίδα εξ αυτών να αντιπροτείνει τη μετατροπή του δρόμου σε διπλής αντί τετραπλής κατεύθυνσης, δεδομένου ότι πλέον υπάρχει ο κάθετος δρόμος που εξυπηρετεί το νέο λιμάνι και τα μεγάλα φορτηγά. 

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play