Για αύριο το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η συνάντηση της υπουργού Παιδείας, Αθηνάς Μιχαηλίδου, με εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς) για το θέμα της αλλαγής του τρόπου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Η υπουργός, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο «Π», θα τους παρουσιάσει την πρόταση του ΥΠΑΝ, η οποία είναι προκαταρτική, όχι η τελική, μιας και το τελικό κείμενο με τις αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα επέλθει αφού καταθέσουν οι Οργανώσεις και οι υπόλοιποι φορείς, τις απόψεις τους.
Εκ των βασικών διαφοροποιήσεων που υπάρχουν στην πρόταση του ΥΠΑΝ είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για ανέλιξη, η οποία θα γίνεται νωρίτερα και δεν θα μετρά μόνο η αξιολόγηση την οποία τυγχάνει ο εκπαιδευτικός από ένα επιθεωρητή. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογούνται μόνο μια φορά τον χρόνο, ενώ λόγο στην αξιολόγηση τους θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου στο οποίο διδάσκει, ο σύμβουλος επιθεωρητής και επιπλέον ένας εξωτερικός επιθεωρητής.
Ακόμη υπάρχει πρόθεση για δημιουργία δευτεροβάθμιου σώματος στο οποίο θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αποταθούν, σε περίπτωση που θέλουν να κάνουν ένσταση στον βαθμό που πήραν μέσω της αξιολόγησης τους. Σήμερα αυτό που γίνεται είναι ο επιθεωρητής που αξιολογεί τον εκπαιδευτικό, είναι αυτός που θα αξιολογήσει στην συνέχεια και την ένσταση του. Αυτό αλλάζει μέσα από την δημιουργία σώματος, το οποίο θα απαρτίζεται από επιθεωρητές και θα μπορεί ο εκπαιδευτικός να αποταθεί κοντά τους και να ζητήσει επαναξιολόγηση.
Σημαντική μεταρρύθμιση θεωρείτε την ίδια στιγμή το γεγονός ότι το νέο σχέδιο αξιολόγησης, σύμφωνα πάντα με την προκαταρτική πρόταση του ΥΠΑΝ, θα δίνει δικαίωμα σε εκπαιδευτικούς που δεν επιθυμούν να γίνουν βοηθοί διευθυντές και στην συνέχεια διευθυντές, να παραμείνουν στις τάξεις τους. Την ίδια στιγμή, που υπάρχει πρόνοια για στήριξη των εκπαιδευτικών μέσω προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης και ανέλιξης, από την πρώτη ημέρα που θα προσληφθούν μέχρι και πριν από την συνταξιοδότηση τους.