Ζητούνται μέτρα για τα θανατηφόρα - Πισωγύρισμα στην προσπάθεια που καταβάλλεται δείχνουν οι αριθμοί

ΝΕΑΡΧΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ

Header Image
Ήδη έχει εγγραφεί θέμα στη Βουλή για συζήτηση σχετικά με την ενσωμάτωση μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης

 

 

Τα όσα βίωσε η κυπριακή κοινωνία την περασμένη Κυριακή, με τέσσερις νέους ανθρώπους να σκοτώνονται σε οδικές συγκρούσεις, έστειλαν ακόμη ένα ηχηρό μήνυμα προς την Πολιτεία ότι αυτά που πρέπει να αλλάξουν είναι πολλά. Δυστυχώς, αυτό το μήνυμα στάλθηκε με τον χειρότερο τρόπο. Το σοκ δεν μπορεί να ξεπεραστεί εύκολα. Την ίδια στιγμή, όμως, απαγορεύεται να ατονήσει το ενδιαφέρον για να ληφθούν πρόσθετα μέτρα για να αλλάξει -επιτέλους- κάτι, να μπει φρένο στην ανεξέλεγκτη απώλεια ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο.

Ήδη έχει εγγραφεί θέμα στη Βουλή για συζήτηση σχετικά με την ενσωμάτωση μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης. Όταν μετά από τόσα χρόνια, όλοι οι φορείς ακόμη μιλούν για καλλιέργεια κουλτούρας και για οδική συνείδηση, τότε αυτό σημαίνει πως ό,τι έγινε, ό,τι εξαγγέλθηκε, δεν συνέβαλε προς αυτή την κατεύθυνση. Όταν συμβαίνουν τριπλά θανατηφόρα, όταν βρίσκονται στο τιμόνι με δεκάδες mg αλκοόλ ή και ναρκωτικών ουσιών, όταν πετούν κυριολεκτικά στους δρόμους, τότε απέτυχε κάθε προσπάθεια ή μέτρο για κουλτούρα και οδική συνείδηση.

 *Πίνακες

  

Πάντως, τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, όση θλίψη και αν προκαλούν, αποτελούν τον οδηγό για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και πού πρέπει να στοχεύσουν. Οι φετινοί αριθμοί αποτελούν πισωγύρισμα στην προσπάθεια που καταβάλλεται για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων. Ενώ το 2022 και το 2023 μετρούσαμε 37 και 34 νεκρούς αντίστοιχα, φέτος μέχρι σήμερα ο αριθμός εκτοξεύτηκε στους 43. Η χειρότερη χρονιά ήταν το 2015 όπου 57 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε τροχαίες συγκρούσεις.

Σε, ότι αφορά τις αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων δυστυχημάτων κάτι που προκαλεί μεγαλύτερο θυμό για τις απώλειες, είναι διότι τα θύματα δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας ή κράνος. Ειδικοί με εμπειρία στη διερεύνηση τροχαίων δυστυχημάτων, εκτιμούν πως το σύνολο των θυμάτων, εάν έφεραν ζώνη ασφαλείας, τουλάχιστον σήμερα πέραν των μισών θα ήταν μαζί μας. Κατά δεύτερο, η υπερβολική ταχύτητα. Ο συνδυασμός αυτών των δύο αιτιών θεωρείται θανατηφόρος. Αυτά τα δύο κεφάλαια πρέπει να εμπεδωθούν από νωρίς στους αυριανούς οδηγούς, για θα επιτευχθεί μείωση των θυμάτων από οδικές συγκρούσεις.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου του 2024, 41,17% των νεκρών σε θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις, δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, το ποσοστό των νεκρών που δεν έφεραν ζώνες, ήταν 23,07%. Παράλληλα, ποσοστό 55,5% των νεκρών σε θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2024, δεν έφεραν προστατευτικό κράνος, ενώ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου 2023, κανένας από τους οδηγούς/επιβάτες μοτοσυκλετιστών δεν παρέβηκε τη νομοθεσία σχετικά με τη χρήση κράνους. Σύμφωνα με την Αστυνομία, μεταξύ 1/1/2024-30/9/2024, εκδόθηκαν σε παγκύπρια βάση 106.654 εξώδικες καταγγελίες, για παραβίαση του ορίου ταχύτητας 31.235, για παράλειψη χρήσης ζώνης ασφαλείας 5.507, για παράλειψη χρήσης προστατευτικού κράνους 1628, για μη ελεύθερα χέρια κατά την οδήγηση 5/885, για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης 3.254 και 59.145 εξώδικες καταγγελίες για διάφορες άλλες τροχαίες παραβάσεις.

Όπως αναφέρεται σε σημείωμα που κατατέθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης του προϋπολογισμού του Υπουργείου Δικαιοσύνης, όσον αφορά τη σύγχρονη οδική αστυνόμευση που έχει ως στόχο τον εντοπισμό και άλλων ποινικών αδικημάτων πέραν των τροχαίων αδικημάτων (road policing), για την περίοδο μεταξύ 01/01/24-30/09/24, η Αστυνομία προέβη σε 1.447 καταγγελίες για αδικήματα που απορρέουν από την πολιτική της οδικής αστυνόμευσης. Κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023, προέβη σε 1.147 καταγγελίες.

Στο πλαίσιο της έξυπνης αστυνόμευσης, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, η Αστυνομία έχει εγκαταστήσει σε 178 αστυνομικά οχήματα, κινητό σύστημα αναγνώρισης πινακίδων εγγραφής, μηχανοκινήτων οχημάτων (ANPR). Επίσης, το σύστημα τοποθετήθηκε σε όλα τα οδοφράγματα που ελέγχονται από την Κυπριακή Δημοκρατία, όπου γίνεται διέλευση οχημάτων μεταξύ κατεχομένων και ελεύθερων περιοχών. Το σύστημα καταγράφει και αναγνωρίζει αυτόματα τις πινακίδες εγγραφής των οχημάτων και διαπιστώνει εάν προκύπτουν οποιαδήποτε αδικήματα σε σχέση με την κυκλοφορία του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας, πιστοποιητικό καταλληλότητας, ασφαλιστήριο έγγραφο σε ισχύ, κλοπιμαία οχήματα κ.Ά.) ή εάν προκύπτουν ζητήματα σε σχέση με τον εγγεγραμμένο ιδιοκτήτη του οχήματος (εκκρεμή εντάλματα σύλληψης, προστίμου κ.ά.).

Επιπρόσθετα, επεκτάθηκε η εγκατάσταση GPS σε 622 οχήματα της Αστυνομίας με προμήθεια 40 φορητών συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον αυτόματο εντοπισμό θέσης οχημάτων για σκοπούς επιτήρησης των μελών της Αστυνομίας, και για σκοπούς συντονισμού σε επιχειρήσεις.

 

Κάμερες

Κατά το τρέχον έτος έχει συμπληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης. Τοποθετήθηκαν 87 σταθερές κάμερες σε 29 σημεία και 20 κινητές, σύνολο 170 σημεία παγκύπρια. Βρίσκονται σε λειτουργία κάμερες σε 7 σημεία στη Λευκωσία, σε 10 στη Λεμεσό, σε 7 στην επαρχία Λάρνακας και σε 5 σημεία στην επαρχία Πάφου.

Το σύστημα φωτοεπισήμανσης εντοπίζει αυτόματα και καταγράφει τις παραβάσεις της γραμμής στάσης στις διασταυρώσεις, του κόκκινου στα φώτα τροχαίας και της ταχύτητας.

Επιπρόσθετα, κατά την επεξεργασία των δεδομένων μιας παραβίασης, μέσω των φωτογραφιών, εντοπίζονται και καταγγέλλονται παραβιάσεις όπως η μη χρήσης κράνους, η χρήση κινητού και η μη χρήση ζώνης ασφάλειας.

 

*Για το 2024 είναι καταγεγραμμένα τα θύματα μέχρι 30/9/24

 

ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Λογότυπο Altamira

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.

Διαβάστε περισσότερα

Κάντε εγγραφή στο newsletter του «Π»

Εγγραφείτε στο Newsletter της εφημερίδας για να λαμβάνετε καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις στο email σας.

Ακολουθήστε μας στα social media

App StoreGoogle Play