Η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων (ΠΣΓΑ) της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδότησε τη Γραμματεία της οργάνωσης να προχωρήσει σε όλα τα απαραίτητα μέτρα, μη εξαιρουμένων και των δυναμικών/απεργιακών μέτρων, σε περίπτωση που «το προταθέν σχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν συνάδει με τις αρχές της αξιοκρατίας και δεν διασφαλίζει το κύρος των εκπαιδευτικών».
Σε σχετικό ψήφισμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αναφέρεται μεταξύ άλλων, πως, «ως προς το περιεχόμενο των αποσπασματικών προτάσεων που έχει αποστείλει μέχρι τώρα» το Υπουργείο Παιδείας, «το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι τα κενά, οι ελλείψεις και οι ασάφειες, αφού τα περισσότερα σημεία των κειμένων που έχουν αποσταλεί δεν αναλύονται λεπτομερώς. Ταυτόχρονα όμως είναι ξεκάθαρο, ότι με τις πρόχειρες προτάσεις που καταθέτει το ΥΠΑΝ δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της διαμόρφωσης ενός νέου, σύγχρονου, παραγωγικού και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ σχεδίου αξιολόγησης», αναφέρεται στο ψήφισμα, το οποίο ενέκρινε η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της ΟΕΛΜΕΚ.
Ολόκληρο το ψήφισμα:
- Διαχρονική θέση της ΟΕΛΜΕΚ για την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Λειτουργών είναι η κατάργηση του υφιστάμενου αναχρονιστικού και αυταρχικού συστήματος του Επιθεωρητισμού, που εφαρμόζεται από το 1976 χωρίς ουσιαστικές τροποποιήσεις, και η διαμόρφωση ενός νέου συστήματος Αξιολόγησης, που θα σέβεται πρωτίστως την αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών Λειτουργών.
- Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ΟΕΛΜΕΚ ήταν και παραμένει έτοιμη να συμμετέχει σε έναν συστηματικό και ουσιαστικό διάλογο επί του θέματος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καταθέτοντας σαφείς και ξεκάθαρες θέσεις και εισηγήσεις. Γι’ αυτό η Οργάνωσή μας συμμετείχε ενεργά στα αρχικά στάδια της διαδικασίας που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο για δύο περίπου μήνες, καταθέτοντας μάλιστα αναλυτικό γραπτό σημείωμα για το στάδιο Α’. Όταν αγνοήθηκαν πλήρως οι θέσεις που καταθέσαμε γραπτώς και οι διευκρινίσεις που ζητήσαμε, καθώς και όταν διαφάνηκε ότι είναι αναποτελεσματική η διαδικασία που επέλεξε το ΥΠΑΝ, ξεκαθαρίσαμε ότι θα τοποθετηθούμε υπεύθυνα και σοβαρά όπως πράττει πάντοτε η ΟΕΛΜΕΚ μόλις κατατεθεί ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι πτυχές/στάδια της αξιολόγησης, μαζί με την οικονομική μελέτη για το διδακτικό / διοικητικό χρόνο.
- Η ΠΣΓΑ εγκρίνει τους μέχρι τώρα χειρισμούς της Γραμματείας της Οργάνωσης στο θέμα της διαδικασίας του διαλόγου για το θέμα Αξιολόγησης.
- Ως προς το περιεχόμενο των αποσπασματικών προτάσεων που έχει αποστείλει μέχρι τώρα το ΥΠΑΝ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι κύριο χαρακτηριστικό τους είναι τα κενά, οι ελλείψεις και οι ασάφειες, αφού τα περισσότερα σημεία των κειμένων που έχουν αποσταλεί δεν αναλύονται λεπτομερώς. Ταυτόχρονα όμως είναι ξεκάθαρο, ότι με τις πρόχειρες προτάσεις που καταθέτει το ΥΠΑΝ δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της διαμόρφωσης ενός νέου, σύγχρονου, παραγωγικού και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ σχεδίου αξιολόγησης.
- Αντίθετα, τα κείμενα που αποστέλλει το ΥΠΑΝ περιλαμβάνουν απαράδεκτες πρόνοιες που υπήρχαν και σε προηγούμενα σχέδια, τα οποία η ΟΕΛΜΕΚ και οι εκπαιδευτικοί είχαν απορρίψει στο παρελθόν. Σε περίπτωση που οι εν λόγω πρόνοιες περιληφθούν και στη συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση που αναμένουμε από το ΥΠΑΝ, είναι προφανές ότι θα απορριφθούν εκ νέου.
- Τέλος, τονίζουμε ξανά ότι η οποιαδήποτε σκέψη για παράκαμψη του θεσμικού διαλόγου με την Οργάνωσή μας και για μονομερή προώθηση του θέματος στη Βουλή, θα συναντήσει την έντονη και δυναμική αντίδραση της ΟΕΛΜΕΚ, καθώς επίσης και ότι δεν θα αποδεχτούμε οποιεσδήποτε προσπάθειες εκβιασμού επί του θέματος, που αφορούν τις επιχορηγήσεις από Ευρωπαϊκά Ταμεία, μια διασύνδεση που δεν θα έπρεπε να γίνει εξ’ αρχής.
Η ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδοτεί το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ να διεκδικήσει τις θέσεις της Οργάνωσης στο θέμα του Σχεδίου Αξιολόγησης. Αν το προταθέν σχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν συνάδει με τις αρχές της αξιοκρατίας και δεν διασφαλίζει το κύρος των εκπαιδευτικών όπως επίσης, σε περίπτωση που γίνει προσπάθεια για μονομερή προώθηση του θέματος και των απαράδεκτων προτάσεων του ΥΠΑΝ στη Βουλή, η ΠΣΓΑ εξουσιοδοτεί το ΚΔΣ να προχωρήσει σε όλα τα απαραίτητα μέτρα, μη εξαιρουμένων και των δυναμικών/απεργιακών μέτρων.
Η ΠΣΓΑ της ΟΕΛΜΕΚ, εξάλλου, κρίνει ως «αναποτελεσματικό το ΥΠΑΝ στην επίλυση σοβαρών ζητημάτων της Μέσης Εκπαίδευσης», όπως το Σχολείο Εναλλακτικής Φοίτησης και Επανένταξης, της μαθητικής παραβατικότητας κ.ά
Η ΠΣΓΑ εξουσιοδοτεί το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ, σε περίπτωση που συνεχιστεί η κοροϊδία και η ίδια μη παραγωγική στάση του ΥΠΑΝ στα πιο πάνω, να προβεί εντός του Ιανουαρίου 2025 σε όλες τις δέουσες ενέργειες μη αποκλειομένων και των δυναμικών μέτρων.