Το σκάνδαλο με τους φονικούς αερόσακους Takata συνεχίζει να προκαλεί διεθνή ανησυχία, καθώς έρχεται ξανά στο προσκήνιο με αφορμή ένα νέο θανατηφόρο δυστύχημα. Σύμφωνα με τη Le Figaro, στις 11 Ιουνίου στη Ρενς της Γαλλίας, μια 37χρονη μητέρα έχασε τη ζωή της όταν, ύστερα από σύγκρουση του Citroën C3 που οδηγούσε σε προστατευτικό κιγκλίδωμα, εξερράγη ο αερόσακος του οχήματος, προκαλώντας τον θανάσιμο τραυματισμό της. Το όχημα είχε ήδη ενταχθεί σε εκστρατεία ανάκλησης λόγω του προβληματικού εξοπλισμού, όπως αναφέρει η Le Figaro.
Λίγες ημέρες αργότερα, ο Γάλλος Υπουργός Μεταφορών διέταξε την άμεση απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των Citroën C3 και DS3 που φέρουν αερόσακους Takata. Παράλληλα, η αυτοβιομηχανία Stellantis, μητρική εταιρεία των Citroën, Peugeot και Fiat, ανακοίνωσε εκστρατεία «stop drive» για τα συγκεκριμένα μοντέλα σε όλη την Ευρώπη και ζήτησε την απόσυρση 82.000 οχημάτων στη Γαλλία.
Ο «Π» έθεσε το θέμα ενώπιον του διευθυντή του Τμήματος Οχημάτων και Μεταφορών (ΤΟΜ), κ. Γιώργου Λούκα προκειμένου να ενημερωθεί για το πώς επηρεάζονται οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων στην Κύπρο. Ο κ. Λούκας δήλωσε ότι το ΤΟΜ είναι ενήμερο για το θέμα και ότι έχουν ζητηθεί διευκρινήσεις από τον εισαγωγέα των συγκεκριμένων οχημάτων στην Κύπρο ώστε να επανεξεταστούν τα δηλωμένα μοντέλα και να εκτιμηθεί κατά πόσο έχει διαφοροποιηθεί η κατάστασή τους.
Προσεχώς το πόρισμα
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής που συστάθηκε από τον Γενικό Εισαγγελέα, Γιώργο Σαββίδη, για τους χειρισμούς σχετικά με τις ανακλήσεις οχημάτων με τους φονικούς αερόσακους Takata στη χώρα μας. Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Μιχαλάκης Χριστοδούλου, μαζί με τα δυο μέλη, Μιχάλη Βορκά και Θεοδόση Χατζημιχαήλ, αφού ολοκλήρωσαν τη λήψη μαρτυριών από 40 μάρτυρες, εργάζονται στη σύνταξη της έκθεσης, η οποία αναμένεται να παραδοθεί στον Γενικό Εισαγγελέα έως τις 12 Ιουλίου.
Το πόρισμα θα αξιολογήσει κατά πόσο προκύπτουν ποινικές ή πειθαρχικές ευθύνες για αρμόδια πρόσωπα και φορείς, ενώ θα περιλαμβάνει εισηγήσεις για τη βελτίωση του νομοθετικού και ρυθμιστικού πλαισίου, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια περιστατικά. Τα γεγονότα αυτά συνδέονται με δυο δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε δύο συνανθρώπους μας, τον 24χρονο Κυριάκο Όξινο και τη 19χρονη Στυλιάνα Γιωργαλλή καθώς και τον σοβαρό τραυματισμό του Αλέξανδρου Λούγκου.
Στις ακροάσεις της Ερευνητικής Επιτροπής, οι περισσότεροι μάρτυρες δήλωσαν άγνοια ή απέδωσαν τις ευθύνες σε άλλες υπηρεσίες.