Στα €978 εκατ. τα έσοδα από πλοιοδιαχείριση- Ετήσια αύξηση 6,7%

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS

Header Image

Η Γερμανία παρέμεινε ο κύριος εμπορικός εταίρος με μερίδιο 30% στα έσοδα του κλάδου. Η συνεισφορά της Γερμανίας και της Ελλάδας, των κυριότερων εμπορικών εταίρων στον κλάδο, μειώθηκε ελαφρώς στο 30% και 13% αντίστοιχα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025

Τα έσοδα πλοιοδιαχείρισης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφθασαν τα €978 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 6,7% σε σύγκριση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με την έρευνα Πλοιοδιαχείρισης που δημοσίευσε τη Δευτέρα η Κεντρική Τράπεζα Κύπρου για το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Αυτά τα έσοδα αντιστοιχούν στο 5,5% του εξαμηνιαίου ΑΕΠ της Κύπρου, ως κύκλος εργασιών, σύμφωνα με την ΚΤΚ. Το επίπεδο των εσόδων αυξήθηκε πάνω από το όριο των €950 εκατομμυρίων, το οποίο είναι σημαντικά υψηλότερο από το μέσο επίπεδο εσόδων που παρατηρήθηκε κατά την περίοδο 2019-2021.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 2025, το 31% των εταιρειών κατόρθωσε να αποφέρει έσοδα μεταξύ των €2 - €20 εκατομμυρίων έκαστη. Το ίδιο ποσοστό εταιρειών κατόρθωσε να αποφέρει έσοδα πέραν των €20 εκατομμυρίων έκαστη. Όπως σημειώνεται, ένας μικρός αριθμός μεγάλων εταιρειών κυριαρχούν στον κλάδο. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2025, το 27% των ιεραρχικά μεγαλύτερων εταιρειών αντιπροσώπευε το 85% των εσόδων του κλάδου.

Οι υπηρεσίες πλήρους διαχείρισης παραμένουν η κύρια πηγή εσόδων. Kατά το πρώτο μισό του 2025, το μερίδιο των υπηρεσιών πλήρους διαχείρισης αυξήθηκε ελαφρώς στο 49,8% του συνολικού ποσού των εσόδων διαχείρισης πλοίων ενώ το μερίδιο των υπηρεσιών διαχείρισης πληρώματος αυξήθηκε από 43,5% κατά το δεύτερο μισό του 2024 σε 48,4% των συνολικών εσόδων το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το μερίδιο των υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης συρρικνώθηκε σε 1,8% κατά το πρώτο μισό του 2025 σε σχέση με 7% κατά το δεύτερο μισό του 2024.

Την ίδια ώρα, οι δαπάνες πλοιοδιαχείρισης ανήλθαν στα €896 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 8,3% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η πλειοψηφία των κύριων τύπων δαπανών που σχετίζονται με τον κλάδο αφορά τα έξοδα πληρώματος, τα οποία μειώθηκαν ελαφρώς στο 66% του συνολικού ποσού κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με 68% κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Οι περισσότερες από αυτές τις πληρωμές αφορούσαν αμοιβές ναυτικών με καταγωγή από χώρες μη-μέλη της ΕΕ (43%), ενώ τα έξοδα διοίκησης ανήλθαν στο 2%. Το μερίδιο των εξόδων διαχείρισης πλοίων (π.χ. ανταλλακτικά, λιπαντικά, δεξαμενισμός πλοίων κ.λπ.) ως προς τα συνολικά έξοδα, αυξήθηκαν από 27% κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024, σε 32% κατά το πρώτο μισό του 2025.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Γερμανία παρέμεινε ο κύριος εμπορικός εταίρος με μερίδιο 30% στα έσοδα του κλάδου. Η συνεισφορά της Γερμανίας και της Ελλάδας, των κυριότερων εμπορικών εταίρων στον κλάδο, μειώθηκε ελαφρώς στο 30% και 13% αντίστοιχα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Αντίθετα, η συνεισφορά της Ελβετίας (12%) και της Σιγκαπούρης (4%) παρέμειναν σχετικά σταθερές κατά την ίδια περίοδο.

Πηγή: ΚΥΠΕ

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα