Δήμαρχος Λευκωσίας: Αυτή ήταν η πρόταση μου για την Λεωφόρο Μακαρίου - Σεβαστή η απόφαση του Δημ. Συμβουλίου

ΓΙΩΤΑ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ

Header Image
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι σεβαστή και το επόμενο βήμα είναι η προώθησή της στους δύο αρμόδιους φορείς, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Λευκωσίας

Οριστική τροπή έλαβε το πολύκροτο ζήτημα της κυκλοφορίας στη λεωφόρο Μακαρίου, μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λευκωσίας να εγκρίνει κατά πλειοψηφία την πρόταση της δημοτικής ομάδας του ΔΗΣΥ, η οποία ανοίγει τη Λεωφόρο Μακαρίου σε όλα τα οχήματα, Δευτέρα με Παρασκευή από τις 07:00 έως τις 21:00. Ο δήμαρχος Λευκωσίας, σε δημόσια τοποθέτησή του μέσα από την σελίδα του στο facebook, μετά την απόφαση, ξεκαθάρισε πως δεν συμφωνεί με το τελικό αποτέλεσμα, επισημαίνοντας ότι αλλοιώθηκε η δική του, πιο ισορροπημένη –όπως τη χαρακτηρίζει– πρόταση, ωστόσο, ο Χαράλαμπος Προύντζος τονίζει ότι η απόφαση είναι απόλυτα σεβαστή.

 

Η πρόταση του κ. Προύντζου, σύμφωνα με τον ίδιο, προνοούσε μεικτό καθεστώς κυκλοφορίας με περιορισμένη πρόσβαση για οχήματα κάτω των 20 ετών, ώρες αιχμής μόνο τις καθημερινές, διατήρηση της πεζοδρόμησης τα Σαββατοκύριακα και προτεραιότητα στη δημόσια συγκοινωνία. Παράλληλα, ζητούσε η οποιαδήποτε αλλαγή να τεθεί υπό την αίρεση γραπτής τοποθέτησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ενδεχόμενες επιπτώσεις στη χρηματοδότηση του έργου. Αντίθετα, η πρόταση του ΔΗΣΥ που υιοθετήθηκε, διευρύνει το ωράριο κυκλοφορίας χωρίς να αναμένει τοποθέτηση από τις ευρωπαϊκές αρχές – σημείο που αποτέλεσε και βασική διαφωνία του δημάρχου.

Επιπλέον σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Προύντζος ανέφερε ότι υπήρχαν δύο εντελώς αντίθετες απόψεις στο Δημοτικό Συμβούλιο σε σχέση με τη Μακαρίου, ο κ. Προύντζος είπε ότι η μία άποψη ήταν να παραμείνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ως έχουν και η άλλη άποψη ήταν να επανέλθουμε στις παλιές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με κάποιες τροποποιήσεις.

«Προσπάθησα να καταθέσω μια και γεφυρωτική πρόταση, η οποία ουσιαστικά ήταν άνοιγμα από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 7:00 το απόγευμα», πρόσθεσε.  

Ο Δήμαρχος Λευκωσίας εξήγησε ότι το άνοιγμα στις 9:00 το πρωί σκοπό είχε «να επιτρέψουμε την πρόσβαση στο ‘ΠΑΜΕ εξπρές’, κατά προτεραιότητα,  και 7:00 το απόγευμα για να μπορεί να αποχωρεί το ‘ΠΑΜΕ Εξπρές’ στα τελευταία του δρομολόγια που φεύγουν οι ιδιώτες υπάλληλοι του και επίσης για να υπάρχει τις μη εργάσιμες ώρες των εμπορικών καταστημάτων, έναν πιο φιλόξενο περιβάλλον για τους μόνιμους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής».

Αυτούσια η ανακοίνωση του κ. Προύντζου:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας ενέκρινε κατά πλειοψηφία την αλλαγή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Βόρειο Τμήμα της λεωφόρου Μακαρίου, που θα επιτρέψει την πρόσβαση όλων των οχημάτων από Δευτέρα έως Παρασκευή τις ώρες 7:00 - 21:00. Το άνοιγμα αφορά αμφίδρομη κίνηση οχημάτων στο Βόρειο Τμήμα της Μακαρίου (από Σπύρου Κυπριανού μέχρι Ευαγόρου), την Αναστάσιου Λεβέντη και άνοιγμα αριστερών στροφών στις οδούς Μνασιάδου και Μπουμπουλίνας.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική απόφαση για την πόλη μας κι ως Δήμαρχος, οφείλω να τοποθετηθώ με πλήρη διαφάνεια απέναντι στους πολίτες.
Θέση μου είναι ότι η συνεχής ανακύκλωση του θέματος και η παραμονή του ως εκκρεμότητα, ήταν ζημιογόνα τόσο για τους πολίτες, όσο και για τους επιχειρηματίες, αλλά και για τον Δήμο.
Στο τραπέζι υπήρχαν δύο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις, η μία για επαναφορά της προτέρας κατάστασης και η άλλη για διατήρηση της υφιστάμενης.
Κατόπιν μελέτης, κατέθεσα εξαρχής μια συμβιβαστική πρόταση που απέκλειε οποιαδήποτε αλλαγή στο Νότιο Τμήμα της Μακαρίου και προνοούσε μεικτό σύστημα κυκλοφορίας στη Βόρεια Μακαρίου με περιορισμένη πρόσβαση οχημάτων ηλικίας μικρότερης των 20 χρόνων τις καθημερινές (09:00 - 18:00 ή 19:00), πεζοδρομοποίηση τα Σαββατοκύριακα (μόνο κάτοικοι και κάτοχοι ειδικής κάρτας), δημιουργώντας ένα πεζόδρομο από την Σπύρου Κυπριανού μέχρι το οδόφραγμα της Λήδρας και έμφαση / προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση μέσω του Pame Express κατά τις ώρες του πρωινού και βραδινού κυκλοφοριακού φόρτου. Μια πρόταση με σεβασμό προς τους κατοίκους, την επιχειρηματικότητα και τη φιλοσοφία ενός σύγχρονου, βιώσιμου κέντρου πόλης.
Ωστόσο, οι τροποποιήσεις επί της αρχικής μου πρότασης αλλοίωσαν το περιεχόμενό της στον πυρήνα του. Η νέα πρόταση που κατατέθηκε από τον Δημοκρατικό Συναγερμό και η οποία εν τέλει υπερψηφίστηκε, αν και υιοθετεί κάποια στοιχεία της δικής μου πρότασης, προνοεί διευρυμένο ωράριο κυκλοφορίας όλων των οχημάτων από τις 07:00 έως τις 21:00 και επιπλέον, άνοιγμα της οδού Μπουμπουλίνας.
Για εμάς το ζήτημα της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης είναι κομβικό και το μήνυμά μου είναι ότι δεν νοείται η ανάληψη ρίσκου με τα λεφτά του φορολογούμενου ή παραβίασης συμβατικών μας δεσμεύσεων. Αυτή ήταν η θέση μου προεκλογικά, σε αυτήν τη θέση παρέμεινα και παραμένω συνεπής.
Ως εκ τούτου, η απόφαση που λήφθηκε κατά πλειοψηφία να μην αποτελεί η λήψη της επίσημης θέσης της ΓΔΑ / ΕΕ για το ενδεχόμενο απώλειας μέρους ή του συνόλου της χρηματοδότησης προϋπόθεση υλοποίησης, αποτέλεσε βασικό σημείο διαφωνίας μου.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι σεβαστή και το επόμενο βήμα είναι η προώθησή της στους δύο αρμόδιους φορείς, τον φορέα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, ώστε να διασφαλιστεί ξεκάθαρη θέση. Τονίζεται ότι προς το παρόν συνεχίζει να εφαρμόζεται το καθεστώς κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη Βόρεια Μακαρίου όπως ίσχυε προ της χθεσινής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Για τυχόν αλλαγές θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις από τον Δήμο Λευκωσίας.
Θέλω να τονίσω ότι, σύμφωνα και με ποιοτική έρευνα που έχουμε διεξαγάγει, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν αποτελούν τα μόνα σημεία που, κατά τους πολίτες, έχρηζαν βελτίωσης. Ως εκ τούτου, θα προωθηθεί σχετική εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και κατόπιν στην Κυβέρνηση / αρμόδιους φορείς με δέσμη μέτρων κινήτρων και αντικινήτρων για περαιτέρω ενίσχυση του Κέντρου της Πόλης.
 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play