Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας από τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, βοήθησε στο να «εξαφανιστούν» τα μειονεκτήματα ενός εκ των δύο τύπων καυσίμου, με ότι θετικό συνεπάγεται για όλους μας.
Πρόκειται για ένα από τα προαιώνια διλήμματα που ό,τι και να απαντήσει κανείς, θα έχει σοβαρά επιχειρήματα για να στηρίξει την απάντησή του. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε ότι το πετρέλαιο κίνησης είναι πιο αποδοτικό καύσιμο από τη βενζίνη.
Αυτό σημαίνει ότι με την ίδια ποσότητα καυσίμων τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, ενώ και το κόστος του καυσίμου ανά λίτρο παραμένει χαμηλότερο για το ντίζελ σε σχέση με τη βενζίνη.
Η βενζίνη όμως έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από το ντίζελ, αλλά εκπέμπει περισσότερους ρύπους κατά την καύση της. Στους κινητήρες βενζίνης, η ανάφλεξη του μίγματος γίνεται από τον σπινθήρα που δημιουργεί το μπουζί εσωτερικά του θαλάμου καύσης. Στον πετρελαιοκινητήρα η πίεση στον κύλινδρο μεταμορφώνει τη θερμότητα του μίγματος σε ενέργεια για να κινήσει τα έμβολα, χωρίς να χρειάζεται σπινθήρας από μπουζί.
Σε γενικές γραμμές, το ντίζελ είναι πιο αποδοτικό καύσιμο από τη βενζίνη. Εχει μικρότερες απώλειες ενέργειας μέσω της θερμότητας, και έτσι παρέχει περισσότερη ενέργεια ανά λίτρο. Κατά μέσο όρο, ένας diesel κινητήρας πετυχαίνει ενεργειακή αποδοτικότητα της τάξης του 45%, ενώ οι κινητήρες βενζίνης είναι λίγο πάνω από το 35%. Που σημαίνει ότι σχεδόν το 65% της ενέργειας που παράγεται πάει χαμένη. Κατά συνέπεια, με την ίδια ποσότητα καυσίμων τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μπορούν να καλύψουν περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα.
Όμως, με την αύξηση της δημοφιλίας της υβριδικής τεχνολογίας στα mainstream μοντέλα, τα πλεονεκτήματα ενός εκ των δύο καυσίμων υποβαθμίζονται. Μέχρι το 2015, σχεδόν τα μισά από τα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνταν στις ευρωπαϊκές χώρες ήταν εφοδιασμένα με οικονομικούς πετρελαιοκινητήρες χαμηλού κυβισμού. Στη συνέχεια συνέβη το γνωστό "Dieselgate" και οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων επιβατικών άρχισαν να μειώνονται. Υπό ορισμένες συνθήκες όμως, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να είχαν επικρατήσει στην αγορά.
Οι νέες τεχνολογίες των αυτοκινητοβιομηχανιών διατηρούν τους βενζινοκινητήρες στην επικαιρότητα. Όλες οι δημοφιλείς κατηγορίες διαθέτουν υβριδικά μοντέλα με θερμικούς κινητήρες βενζίνης υψηλής απόδοσης. Αυτό μεταφράζεται σε χρήση μικρού κυβισμού κινητήρων με τούρμπο και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, που εκτελεί χρέη συμπρωταγωνιστή σε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος κίνησης είναι ιδιαίτερα αποδοτική, καθώς σε ήπιες συνθήκες κίνησης μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για ορισμένα χιλιόμετρα. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται σε μεγάλο βαθμό η κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα οι μετακινήσεις θυμίζουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μειωμένους κραδασμούς και λιγότερο θόρυβο.
Παρόμοια συστήματα υποστηρίζουν και πετρελαιοκινητήρες, τα οποία όμως τα συναντάμε στις μεγάλες κατηγορίες επιβατικών οχημάτων και επαγγελματικών. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός είναι υπεραποδοτικός και δεν είναι δημοφιλής γιατί οι κατηγορίες τις οποίες εντοπίζεται απαρτίζεται από μοντέλα με υψηλό κόστος κτήσης.
Συμπερασματικά, η καθιέρωση των μικρού κυβισμού βενζινοκινητήρων ως συμπρωταγωνιστή υβριδικών συστημάτων κίνησης, αποτελεί σοφή κίνηση και δικαίως έχει αρχίσει να κατακλύζει την αγορά. Και αυτό γιατί ο συνδυασμός ενός βενζινοκινητήρα, ενός ηλεκτροκινητήρα και μιας μπαταρίας είναι σήμερα το πιο ισχυρό, οικονομικό και πολλά υποσχόμενο σύστημα κίνησης. Οπότε, κατά μία έννοια, ο βενζινοκινητήρας έχει γίνει «ισάξιος» σε απόδοση και οικονομία με τους πετρελαιοκινητήρες.
Πηγή: carnandmotor.gr