Την ερχόμενη Πέμπτη ο Φορέας Κυκλοφοριακών Μελετών θα αναζητήσει λύσεις αναφορικά με την, το ολιγότερον άστοχη και ατυχή απόφαση της πλειοψηφίας του δ.σ. του Δήμου Λευκωσίας να προχωρήσει στη διάνοιξη μέρους της λεωφόρου Μακαρίου προς όλα τα οχήματα. Με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν, τουλάχιστον 24 χιλιάδες αυτοκίνητα αναμένεται να επιστρέψουν κυριολεκτικώς στην καρδιά της Λευκωσίας. Όπως διαφάνηκε μέσα από τις συζητήσεις στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, η εφαρμογή της απόφασης του δήμου θα επιφέρει ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις, αφού θα αυξήσει κατακόρυφα την κίνηση των οχημάτων στον αστικό πυρήνα της πόλης. Η εκτός προδιαγραφών και ανερμάτιστη απόφαση της πλειοψηφίας του δήμου, ως αποτέλεσμα πιέσεων μεγαλόσχημων ιδιοκτητών καταστημάτων κυρίως, «βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τη στρατηγική μετάβασης προς ένα μοντέλο βιώσιμης κινητικότητας και καθαρών μεταφορών, βάσει των ευρωπαϊκών οδηγιών για τη μείωση των εκπομπών ρύπων», όπως έχει ήδη τονιστεί από τους ειδικούς.
Με βάση τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί στη Βουλή η οποία εξετάζει το ζήτημα, αν η απόφαση υλοποιηθεί, τότε το 70% των 35 χιλιάδων προσώπων που επιλέγουν τη δεδομένη στιγμή το πρόγραμμα μετακίνησης τους στη Λευκωσία διά των λεωφορείων θα επιστρέψουν στα αυτοκίνητά τους σε ένα απίστευτο πισωγύρισμα για τους ευρύτερους σχεδιασμούς της πόλης.
Είναι σαφές ότι όσο συζητείται αυτό το ζήτημα τόσο διαπιστώνεται το οργιώδες και εξωφρενικό της απόφασης του Δήμου Λευκωσίας, αλλά και η ανευθυνότητα των δημοτικών συμβούλων των κομμάτων που πήραν μια απόφαση χωρίς μελέτη, χωρίς να παρουσιάσουν πειστικά στοιχεία για να μην γίνονται καταγέλαστοι με την τρωτή τους επιχειρηματολογία.
Οι συζητήσεις στη Βουλή αναδεικνύουν ακριβώς τα όσα υποστηρίζουμε. Υφίσταται ένα αλαλούμ γύρω από την απόφαση του δήμου, η οποία εκθέτει όχι μόνο τους δημοτικούς συμβούλους αλλά και τα κόμματα που εκπροσωπούν.
Στις συζητήσεις παρατηρούνται και οι εκατέρωθεν επικρίσεις για το ποιος εξυπηρετεί καλύτερα τη στρατηγική για το μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης. Εδώ μπορεί να λεχθούν πολλά, όπως και να γίνουν ανάλογες παραδοχές.
Ωστόσο, μια τελεσίδικη απόφαση να δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι της Μακαρίου για το οποίο γίνεται λόγος, θα αποτελέσει ένα μεγάλο πλην, τόσο του δήμου όσο και του κράτους, ενώ δεν πρόκειται, με βάση επιστημονικές μελέτες, η εφαρμογή της απόφασης να φέρει τους «χαμένους» κατοίκους της πρωτεύουσας πίσω στην πόλη τους.