Έχε τον νου σου στο παιδί...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Header Image
Ξοδεύουμε τα νιάτα τους για να αναπαράγουμε θέσεις στο Δημόσιο, άσπρα/μαύρα χρήματα από φροντιστήρια και προπαντός ψηφουλάκια

Περάσαμε ακόμη μια εβδομάδα να συζητάμε για την εκπαίδευση μέσα από λογιστικό, συνδικαλιστικό και ψηφοθηρικό φακό. Για ακόμη μια εβδομάδα απουσιάζουν από τη συζήτηση οι ανάγκες των νέων.

Για την ανάγκη που έχουν να αναπτύξουν σύγχρονες δεξιότητες για να ανταγωνιστούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Εμείς μιλάμε ακόμη για τις αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών όταν το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αξιολογηθεί και έχει κριθεί ακατάλληλο. Δεν είναι χαζά τα παιδιά. Ξέρουν πως σπαταλάμε τον χρόνο τους. Ξοδεύουμε τα νιάτα τους για να αναπαράγουμε θέσεις στο Δημόσιο, άσπρα/μαύρα χρήματα από φροντιστήρια και προπαντός ψηφουλάκια. Αραιά και πού, βάζουν φωτιές στα σχολεία και φτιάχνουν θεόρατες λαμπρατζιές το Πάσχα. Ας μην έχουμε αυταπάτες, σε λίγα χρόνια όταν έρθουν στα πράγματα, θα πυρπολήσουν τη χώρα παρέα με «πυρομανείς» λαϊκιστές πολιτικούς και άλλους γερόλυκους που παλιμπαιδίζουν σε όλη τους τη ζωή.

Στη συζήτηση και η επαναφορά μαθήματος αγωγής του πολίτη. Θα ήταν και για μένα μεγάλος πειρασμός να αφήσω Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, να καταθέσω το πτυχίο πολιτικών επιστημών στο υπουργείο και να μπω στην τάξη να διδάξω τις κλασικές έννοιες της πολιτικής.

Να εξηγήσω στα παιδιά πώς ξεχωρίζεις τον λαϊκιστή και τον λαοπλάνο και την ανάγκη να υπερασπιστούμε τις ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα απέναντι σε αυταρχικούς ηγέτες. Χωράνε όμως στο δημόσιο σχολείο αυτά τα μαθήματα όταν το σχολείο κλείνει στις 1:35; Χωράει στην ύλη όταν πλέον τα λύκεια κλείνουν για το Πάσχα και ξανανοίγουν τον Σεπτέμβρη;

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστοφίδης έριξε την ατάκα της εβδομάδας: «Μαθαίνουν για τις τράπεζες, όχι για τη δημοκρατία». Με άλλα λόγια κόψτε τα μαθήματα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού για να χωρέσουν μαθήματα για τη δημοκρατία. Αν ήμουν εγώ ο καθηγητής θα το χρησιμοποιούσα ως παράδειγμα λαϊκισμού. Θα τους εξηγούσα πως παλιά η απαίτηση της Αριστεράς, ήταν να κοπούν τα θρησκευτικά και τώρα μετατοπίστηκαν στα τραπεζικά.

Τι και αν τα μαθήματα αυτά στόχο έχουν όχι να  προσηλυτίσουν τους μαθητές στις τράπεζες αλλά να τους προστατεύσουν από τις παγίδες της δεδομένη απληστίας. Τόσο της δικιά τους, όσο και αυτής των τραπεζών όπως γινόταν για δεκαετίες μέχρι που χρεοκόπησαν οι τράπεζες και πήραν και τη χώρα μαζί τους.   

Για να μην αδικώ τον βουλευτή του ΑΚΕΛ, ούτε κανείς άλλος τόλμησε να πει πως τα μαθήματα για τη δημοκρατία και τους θεσμούς, είναι τόσο σημαντικά που αξίζει να επεκτείνουμε το ωράριο λειτουργίας και των σχολείων και να το πάμε ώς το απόγευμα όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο κόσμο.

Κανείς δεν έθεσε θέμα για το πώς ροκάνισαν τις σχολικές μέρες τα εκπαιδευτικά συνδικάτα και πως η ύλη των εξετάσεων δεν μπορεί να καλυφθεί το πρωί και τρέχουν να την καλύψουν το απόγευμα. Δεν μιλάμε πλέον για βοήθεια από τα φροντιστήρια, την εξεταζόμενη ύλη καλύπτουν. Αν αυτό δεν είναι απόδειξη αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος, τότε τι είναι;

Πώς σε ένα τέτοιο σύστημα θα κάνεις και αξιολογήσεις εκπαιδευτικών; Φτιάξε πρώτα την εκπαίδευση, δώστε στους μαθητές σύγχρονες αλλά και παραδοσιακές δεξιότητες, επεκτείνεται τα ωράρια λειτουργίας και μετά να μιλάμε για αξιολογήσεις.

Κάντε επιτέλους τις παραδοχές πως κανένα παιδί δεν θα μάθει αγγλικά από το δημόσιο σχολείο και επιδοτήστε τα φροντιστήρια, αποδεχτείτε πως δεν είστε σε θέση να φτιάξετε ειδικά σχολεία για παραβατικούς μαθητές και αναθέστε την ευθύνη σε ιδιώτες, αναγνωρίστε πως οι ώρες για γυμναστική, τέχνη και μουσική είναι απελπιστικά λίγες και επιχορηγήστε τους ιδιώτες. Αυτό είναι μεταρρύθμιση και όχι μόνο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ποιος όμως θα τολμήσει να βάλει την «κουδούνα στη γάτα»; Ποιος θα τα βάλει με την ΟΕΛΜΕΚ που κραδαίνει πεντέμισι χιλιάδες ψήφους από το δικό της δημοψήφισμα; Ποιος είναι αυτό που θα μας γλυτώσει από την οργή αυτής της γενιάς όταν πλέον έρθει η σειρά της να πάρει στα χέρια της το τιμόνι της χώρας και ξέρει πως της «κλέψαμε» το δικαίωμα για πραγματική εκπαίδευση και την αφήσαμε έρμαιο στη σύγχρονη αγορά εργασίας; Ήδη καθηγητές πανεπιστημίων και διευθυντές στον ιδιωτικό τομέα, τραβάνε τα μαλλιά τους, με το επίπεδο των νέων φοιτητών και εργαζομένων. Να δεις τι θα γίνει όταν μας κυβερνήσουν, τους απαντώ εγώ. Θα τα κάψουν όλα και θα έχουν και δίκιο.

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play