Η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου, από την αυτόνομη οδήγηση έως τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο ή ακόμα και την επικοινωνία με άλλα αυτοκίνητα για τη βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας. Ωστόσο, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να επιταχύνουν την μετάβασή τους στην τεχνητή νοημοσύνη για να αποφύγουν να μείνουν πίσω, αναφέρει το Automotive News Europe.
Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, κατά τις επόμενες δύο δεκαετίες, η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει στα αυτόνομα οχήματα να γίνουν mainstream. Μέχρι το 2030, τα οχήματα με υψηλή αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 10 έως 15% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη στη μεταποίηση αναμένεται να δουν αύξηση της αποδοτικότητας της παραγωγής κατά 20%, πρόσθεσε η McKinsey.
Με άλλα λόγια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υιοθετήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να επιβιώσουν.
Οι καθιερωμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν σε σχέση με αρκετές ομολόγους τους στις ΗΠΑ και την Κίνα, όπου «οι γνωστοί ψηφιακοί παίκτες κυριαρχούν με τις γνώσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε στο Automotive News Europe ο Στέφαν Μπράτζελ, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων στο Μπέργκις Γκλάντμπαχ της Γερμανίας. Εν τω μεταξύ, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αγωνίζονται να αυξήσουν τις ικανότητές τους στο λογισμικό και την τεχνητή νοημοσύνη».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν να αναγνωρίζουν τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης για τις επιχειρήσεις τους. Ωστόσο, πρέπει να επιταχύνουν τις προσπάθειές τους, καθώς «η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει ριζικές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία και μπορεί να οδηγήσει σε ανατρεπτικές αλλαγές», πρόσθεσε ο Μπράτζελ.
Ενώ σχεδόν όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συνεργασίες με την τεχνητή νοημοσύνη, όπως η συμφωνία της Mercedes με την Google για την εισαγωγή νέων δυνατοτήτων συνομιλίας στον εικονικό βοηθό MBUX, οι περισσότερες «δεν φαίνεται να είναι πρωτοπόροι», δήλωσε ο αναλυτής της Warburg Research, Φάμπιο Χέλσερ.
Παρότι σχεδόν όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει συνεργασίες και προσεγγίσεις για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα υποστηρίξει τα μελλοντικά τους οχήματα, οι περισσότερες δεν ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξες στην επικοινωνία τους «και επομένως δεν φαίνεται να είναι πρωτοπόροι σε σύγκριση με εταιρείες όπως η Tesla», σχολίασε ο Φάμπιο Χέλσερ.
Οι παλαιές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη υστερούν όσον αφορά την ενσωμάτωση λογισμικού και την εξαγωγή αξίας από δεδομένα.
Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να είναι φανερά ενθουσιώδεις με την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά στην πραγματικότητα διστάζουν να κάνουν τις απαραίτητες επενδύσεις για να πετύχουν, πρόσθεσε.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τις κινεζικές κατεστημένες εταιρείες, οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες διστάζουν να αλλάξουν την κουλτούρα των οργανισμών τους, να προσαρμόσουν τις ηγετικές τους ομάδες και να προσλάβουν τους κορυφαίους ειδικούς λογισμικού στον κόσμο.
Όσο περισσότερος χρόνος χρειάζεται για να αντιμετωπίσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυτές τις βασικές αιτίες, τόσο χειρότερο θα γίνεται το πρόβλημα, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολο όταν έρθει η ώρα να προσθέσουν μια άλλη νέα τεχνολογία στο μέλλον, ανέφεραν οι ειδικοί.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ